daarom zou ik kiezen voor een scatto helium frame. graag zou ik zelf bepalen wat er op mijn fiets staat en wat niet en daarom heb ik gekozen om hem zelf samen te stellen. Nu vroeg ik me echter af of onderstaande config goed is, en ook of ik met een budget van 1300 - 1500 euro zal toekomen. ( kweet dat het rare vraag is, maar weet/vind niet van alles prijzen, waardoor ik beetje moet gokken )
Om even mijn keuze te verduidelijken: ik ben een recreatieve rijder en voor mij speelt de looks, het design dus ook een hele grote rol, tuurlijk is de functionaliteit belangrijk, maar ik wil dat de fiets ook stylish is. ( zoals ze zeggen )
Hier en daar ben ik nog niet zeker van bepaalde dingen, hulp is hierbij zeker aangenaam, ook moest ik iets vergeten of tips die met mijn budget aan te raden zijn, mogen ook, van kader zou het zeker dat worden.
- Hardtail scatto helium ( zwart frame of kleur evo-one van koersfiets )
- SRAM X7 ( 9-speed )
- cassette 11-32 of 1-34 ? ( weet het verschil niet echt )
- crankstel truvativ ( stylo LIEFST ) of FSA ( V-Drive Mega Exo ) ?
- magura HS33 velgremmen + magura brakeboosters + magura remblokken
- trigger shifters ( niet draaien )
- zwarte wielset: mavic crossride of crossland ?
- snelspanners wielen + zadelpenklem + einddoppen Stuur + Vulringen + balhoofdset + afdichtingsdop stuurpen ( hope )
- schwalbe banden --> all-round, geen straatbanden ( smart sam of super moto ? )
- selle san marco era-k ( zelfde zadel als op mijn koersfiets )
- bar-ends + stuurpen + handvaten + stuur ( flat ) + zadelpen ( ritchey wcs )
- 1 drinkbushouder ( standaard ding )
- Crank Brothers Eggbeater C of SL ?
- Marzocchi mx met lock op stuur ?
- bescherming kader bij ketting --> lizardskin
- zo weinig mogelijk shimano !!! ( namelijk geen voorstander van, dit is persoonlijk
- fietscomputer
om even nog te pronken met mijn koersfiets
http://users.telenet.be/matthiaspottie/ ... 20copy.jpg