VISA Chrono Challenge 2007 ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply

Vond jij dit vorig jaar een leuk initiatief?

Ja
45
87%
Neen
7
13%

Total votes: 52

BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik heb deze morgen ook de chrono gereden.
Het was inderdaad een rap parcours. Maar ok. Ik vind het wel fun om eens een chrono te rijden.

Ikzelf heb ook een tweetal keer misreden. De eerste keer was redelijk vroeg in het begin aan die boerderij. Daarna nog es misreden bij het oversteken van de grote baan waar je nadien meteen links een dreef in moest om aan de parking van Bellewaerde uit te komen.
Het cross parcours was inderdaad verwarren. Je moest goed uit je doppen kijken. Bij het oprijden van het parcours stond rechts een pijl naar links (die wees dat je het parcours niet op moest). Eronder ging een bruin karton waar met zwarte stift 'OPTIE' stond opgeschreven. Nu ja, tegen dat je het gezien had wat er stond, was je het parcours bijna opgereden.
Dat de mensen van de bevoorrading dat nooit in de mot hebben gekregen, is onbegrijpelijk. #-o
Start en Finish waren vorig jaar veel beter.

Maar soit, al bij al heb ik mij geamuseerd en het is dat wat telt.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik zou graag nog eens mijn bedenken willen uiten over het feit dat ik een chronorijder gezien heb die zonder helm reed.
Dat die persoon een groot risico neemt, moet hij zelf weten.

Maar dat de organisatie (die deze rijder een dagverzekering bezorgt) zo iemand laat starten, daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Uiteindelijk neem je toch extra risico's bij zo'n rit.

Maar soit, dit is waarschijnlijk voer voor een apart (en reeds bestaand) topic.
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

Samen met brainfood en Jo aan deze chrono begonnen. Het eerste halfuur konden we vlot van elkaar af lossen.
De snelheid zat -dankzij de droge toestand- er goe in. Na +/- 1u.42 binnen gekomen.
Een chance da brainfood meewas, of 'k was ook da crossparcour opgedraaid. Ben geene straffe in 't volgen van kleine pijlen. Zo stond ik-bij het binnenrijden- in de tuin van de gebuur. Het dranghekken stond echt wel slecht!!
Al bij al ben ik wel vree content over het verloop. Nu afwachten naar de uitslag.

Een spijtige zaak zijn enkelingen die het parcours durven afsnijden. Zo hebben we iemand opgemerkt en dit doorgegeven aan de organisatie. Wa heb je eraan? Waarschijnlijk kan je hier als organisatie weinig tegen doen.
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

3 controlepunten is natuurlijk niet veel. Het zou beter zijn dat ze op een paar plaatsen gewoon een paar mensen zetten om de nummers te noteren. Of een stop en go met een stempel. Ik bedoel er zijn mogelijkheden genoeg. Maar inderdaad wat heb je eraan om af te snijden.
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Dit vind ik ook onnozel, afsteken maar ja... Uiteindelijk bedriegen ze zich zelf ermee. Als die mannen voor mij staan op de uitslag, lig ik daar niet van wakker. Dit geldt trouwens ook voor chronorijders die achter de hoek opgewacht worden door 3,4 of zelfs meer mannen om uit de wind gezet te worden. Het wordt dan al een ploegenchrono... Zelfs een minder getrainde biker kan dan aanklampen en een mooie plaats behalen. Maar soit, op naar Waregem.
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

Net terug van Zillebeke, lekker weer en het parkoer lag er supersnel bij.
Samen met Partrick(Zwieberken) afgesproken aan de afrit aan de Makro en vandaar door gereden naar Zillebeke. Aan de start nog Luc Stro, andere Patrick en Mathias tegengekomen om samen te starten. Enig nadeel dat je na elke start 30 sec. moet wachten om de volgende te laten vertrekken. Ik was gestart als laatste en moest het gat met de andere dichten :roll: Als iedereen bijéén was was er geen stoppen meer aan.... vlammen en nog eens vlammen ! Op een gegeven moment kwamen we een crossparkoer tegen en er reden er bikers op en wij ze achterna maar dat bleek niet de bedoeling .... een min of 5 verloren !Na km 30 kwam ik in contact met een steen en rukte die men band van de velg Ik deed teken tegen de anderen dat ze maar aan hun eigen race denken. Na een beetje klungelen met Co2 bommetje weer een 5 min kwijt #-o
Ik dus alleen verder en ging voluit van frustratie en op 15 km van het einde zag ik men maten terug. Ze geloofden niet dat ik er weer bijgekomen was en vanaf was de bom weer ontploft. Met al de miserie toch nog een 45 ste plaats met een tijd van 1.45u gereden. Het geluk staat me nog niet toe maar de conditie is serieus aan't groeien

