Zomervakantie Alpen MTB

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
tsielio
Mountainbiker

Zomervakantie Alpen MTB

Post by tsielio »

Beetje aan het uitkijken voor de zomervakantie in juli, de Alpen maken een goede kans. Als we toch naar daar trekken zou het leuk zijn ook wat met de mtb te rijden. Zomaar offroad gaan zonder dat je iets kent is niet evident en daarom vroeg ik me af of er bepaalde regio's zijn waar er veel met MTB gereden wordt en waar er veel routes liggen en waar veel volk rondrijdt. Bij voorkeur een plaats waar er ook wat mogelijkheid is om op de weg te fietsen en een meer enzo is ook mooi meegenomen want het is niet alleen de fiets die telt ;-).
Mss veel ineens maar wie weet is één van jullie al op zo een superplek geweest, laat me iets weten want het internet is zo gigantisch, er staat zo veel info op... zou gemakkelijk zijn om vanaf bepaalde uitvalsbasis te beginnen zoeken.
Bedankt!
Michiel
formax
Mountainbiker

Post by formax »

Als je in de alpen wilt mtb'en is www.bike-gps.com een goed vertrekpunt. In het boek Traumtouren Transalp worden 18 verschillende trajecten zorgvuldig beschreven. Per traject is er een roadmap met afstand, hoogtemeters, hellingsgraad, aard van de ondergrond en genoeg commentaar en foto's. Er is een CD-rom bijgeleverd met alle informatie waaronder ook een hele reeks overnachtingsadressen langs de trajecten.

Het enige nadeel kan zijn dat het boek enkel in het duits te verkrijgen is.
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Streek rond Lermoos en Ehrwald; Ischgl
to be
Mountainbiker

Bike-holidays

Post by to be »

Een site met hotels die extra voorzieningen hebben voor bikers
WWW.bike-holidays.com
Kijk even naar de Zugspitze omgeving, 3000km routes !
Sylvie
Mountainbiker

Post by Sylvie »

Ook ik kan de pakket reizen van www.bike-holidays.com aanbevelen !

Ze bieden immers méér dan biken alleen. Men zorgt er steeds voor dat ook de rest van de familie aan zijn trekken kan komen.
In Ischgl is alles al super georganiseerd en afgepijld. De kans bestaat dus dat je niet meer helemaal alleen op de trails bent.
In Sölden (Ötztal) daarentegen, staat alles nog in z'n kinderschoenen. De trails liggen er zo wie zo. De liften staan ter beschikking. Het grote voordeel is dat je er heel persoonlijk en vriendelijk wordt onthaald en veel service krijgt voor weinig geld.[quote][/quote]
Post Reply