Rijsttaart? Rijsttaart! Ooh dan kom ik ook, daar wil ik wel de 60km voor doen!Rillaarse Biker wrote:Aan Merida : er zal rijsttaart zijn op de 2e bevoorrading, dus voor al diegene die de 60 km rijden
Aan Maltje : wij garanderen warme douches, koud water zal je enkel vinden aan onze unieke afspuitstand voor de fietsen
MTB Weekend Happening op 14 en 15 april in Rillaar
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
jaro
- Mountainbiker
Daarstraks de 38 km gaan rijden. Ben als eerste vertrokken en zo ook terug aangekomen. Was ongeveer de tocht van vorig jaar en dus OK.
Na een kilometertje als opwarming al direkt omhoog en dan spelen op de helling. Op en af en als je daarna beneden op het asfaltbaantje komt ben je opgewarmt voor de rest van de tocht. Deze blijft, ondanks alles al bekent voor mij, toch meer dan de moeite waard. Dank zij het goede weer is alles zonder problemen te rijden zowel af als op.
We zijn ergens dwars over een pas geploegd veld gestuurd en ik denk dat er velen dat gaan voelen in den pikkendonker.
Bevoorrading was dik in orde en de bepijling met bijhorende borden zo goed als perfekt.
De " Rillaarse Bikers " hebben prachtwerk geleverd om niet te zeggen hun eigen overtroffen.
Dus tot volgende keer dan zijn we er weer.
Jaro.
Na een kilometertje als opwarming al direkt omhoog en dan spelen op de helling. Op en af en als je daarna beneden op het asfaltbaantje komt ben je opgewarmt voor de rest van de tocht. Deze blijft, ondanks alles al bekent voor mij, toch meer dan de moeite waard. Dank zij het goede weer is alles zonder problemen te rijden zowel af als op.
We zijn ergens dwars over een pas geploegd veld gestuurd en ik denk dat er velen dat gaan voelen in den pikkendonker.
Bevoorrading was dik in orde en de bepijling met bijhorende borden zo goed als perfekt.
De " Rillaarse Bikers " hebben prachtwerk geleverd om niet te zeggen hun eigen overtroffen.
Dus tot volgende keer dan zijn we er weer.
Jaro.
Al een uur terug van rillaar, zo'n nachttocht is wel de moeite
Da stuk naast de snelweg was wel oppassen in het donker met al die greppels,heb daar een paar man te voet zien gaan van verelst in omgekeerde richting(denk da die goe gevallen is, hield zijn elleboog vast).
Heb zelfs gehoord dat er ene in de beek gereden is aan het bruggetje aant eind van de TT.
Thuisgekomen en gezien da er 81km op den teller stonden.
Volgende keer zijn we er zeker terug.

Da stuk naast de snelweg was wel oppassen in het donker met al die greppels,heb daar een paar man te voet zien gaan van verelst in omgekeerde richting(denk da die goe gevallen is, hield zijn elleboog vast).
Heb zelfs gehoord dat er ene in de beek gereden is aan het bruggetje aant eind van de TT.
Thuisgekomen en gezien da er 81km op den teller stonden.
Volgende keer zijn we er zeker terug.
-
Illuminat0r
- Mountainbiker
Post by Illuminat0r »
Amaai
Vandaag dus mijne doop gehad van nachtrit.
Ik heb er maar 1 woord voor : MAF
Bepijling was heel goed, desondanks dat we de bevoorrading gemist hebben in de pikken donker
Maar de eigen koekjes helpen je dan wel weer effe verder.
Die fluo is heel fijn, van ver zie je al dat er iets is. Ook bepaalde hindernissen gelijk boomstronken of houtblokken waren goed en in fluo aangegeven.
Aan de rillaarse bikers!
Dikke proficiat
En tot morgen!
Ik heb er maar 1 woord voor : MAF
Bepijling was heel goed, desondanks dat we de bevoorrading gemist hebben in de pikken donker
Die fluo is heel fijn, van ver zie je al dat er iets is. Ook bepaalde hindernissen gelijk boomstronken of houtblokken waren goed en in fluo aangegeven.
Aan de rillaarse bikers!
En tot morgen!
-
Illuminat0r
- Mountainbiker
Post by Illuminat0r »
Dat had inderdaad iets meer aangeduidt mogen zijn.FLEE77 wrote: Heb zelfs gehoord dat er ene in de beek gereden is aan het bruggetje aant eind van de TT.
Er werden dit jaar meer pijltjes geplaatst dan de voorbije jaren.Illuminat0r wrote:Amaai![]()
Ik heb er maar 1 woord voor : MAF![]()
Bepijling was heel goed, desondanks dat we de bevoorrading gemist hebben in de pikken donker![]()
Aan de rillaarse bikers!Dikke proficiat
En tot morgen!
Spijtig genoeg werden we dit jaar, ook meer dan andere jaren, geplaagd door mensen die de pijltjes weg haalden of aanpasten.
Dit is wat er gebeurd is oa in de buurt van de wachtbekkens, zodat een aantal bikers op 100m langs de bevoorrading zijn gepasseerd ipv er langs te rijden. Wij, de Rillaarse bikers, verontschuldigen ons dan ook aan de ongelukkige bikers, die slachtoffer waren van dit voorval.