Die 290 km van de ronde heb ik niet meer gevoeld in de benen waar ik toch een beetje schrik van had. Laat de volgende chrono maar komen Grietje :wink:

Nog nen dikke proficiat aan Matthias met z'n tweede plaatsen in -18 jarigen =D>
Last edited by Dirttracker on Mon 09 Apr 2007 19:33, edited 1 time in total.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

WoodWheel wrote:
sintesibrother wrote:
Vlammer wrote:hehe, vermoed dat dit nog wat te vroeg zal zijn.
Heeft de uitslag uitgehangen? Misschien iemand zo'n blad mee, die zo vriendelijk wilt zijn dit in te scannen?
Is er een apart klassement tussen groepjes en enkelingen? Waarschijnlijk niet... Omdat het dit keer gevraagd werd.
De uitslag heeft uitgehangen maar zou juist willen weten hoeveel deelnemers er waren in de 18j - 40j klassement?
Ik ben rond 14u de uitslag eens gaan bekijken. In de categorie 18-40j waren er 138 renners die in de uitslag zijn opgenomen. Er stonden er nog een 5-tal op die gediskwalificeerd zijn (of niet aangekomen).
Ik heb geen kopie van de uitslag. Meer kan ik niet zeggen
merci woodwheel
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

Goed weer, een snelle droge omloop, het was een leuke opwarmer van de chronochallenge. Het kan natuurlijk altijd beter maar je weet wat je krijgt als je in Zillebeke komt rijden. Soms wel een pijltje gemist (soms te laat opgemerkt, soms wa minder aangeduid) waardoor de snelheid er soms uit was. Toch nog afgeklopt op net geen 1u47 tegen avs van 28.6. Kon nog niet iet beter indien ik sommige pijlen vlugger had gezien. Maar ik had hier vooraf toch voor getekend.
dat crossparcours kon idd toch beter aangeduid worden - was voor mij het enigste minpunt.
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

1hr54 alleen gereden (niet in ploeg dus 100% alleen in de wind gereden) , 1x verkeerd gereden, het volledige cross-parkoer afgelegd en een binnenband moeten vervangen en tot overmaat van ramp was uiteraard mijn pomp uit mijn rugzak weg. Gelukkiglijk 1 brave mens die gestopt is na enkele minuten. Na 9 minuten pauze (volgens polar) terug "on-the-road"...

Als ik alles zo optel had ik rond de 1:40 moeten eindigen, maar ja, zoals altijd excuses zijn voor zwakkelingen en losers dus volgende keer beter ..
Pureestoemperke
Mountainbiker

Post by Pureestoemperke »

sintesibrother wrote:Een goed suggestie voor de mannen van MTB poperinge is om eens hun 120 km ook als een gechronometreede rit te laten verlopen!

Dan zit er mss ook eens een +100 in de visa chrono challenge, wat zeker niet mis is!
Die vraag zijn we al gesteld, maar daar beginnen we niet aan. Het is nu al soms een gekkenhuis om met 45 medewerkers alles op poten te zetten.
Liever een mooie toertocht dan een chrono die kompleet de mist ingaat door verdwenen pijltjes ( we mogen ieder jaar zowat 20 % vervangen!), ongelukken (nu al ieder jaar 7-8 bikers het ziekenhuis binnen!), vandalisme...
Vooral wanneer je single-tracks wil gebruiken (vaak de mooiste stukken!) is het vaak herrie met tragere deelnemers, wandelaars, paarden...
Deze week trouwens nog vergadering met het Regionaal Lanschap Heuvelland hierover. Daarnaast hebben we een groot stuk parcours in Frankrijk: in de beginjaren van de LCMT werd ons parkoers trouwens als etappe gebruikt die dag en ik wil u de discussies besparen met de Franse flikken... soms om middernacht nog ambras mee gehad. Op de duur moet je zelf niet meer op de bike kruipen. :evil:
Post Reply