scale 70 of reflex 30

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

The OM wrote:Trouwens met de L'en en XL'en moet ge opletten want naargelang de geometrie verschillen die nogal.
Ik heb eens mijn maat berekend op de site van VanNicholas en daar kwam ik op een 17.5" terwijl mijn trek een 19.5" en die zit perfect qua maten...
Testrijden dus.
Idd VN zijn zoals Airborne zeer lang.
Ik zat daar eindelijk eens goed op een 19.5 ipv te kort...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Balder wrote:hei,
dan ga ik volgende week eens langs om te kijken of er een scale 70 in mijn maat is (1.86m, 80kg = L neem ik aan)
Balder wrote:volgens wrench science (een mountain bikend famillielid heeft me dit aangeraden) zijn dit mijn frame maten:
frame size center-to-center: 17 in
frame size center-tp-top: 18 in
Balder wrote:maar als uw lengte volgens de maat schaal van scott net tussen L en XL valt gaat het toch moeilijk worden om te bepalen welke fiets (technisch gezien) best bij u past.
Je bent 1.86 groot dus kan ik er niet goed aan uit dat wrenchscience u een 17-18" geeft als maat...
Welke maten geeft deze site je voor de overall reach eigenlijk? Dit gaat veel zeggen over de juiste maat.
En wat bedoel je met de maatschaal ven Scott? Een maat gebaseerd op je totale lengte vermoed ik? Hier zou ik niet te rap op tewerk gaan, en eerder voor de kleinere maat kiezen als je er tussenin valt.
Ik zou dus al zeker niet voor de XL kiezen, ook al zit deze lekker op het testritje in de straat van je LBS. :wink: Het is pas echt op terrein en na enkele km's dat je je echt vertrouwd gaat voelen met de fiets..
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

overall reach is 72 cm en de scott maatschhal is idd gebaseerd op tot. lengte.
p.s. mijn lengte is 1.83 en niet 1.86... dikke vingers bij het typen :oops: #-o
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Ik zou in uw geval zeker voor een L gaan. ik ben 1.95m en ik rij op een XL en die voelt soms wat lang aan, ok, er zit een stuurpen van 120mm op, maar toch. Ik denk als jij voor een XL gaat gaan, dat je veel te gestrekt zal komen te zitten en dat je die fiets amper door de bochten zal krijgen. Een L lijkt mij dus ideaal voor u.
COIS
Mountainbiker

Post by COIS »

ik ben al 2 jaar trotse eigenaar van Scale 50
ik ben 1m80 en heb een L en die is perfect voor mij.

en de scale's zijn wel gekend voor de strakkere kader en dit wil zeggen dat ze gemakkelijker zijn voor sneller te fietsen.

tis dan ook de Race mountenbike van SCOTT.

echt voor de scale gaan.

en de kaders in ALU zijn eigenlijk allemaal dezelfde juist de kleuren verschillen.

gewoon hoe kleiner het getal hoe beter en lichter dat de groep is.
GREETZ
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

ik ga morgen eens kijken bij best bikes in alsdorf duitsland, hij heeft scale modellen staan van 2006.
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

hij is besteld, scale 60 van 2006 voor 640 euro, gloednieuw, hij is nog verpakt in karton moest weg om plaats te maken in zijn winkel. Binnen ong. 2-3 weken ga ik 'm halen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Balder wrote:hij is besteld, scale 60 van 2006 voor 640 euro, gloednieuw, hij is nog verpakt in karton moest weg om plaats te maken in zijn winkel. Binnen ong. 2-3 weken ga ik 'm halen.
Welke maat is het nu geworden?
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

Een L. Heb het daar ook eens besproken met dieje gast en L bleek het beste te zijn. In alle geval iedereen bedankt voor de nuttige tips. =D>
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Binnen die 2-3 weken verwachten wij foto's e :-D
Post Reply