Wij proberen steeds deze saboteurs te snel af te zijn door continue verkenningen uit te voeren, maar dit lukt ons dus niet altijd.
Sorry
- ruuducati
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970
Ook net terug van de avond/nachtrit!
rond iets na acht vertrokken met daglicht en uurke later pikkedonker met prachtige open sterrenhemel. Zeer goede reflecterende bepijling zowel voor de weg als obstakels of gevaarlijke overgangen.
Was aangenaam verrast over het parcours van 34km, nl. uitdagend, speels, fijne afwisseling single tracks en half verharde bos en -veldwegen.
Ter vergelijking: ben afgelopen dinsdag dagje gaan biken in Houffa en heb me hier in Rillaar zeker zo goed geamuseerd als in Houffa.
Dikke proficiat
aan de organisatie en tot volgend jaar!
Zo... en nu ga ik voldaan slapen
.
rond iets na acht vertrokken met daglicht en uurke later pikkedonker met prachtige open sterrenhemel. Zeer goede reflecterende bepijling zowel voor de weg als obstakels of gevaarlijke overgangen.
Was aangenaam verrast over het parcours van 34km, nl. uitdagend, speels, fijne afwisseling single tracks en half verharde bos en -veldwegen.
Ter vergelijking: ben afgelopen dinsdag dagje gaan biken in Houffa en heb me hier in Rillaar zeker zo goed geamuseerd als in Houffa.
Dikke proficiat
Zo... en nu ga ik voldaan slapen
- Nazgul
- Mountainbiker
- Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Vandaag de 60 afgehaspeld en ik kan maar 1 ding zeggen, PRACHTIG
Alles tiptop in orde
voor de organisatie
Aan de ijsbeek beklimming file
, maar ikke ni straf genoeg om boven te geraken
.
Bleek dat er nog maar 59 boven waren gereden en ik heb er daar een paar van gezien, hoed af voor die manne straffen toebak.
Volgende keer proberen we iets verder te geraken of misschien tot boven maar eerst nog veel bokes choco eten.
Alles tiptop in orde
Aan de ijsbeek beklimming file
Bleek dat er nog maar 59 boven waren gereden en ik heb er daar een paar van gezien, hoed af voor die manne straffen toebak.
Volgende keer proberen we iets verder te geraken of misschien tot boven maar eerst nog veel bokes choco eten.
-
Illuminat0r
- Mountainbiker
Post by Illuminat0r »
@stef V: Ik denk dat de organisatie zeer goed gewerkt heeft om alles tiptop te laten lopen.
Vandaag ben ik opnieuw komen rijden, de 38km.
Opnieuw goed afgepijld, en die plaats waar we gisteren geen bordjes zagen was dus huhum, echt wel goed aangeduidt.
Linten dwars over de weg en min. 4 pijltjes gezien
De bevoorrading was vond ik persoonlijk iets te laat voor de 38km, maar hey, dat kan moeilijk perfect op tijd komen met 4 a 5 verschillende toeren.
Dus: zoals je eigelijk altijd moet doen: beetje eigen koekjes voorzien.
De bevoorrading op zich vond ik ook heel goed.
Alleen die onnozele ambetante flikken deden naar mijn mening redelijk achterlijk.
Samen met men broer heb ik ze vanop het stuk langs de autostrade al zien toekomen, en nadat we toch wel enige tijd later pas vertrokken vertrokken zij ook pas.
In al die tijd heb ik niet 1 voertuig zien passeren daar.
Als ik die bezig zag, moest ge precies in't midden van't veld gaan staan.
Ik kan er ni mee om, met die flikken hun gedrag, ze waren precies alsof ze wisten alles, maar ja, ge kunt ze misschien maar beter niet te fel tegen werken...
Mooie tocht, veel variatie in parcours.
Volgend jaar kom ik zeker terug (en ook voor de nachtrit!)
Groetjes
Stijn
Vandaag ben ik opnieuw komen rijden, de 38km.
Opnieuw goed afgepijld, en die plaats waar we gisteren geen bordjes zagen was dus huhum, echt wel goed aangeduidt.
Linten dwars over de weg en min. 4 pijltjes gezien
De bevoorrading was vond ik persoonlijk iets te laat voor de 38km, maar hey, dat kan moeilijk perfect op tijd komen met 4 a 5 verschillende toeren.
Dus: zoals je eigelijk altijd moet doen: beetje eigen koekjes voorzien.
De bevoorrading op zich vond ik ook heel goed.
Alleen die onnozele ambetante flikken deden naar mijn mening redelijk achterlijk.
Samen met men broer heb ik ze vanop het stuk langs de autostrade al zien toekomen, en nadat we toch wel enige tijd later pas vertrokken vertrokken zij ook pas.
In al die tijd heb ik niet 1 voertuig zien passeren daar.
Als ik die bezig zag, moest ge precies in't midden van't veld gaan staan.
Ik kan er ni mee om, met die flikken hun gedrag, ze waren precies alsof ze wisten alles, maar ja, ge kunt ze misschien maar beter niet te fel tegen werken...
Mooie tocht, veel variatie in parcours.
Volgend jaar kom ik zeker terug (en ook voor de nachtrit!)
Groetjes
Stijn