09/04 Grand Halleux EBBT

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Bulkie wrote:
Iegienie wrote:
roger wrote:Uitslag staat nu online ,maar de renners met vergunning zijn doorkruist ,de anderen rijders zijn wel vermeld.
Eigenlijk wel een statement he, als je ziet HOEVEEL mensen MET XXXXX licentie er daar gereden hebben, hoeveel mensen die eigenlijk een statement maken naar de officiele instanties en zeggen dat ze NIET akkoord zijn met de politiek die er gevoerd wordt.
Velen wisten van niets, en wat er juist is, ontgaat me ook. Ik weet enkel dat er op de site iets staat van "geschrapt", maar staat er ergens iets over schorsing? Dat is niet mogelijk, of toch?

Ken
Er gaan geruchten dat sommige mensen die Olne Spa Olne gereden hebben, een boete (welke?) gekregen hebben. Ik weet niet of dit waar is of niet. Ik dacht de naam Davy Coenen gehoord te hebben, maar sla me niet dood als dit een loos gerucht is.

Maar zoals wat hoger te zien in deze thread : blijkbaar hebben masters en fun licentiehouders WEL de vrijheid om te doen wat ze willen... En voor zover ik weet is onzen Bluckie een FUN rijderke he. Zo eentje dat bij de bond maar aan koerskes van een dik uur mag meedoen, net zoals dees masterken.

Om terug on topic te komen (alhoewel) : ik hem dus iet voorgehad daar in Grand Halleux. Mijn onderrug begon eerst wat tegen te wringen, maar had er niet echt veel last van. Dan halvelings (bergop!) overkop gegaan met een wegschuivend voorwiel, en tien minuten later stond ik kompleet geparkeerd met een vreselijk erge lage rugpijn. Ik kan op de vlo wel wat verdragen, maar deze was echt niet te doen, en die pijn ging niet weg met wat rechtopstaand klimmen, zelfs niet in de lichtjes dalende stukken. Ben dan maar uit koers gestapt... Ben eigenlijk al sedert nieuwjaar wat op de sukkel met die rug, en de afvaart van den dardeche met zoonlief en kayak zal er ook geen deugd aan gedaan hebben. Was wel bangelijk, opeens in 10minuten tijd kompleet geparkeerd staan, was pertankst vrij goed bezig, was den ene na den anderen aan het oprapen. Toch ferm ontgoocheld, en direct naar huis gereden.

Een ander zeer zwaar minpunt was dat het eerste gedeelte van de koers blijkbaar een traject heeft mogen volgen dat een vijf tot zeven minuten korter was. De moto voor de koplopers is blijkbaar verkeerd gereden, en de eerste 45 zijn die gevolgd. Op de oorspronkelijke uitslag stond ook de rondetijd, en daar zag je mooi dat de 47ste opeens een enorme achterstand had op degene voor hem. Het moet waarschijnlijk gebeurd zijn juist voor die afdaling langs die beek. Wij rechts van de beek, de rappe mannen links van de beek. Wij kregen dan nog een ferme stappassage voorgeschoteld, terwijl de mannen die links reden gewoon konden doorvlammen.
Toch ook wel een ferm minpunt dus.
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Iegienie, sorry maar ik denk dat het just andersom gaat zijn ivm met dat verkeerd rijden. Ik heb de moto heel de wedstrijd nie gezien en heb altijd duidelijk de pijlen kunnen volgen. En ik ben bijna (99%) zeker dat het integraal het zelfde parcours was als vorig jaar. Normaal wisselen ze hier ook wel eens iets af of kleine veranderingskes hier en daar.
Want ik heb ooit eens de 2de ronde andersom gereden.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

C-Man wrote:Iegienie, sorry maar ik denk dat het just andersom gaat zijn ivm met dat verkeerd rijden. Ik heb de moto heel de wedstrijd nie gezien en heb altijd duidelijk de pijlen kunnen volgen. En ik ben bijna (99%) zeker dat het integraal het zelfde parcours was als vorig jaar. Normaal wisselen ze hier ook wel eens iets af of kleine veranderingskes hier en daar.
Want ik heb ooit eens de 2de ronde andersom gereden.
Wij zijn evengoed zeker en vast altijd correct gereden, ook altijd alle pijlen gezien. Waar we de anderen links van de rivier zagen rijden, waren er bij ons pijlen aan de boom geplakt. Ik weet het ook niet goed hoor, maar het is en blijft toch heel raar dat op die plaats geen seingever stond en op vele andere plaatsen wel. Want er was daar toch duidelijk iets niet pluis. Tenzij ze gewoon de twee kanten afgepijld hebben en je de keus had : de lange route of de korte route ?

