EBBT wedstrijd geschorst - ze leren het nooit die Bonden
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
JA!
Organisatorisch en diplomatisch gezien zouden ze hier er beter een voorbeeld aan nemen.
bv Spanje.. der zijn daar wel 10 verschillende bonden die samenwerken met de nationale Bond (deze overkoepelt) ), en die kunnen wel perfect samenwerken en grote evenementen opzetten (oa Semana Catalunya, Vuelta Andalusia, BTT Castilla Leon, etc...) verder ook nog onafhankelijke organisaties die kleine meerdaagsen inrichten voor de Bonden, voor de provinciale als de nationale kalender.
en geschillen worden er steeds diplomatisch opgelost ten voordele van de sport.
idem zwitserland, duitsland, oosterijk...
vreemd dat men hier steeds gaat ruziemaken als kleine kinderen.
Organisatorisch en diplomatisch gezien zouden ze hier er beter een voorbeeld aan nemen.
bv Spanje.. der zijn daar wel 10 verschillende bonden die samenwerken met de nationale Bond (deze overkoepelt) ), en die kunnen wel perfect samenwerken en grote evenementen opzetten (oa Semana Catalunya, Vuelta Andalusia, BTT Castilla Leon, etc...) verder ook nog onafhankelijke organisaties die kleine meerdaagsen inrichten voor de Bonden, voor de provinciale als de nationale kalender.
en geschillen worden er steeds diplomatisch opgelost ten voordele van de sport.
idem zwitserland, duitsland, oosterijk...
vreemd dat men hier steeds gaat ruziemaken als kleine kinderen.
-
james bubba stewart
- Mountainbiker
Post by james bubba stewart »
ge kunt zien hoever ze het al gebracht hebben , als je kijkt naar het wegseizoen je weet niet waar eerst gereden , veldritseizoen idem en dan het mountainbiken ik moet mij reppen om in de zomer aan tien wedstrijden te geraken en dan moet ik mij blauw betalen aan brandstof , kijk maar naar de benelux cup dit weekend in oldenzaal meer dan 300 km , dit is weliswaar niet in belgie maar als je een beetje wil rijden moet je de die erbij nemen.en dan maar staan huilen met de pet op dat de jeugd de bike aan de haak hangt en resoluut voor de weg kiest.nog een voorbeeld kijk eens naar het succes van de veldtoertochten , er zijn weekends dat er meerdere tegen uw deur zijn en kijk dan eens naar de deelnemers aantallen , het is om van achterover te vallen alleen het wedstrijdrijden komt niet van de grond , dit moet toch door de jaren heen aan slecht management liggen , alle andere diciplines zijn erop vooruit gegaan . ik droom van de dag dat er eens een nevenbond opstaat met een eivolle kalender van maart tot oktober zonder veel tralala en gewoon inschrijven+ rijden+ uitslag en waarvan ge moogt rijden waar en wanneer ge wilt .
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
het is te hopen dat ze nu eens goed nadenken waar ze naartoe willen. En ze hun conflicten diplomatisch oplossen achter de schermen, zonder verbod hier en verbod daar.
enkel op deze manier kan het de Belgische MTB-sport ten goede komen.... zoals nu, daar hebben we al een demonstratie van gehad en dat betekent zware schade aan de MTB in ons land.
enkel op deze manier kan het de Belgische MTB-sport ten goede komen.... zoals nu, daar hebben we al een demonstratie van gehad en dat betekent zware schade aan de MTB in ons land.
Zo pas vernomen van een franse collega dat enkel de frantalige rijders zouden geschorst worden omdat er in Gilly ook een wedstrijd was.Dus als je bij de vlaamse federatie bent dan zou het geen probleem zijn.Omgekeerd wel.Ik hoop dat ik wat duidelijk ben want ik heb al een glaasje wijn te veel op anders zal ik het morgen nog eens proberen.
