Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

Zondag
Image

Detail

Helder
kans op
neerslag: 0%
Temperaturen:
Min : 13°
Max : 26°
Wind
NO, 10 km/h

bron:skynet.be

mmmm... kheb er zin in :-)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

vandaag (middag) de groene en rode met de kids gaan rijden...t'lag er droog bij, zelfs hier en daar los zand :P ...alle omgevallen bomen zijn van het parcours verwijderd.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Arez wrote:
mmmm... kheb er zin in :-)
En ik kruip sebiet m'n bed in om wa te kunne rusten :lol:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

SjoerieMoerie wrote:
Arez wrote:mmmm... kheb er zin in :-)
En ik kruip sebiet m'n bed in om wa te kunne rusten :lol:
Hehe :-P

Ik gaan seffes vertrekke nar Mol voor een goei fuifke se :-D
C u guys morge om half 2 ad sporthal! ;)

Grtz
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

vandaag 31 graden mannen :P
tot 13u30 8)
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

En weer trug ondertusse van een rustig tochtje recup op deze Bloso :-P

Om half 2 was iedereen op post en na een korte kennismaking, voor diegene die mekaar nog nie kende, zijn we vertrokken voor de 3 routes.
Zoals te verwachten lag het parcour er kurkdroog bij met hier en daar nen toffe zandbak :-D

Al vrij vroeg moesten we afscheid nemen van Ridley die tijdens het rijden zijn crankstel brak, of iets gelijkaardigs :-?
-> te voet naar een depannageplaats en wij met 4 verder.

Na een zandbak op de rode route, even na het speelplein, riep Tom (Arez) ons terug door probs met z'n ketting.
De boosdoener was een schakel die op de een of ander manier zo verdraaid was geraakt dat verder rijden onmogelijk werd :-?
-> depannageplek afspreken en wij nog met 3 de rit verder gezet.

Het laatste stuk verliep, gelukkig, zonder incidenten. Aan de Floreal ff gestopt voor een verfrissing en na een korte apres ad sporthal naar huis gekeerd.
Een incidentrijke rit dus op het prachtige parcour hier in Kasterlee en Herentals :-P
Wederom voor herhaling vatbaar, maar nu iets langer wachte he ;)

Grtz
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

voila se, nen serieus gedraaide schakel samen met drie licht gedraaide schakels eruitgehaald... fietsen is weer mogelijk :-D
efkes als vraagske tussendoor: kunde schakels apart kopen ? of moetek voor een hele nieuwe ketting gaan? want nu is ze iets te kort...

Twas een plezant ritteke (kben al content dak ni heb moete losse :lol: ) en zééker voor herhaling vatbaar! Alleen, wil ik meer modder :drunk:
ridley86
Mountainbiker

Post by ridley86 »

Ik heb heel de truvativ klere zooi uit men fiets gehaald. Morgen naar de fietsenmaker voor een octalink trapas, komt er een lx crank op. tot dat er terug geld is voor iets anders.

Wat was het probleem. Vroeger kwam de linkse traparm los doordat de bout loskwam. Deze nu bevestigd met locktite. Hoorde daarstraks tijdens de rit al wat gekraak en ineens krak... Bout afgebroken. De kop zat nog in de crankarm, de rest van de bout nog in de trapas. Heb het nog kunnen maken maar heel de nest gaat de zolder op als spare part. Heb ook al een nieuwe stalen bout, hopelijk breekt deze niet.

Voor zolang ik heb meegereden was het een heel rustig tochtje, ideaal met dit weer en zeker voor herhaling vatbaar.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

het was inderdaad een plezant tochtje :-D met veel zandbakgehalte
spijtig dat er twee moesten afvallen .
tot de volgende mannen zou ik zeggen :wink:
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Aan de sporthal in Turnhout wachtte ik op Devilbiker en bolde we samen naar kasterlee. Op souplesse want ik wou de beentjes niet direct pushen na de 173km van gisteren..

We kwamen gelijktijdig met Ridley, die toch niet met ne ridley reed, aan de sporthal in kasterlee. Ze kwamen de Arez ook al afzetten met den auto.. Strikybart kwam als laatste doch ruim op tijd het gezelschap vervolledigen.

We vatte de tocht rustig aan, ma blijkbaar had Ridley toch teveel power in de benen want 'm zen traparm was los gekomen.. nooit truvativ voor mij dus :-) We zette de tocht dan ook maar verder met 4 bikers... Aan het begin van de singletrack op groen lag vlak achter een mini-bergje een strookje los zand, den bart deed een jumpke op het heuveltje. Ik deed dit niet en stak met mijn voorwiel int los zand #-o Enfin twas toch al meer dan een half jaar geleden dat we op onze bek gingen. Op een leuk stuk singletrack op groen was er een probleem met Arez. Blijkbaar was een schakel van zijn ketting verwrongen en de kettingpons kon niet meer baten.. daarna deden we even een stukje singletrack opnieuw. Blijft toch genieten die singletracks in herentals. Wel gezien dat ene bocht afgesneden is.. FOEI, want alles is mooi heraangeplant! Gwn nieuwe boompjes plat gereden [-X

Enfin we zijn dan maar met 3 ne tussenstop gaan doen aan de floreal en twas er druk. Ma na enige tijd wachten konden we toch een tafel met stoelen bemachtigen. Daarna zette we de toch verder en de camelbaks en drinkbussen geraakten als maar leger.. echt zuipweer :-) We waren snel terug aan de sporthal waar nog een apreske gedaan werd en waarna Strikybart in zijn bakoven naar huis reed en devil en ik nog een ijsje nuttigden. Daarna nog naar huis gereden en even de spieren getest op de brug.. tkomt wel goe :-D

Juist geen 60km op den teller met een gemiddelde dat toch ne kilometer lager lag dan de vorige keer :-)
Post Reply