Als je de rondetijden van de eerste ronde ziet, dan zie je tussen 45 en 47 opeens een vijf à zes minuten zitten (46ste even buiten beschouwing gelaten).

Hier se, een stukje van het eerste klassement met rondetijden ;
45. 403 LJUNQVIST marcus 29 FIREBIKE 42 0:57:20 42 1:02:55 SEN AACHEN
46. 207 KUSHINSKI 25 VRVBIKE.COM OUR 4 0:54:00 4 1:06:23 14 SEN OUPEYE
47. 262 BELOHVOSCICS 30 CYCLO BIKE - LI 65 1:02:48 65 0:59:40 21 M1 HELCHTEREN

De 45ste 0h5720, de 47ste 1h02m48.

En als je de tijden bekijkt van de anderen, dan zit er gewoon niemand in dat gat...
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Is idd merkwaardig en nog duidelijker bij de 23 km. Ik moet een van de laatste geweest zijn van die eerste groep.

Tss 5de plaats en 6de plaats is er een gat van 6min! En nr. 6 was nog voor mij in flanderscup Zottegem. Ofwel is mijn conditie zo sterk vooruitgegaan :lol: K'zal iets laten weten na Oldenzaal...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dat doet me denken aan een paar jaar geleden toen we de AT niet mochten rijden op straffe van schorsing.

ik weet niet wat er van die al geruchten is, maar ik zal het eens vragen aan onze voorzitter, die zit in de FCWB .
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Iegienie wrote:
roger wrote:Uitslag staat nu online ,maar de renners met vergunning zijn doorkruist ,de anderen rijders zijn wel vermeld.
Eigenlijk wel een statement he, als je ziet HOEVEEL mensen MET XXXXX licentie er daar gereden hebben, hoeveel mensen die eigenlijk een statement maken naar de officiele instanties en zeggen dat ze NIET akkoord zijn met de politiek die er gevoerd wordt.
Waren die rijders hier vooraf van op de hoogte?
Dan is het idd een statement, anders is het dat niet.
EDIT : in principe ben je gehouden te weten dat er op de dag dat er een wedstrijd van de Bond doorgaat, je niet ergens anders mag rijden..

Weet er iemand wanneer die schrapping van Halleux effectief op de sitevermeldt was? Ik bedoel maar, als dat bvb een dag op voorhand van de lijst gehaald werd is het wel nogal kort dag ..
christoph
Mountainbiker

Post by christoph »

Nee ik denk dat et meer als een week van op voorhand in t rood stond vermeld op de site van den bond.
tomke
Mountainbiker

grand-Halleux

Post by tomke »

Eigenlijk zou iedereen daar gewoon zijn botten moeten aanvegen en gewoon rijden waar je zelf wilt. Met al dat dreigen met straf het lijkt wel de kleuterklas
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

je kan ook redeneren dat er regels zijn, en dat die gevolgd moeten worden, anders is het anarchie :wink:
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

De bond heeft blijkbaar maar 1 doel, nl. zichzelf beschermen! Maak je niet druk, dat is zo al 17 jaar. Ze weten maar al te goed dat bijna alle bikers wedstrijden uitkiezen waar het parcours geen veredelde cyclocross is. Ipv samen te werken met die organisatoren en ze te steunen, zowel financieel dan logistiek, doen ze het omgekeerde. Ik heb ze op commissievergaderingen op die zaken proberen wijzen maar ze beschermen liever hun eigen postje dan ons te volgen en onze sport een beetje vooruit te helpen. Leve de EBBT!
Post Reply