- Wacko007
- Mountainbiker
Man, heb ik gelukt... Twee jaar geleden ben ik daar ook geweest! Dit jaar had ik er ook moeten zijn, maar een voorverkenning in de Vogezen heeft de plannen gewijzigd. Twee jaar geleden stonden er nochtans serieus veel bekende namen aan de start. Zouden die een schorsing gekregen hebben, dan hadden we een pas een bom gehad!
Toch ongelooflijk dat circus ginder. Organiseer je wedstrijden wat beter en op die manier ga je pas volk trekken! Als bond kan je bepaalde criteria opleggen voor een betere organisatie. Toertochten van de VWB moeten vereisen aan bepaalde voorwaarden. Laat dat bij wedstrijden ook gebeuren en je zal meer volk hebben. Zeker!
Bijna iedere wedstrijd kan volgens mij beter! Vooral simpele pijltjes naar inschrijving, start, douches,... mis ik steeds. Is dat nu zo moeilijk?
Greetz,
Julien.
Toch ongelooflijk dat circus ginder. Organiseer je wedstrijden wat beter en op die manier ga je pas volk trekken! Als bond kan je bepaalde criteria opleggen voor een betere organisatie. Toertochten van de VWB moeten vereisen aan bepaalde voorwaarden. Laat dat bij wedstrijden ook gebeuren en je zal meer volk hebben. Zeker!
Bijna iedere wedstrijd kan volgens mij beter! Vooral simpele pijltjes naar inschrijving, start, douches,... mis ik steeds. Is dat nu zo moeilijk?
Greetz,
Julien.
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Dit is een zeer jammere toestand voor de Belgische mountainbikesport. Blijkbaar willen ze de renners verplichten om aan bepaalde wedstrijden zoals de Benelux-cup deel te nemen. Sorry, maar ik heb de voorbije 10 jaar al die wedstrijden al zoveel gereden dat ik die BEU ben. 'T is altijd hetzelfde: de organisatie laat dikwijls te wensen over en de parcours ook. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Winterslag, Kluisbergen, Malmedy,... maar naar Oldenzaal wil ik niet!
Bij de ebbt zitten prachtige evenementen. Ik heb vorig jaar alle ebbt's gereden en je kan er tenminste écht biken op prachtige parcours in verschillende formules en met een supersfeer. Ik ben dus zeker zo fier op mijn eindwinst in de ebbt van vorig jaar dan op mijn dubbele eindwinst in de Flanders Cup van enkele jaren geleden.
Nog even dit: Hoe kunnen onze beloftevolle jongeren betere bikers worden op parcours als Oldenzaal en de meeste andere Benelux-wedstrijden? We hebben dringend nood aan uitdagende parcours!! Zoals die van de ebbt...
Hopelijk zet de bond de bikers eens op de eerste plaats en niet zichzelf.
Bij de ebbt zitten prachtige evenementen. Ik heb vorig jaar alle ebbt's gereden en je kan er tenminste écht biken op prachtige parcours in verschillende formules en met een supersfeer. Ik ben dus zeker zo fier op mijn eindwinst in de ebbt van vorig jaar dan op mijn dubbele eindwinst in de Flanders Cup van enkele jaren geleden.
Nog even dit: Hoe kunnen onze beloftevolle jongeren betere bikers worden op parcours als Oldenzaal en de meeste andere Benelux-wedstrijden? We hebben dringend nood aan uitdagende parcours!! Zoals die van de ebbt...
Hopelijk zet de bond de bikers eens op de eerste plaats en niet zichzelf.
-
marathonman
- Mountainbiker
Post by marathonman »
Maak jullie niet druk! Het zal hoogst waarschijnlijk nooit beteren bij de bond als dezelfde personen op dezelfde postjes blijven zitten. Ieder heeft daar de neiging zijn postje en zijn wedstrijden te beschermen. Luisteren naar vertegenwoordigers van de renners is niet aan de orde.
Er moet gewoon een nieuwe wind waaien in de bond. Gasten die echt gebiked hebben zouden best aan het roer zitten van de afdeling mountainbike. Maar dan wel gasten met haar op hun tanden. Niet zoals, ..., je weet wel!
