[quote="Jèhan"]wanneer je met een berlingo rijdt, heb je dit soort rekjes toch niet persé vandoen.
Wanneer je de fiets in de auto kan plaatsen, krijgt dit voor mij steeds de voorkeur. Je kan zo tot 3 MTB's in de koffer krijgen (wel voor- en achterwiel demonteren, kader onderste boven plaatsen.)
Mijn laadruimte zit meestal vol met spullen en ik heb niet steeds de mogelijkheid om dit telkens eruit te laden.
Past deze Thule ClipOn 9102 ook voor een Berlingo of heeft dit niets met mijn vraag te maken?
Fietsdrager zonder trekhaak
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
op thule.com kan je vinden welke fietsdrager voor jou auto geschikt is :)CC13 wrote:Jèhan wrote:wanneer je met een berlingo rijdt, heb je dit soort rekjes toch niet persé vandoen.
Wanneer je de fiets in de auto kan plaatsen, krijgt dit voor mij steeds de voorkeur. Je kan zo tot 3 MTB's in de koffer krijgen (wel voor- en achterwiel demonteren, kader onderste boven plaatsen.)
Mijn laadruimte zit meestal vol met spullen en ik heb niet steeds de mogelijkheid om dit telkens eruit te laden.
Past deze Thule ClipOn 9102 ook voor een Berlingo of heeft dit niets met mijn vraag te maken?
Als ik hierboven de foto zie van een Thule ClipOn 9102 lijken die fietsen mij toch niet echt boven de lichtblokken te hangen, en maar net boven de nummerplaat (aangezien deze laag staat bij dit model van auto).Een anders voordeel is dat de fietsen boven de nummerplaat en lichtblokken hangen.
Ik denk dat enkel de Thule ClipOn High modellen specifiek geconstrueerd zijn om zeker boven je lichtblokken en nummerplaat uit te komen.
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Ik heb ongeveer dezelfde gekocht vandag. De 9103. (ipv de 9102 omdat de 9103 door een reclame-actiegoedkoper was dan de 9102 want ik gebruik hem toch maar voor 1 fiets). Benieuwd hoe het gaat meevallen. Ik denk dat dit een goeie is, aleszins veel beter dan die lichte dingetjes van 30 euro waar je met 6 riempjes moet werken. Eind van de week kan ik heb gebruiken!
fietsdrager thule clip on high 9108
Wegens een andere auto doe ik mijn fietsdrager weg. Alle papieren incl lijst van auto's waarop hij past zijn nog beschikbaar.
Ik gebruikte hem op een renault megane scenic.
Vraagprijs 70€
Ik gebruikte hem op een renault megane scenic.
Vraagprijs 70€
Last edited by micky on Sun 27 May 2007 21:37, edited 1 time in total.
Ik zit ook te twijfelen over het al dan niet aanschaffen van zo'n Thule Clipon (high). Een dakdrager is voor mij ook nog een optie, qua kosten zal het niet veel uitmaken.
Ik vraag mij wel af in hoeverre de "High" variant, niet erg veel wind vangt en daarmee dus meer brandstof kost. (voor fietsen op het dak rond 20-30% meer brandstof verbruik)
Verder heb ik mij in de winkel laten vertellen dat; indien niet goed bevestigd krasjes in de autolak kunnen komen.
Beide gegevens, met in het achterhoofd gehouden dat de lichten niet (goed) zichbaar zijn.... DOET MIJ NOG MEER TWIJFELEN!!
Ik vraag mij wel af in hoeverre de "High" variant, niet erg veel wind vangt en daarmee dus meer brandstof kost. (voor fietsen op het dak rond 20-30% meer brandstof verbruik)
Verder heb ik mij in de winkel laten vertellen dat; indien niet goed bevestigd krasjes in de autolak kunnen komen.
Beide gegevens, met in het achterhoofd gehouden dat de lichten niet (goed) zichbaar zijn.... DOET MIJ NOG MEER TWIJFELEN!!
- Nico_1977
- Mountainbiker
Ik heb me een paar maand geleden zo'n clip-on high gekocht.Hayman wrote:Ik zit ook te twijfelen over het al dan niet aanschaffen van zo'n Thule Clipon (high). Een dakdrager is voor mij ook nog een optie, qua kosten zal het niet veel uitmaken.
Dat van die lichten moet je met een clip-on hight u niks van aantrekken. Das de bedoeling van nen High dat die boven de lichtblokken staat.
Verbruik, ja is meer.. mijn 1.3 dieselke verbruikt rap 2l meer...
Krassen.. eens gemonteerd zal je ze niet maken.. Ben je onvoorzichtig met het hangen van die drager dan heb je wel wat sneller prijs..
Maar die stommiteit doe je dan ook maar 1 keer (normaal gezien .. )
Ik heb zelf een jaar of 4 een Clipon High en ben daar zeer tevreden van. Gebruik hem bijna wekelijks als ik naar toertochten ga of naar de Ardennen en 1 à 2 keer per jaar als we op vakantie gaan naar Italië (Gardameer) en heb nog nooit problemen gehad. fietsen staan er stevig op en kwa lakbeschadiging valt dat goed mee. Je moet alleen zorgen dat de meegeleverde rubber beschermstukken goed zitten.
Ik heb een firmawagen en daar een trekhaak op mee leasen is verschrikkelijk duur. en zelfs als je binnen hetzelfde merk/type wagen blijft heb je geen garantie dat de trekhaak mee over kan. Ik rijd een 70.000 km per jaar, dit wil dus zeggen om de 2 jaar een andere wagen.
Met dit systeem spaar ik dus aardig wat kosten uit. In principe kunnen alle wagens met een 5de deur, ook al staan ze niet in de lijst. Ik rijd momenteel met een Renault Espace en deze staat niet op de site, maar het rek past wel perfect.
grtz,
Marc
Ik heb een firmawagen en daar een trekhaak op mee leasen is verschrikkelijk duur. en zelfs als je binnen hetzelfde merk/type wagen blijft heb je geen garantie dat de trekhaak mee over kan. Ik rijd een 70.000 km per jaar, dit wil dus zeggen om de 2 jaar een andere wagen.
Met dit systeem spaar ik dus aardig wat kosten uit. In principe kunnen alle wagens met een 5de deur, ook al staan ze niet in de lijst. Ik rijd momenteel met een Renault Espace en deze staat niet op de site, maar het rek past wel perfect.
grtz,
Marc