Ik heb, samen met andere bikers met jaren ervaring, in Brussel verschillende commissievergaderingen bijgewoond en daar geleerd dat alles moervast zit. Als je geluk hebt luisteren ze wel maar er gebeurd weinig of niets.
Best is gewoon deelnemen aan de wedstrijden waarvan je denkt dat ze goed georganiseerd zijn en echte mountainbikeparcours bieden. Hoe minder deelnemers op bepaalde koersen afkomen, hoe rapper hunne frank zal vallen.
Leve de EBBT!!!!
Er moet gewoon een nieuwe wind waaien in de bond. Gasten die echt gebiked hebben zouden best aan het roer zitten van de afdeling mountainbike. Maar dan wel gasten met haar op hun tanden. Niet zoals, ..., je weet wel!
Ik heb, samen met andere bikers met jaren ervaring, in Brussel verschillende commissievergaderingen bijgewoond en daar geleerd dat alles moervast zit. Als je geluk hebt luisteren ze wel maar er gebeurd weinig of niets.
Best is gewoon deelnemen aan de wedstrijden waarvan je denkt dat ze goed georganiseerd zijn en echte mountainbikeparcours bieden. Hoe minder deelnemers op bepaalde koersen afkomen, hoe rapper hunne frank zal vallen.
Leve de EBBT!!!!
De vertegenwoordigers van de mtb zijn wel degelijk mensen die weten wat mtb inhoudt... bovendien hebben ze ook haar op hun tanden als het nodig is en zijn ook diplomatisch als het nodig is... alleen hebben ze (figuurlijk dan) geen gewicht in de schaal en niks in de pap te brokken als het erop aan komt om beslissingen door te drukken...marathonman wrote:Maak jullie niet druk! Het zal hoogst waarschijnlijk nooit beteren bij de bond als dezelfde personen op dezelfde postjes blijven zitten. Ieder heeft daar de neiging zijn postje en zijn wedstrijden te beschermen. Luisteren naar vertegenwoordigers van de renners is niet aan de orde.
Oude verstarde knarren-met-enkel-de-koers-zoals-in-de-jaren-van-Merckx-mentaliteit hebben het voor het zeggen. Zij hebben ook de grootste finaciële lobby's achter zich...
Uiteindelijk is mtb maar peanuts voor die kerels... want waar zit het echte geld denk je?
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Sorry hoor, maar op grote kampioenschappen zoals het WK zijn er dikwijls meer bondsmensen aanwezig dan Belgische renners. Stuur enkel de nodige mensen mee zoals de bondscoach, een masseur en een mechanicien en laat de bobo's thuis. Met het uitgespaarde geld kan je dan enkele beloftevolle renners extra een jaar begeleiden.
Het organiseren van wedstrijden onder vlag van de bond kost redelijk veel geld. Wil je bij een regelmatigheidscriterium horen, kost dat nog wat meer. Ze zouden beter selecteren op basis van parcours en organisatie en de mooie organisaties de kans geven te groeien voordat je ze zwaar financieel belast.
Waarom zitten we nog steeds te knoeien op parcours zoals Oldenzaal als er ook topparcours zoals Xhoffraix zijn. In Xhoffraix kan je het biken echt leren, niet in Oldenzaal...
Mountainbikers houden trouwens van hun vrijheid. Ik wil nog steeds zelf kunnen kiezen waar ik ga biken hoor!
Het organiseren van wedstrijden onder vlag van de bond kost redelijk veel geld. Wil je bij een regelmatigheidscriterium horen, kost dat nog wat meer. Ze zouden beter selecteren op basis van parcours en organisatie en de mooie organisaties de kans geven te groeien voordat je ze zwaar financieel belast.
Waarom zitten we nog steeds te knoeien op parcours zoals Oldenzaal als er ook topparcours zoals Xhoffraix zijn. In Xhoffraix kan je het biken echt leren, niet in Oldenzaal...
Mountainbikers houden trouwens van hun vrijheid. Ik wil nog steeds zelf kunnen kiezen waar ik ga biken hoor!