scale 70 of reflex 30

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Balder
Mountainbiker

scale 70 of reflex 30

Post by Balder »

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ik ben van plan om tegen eind mei ergens een goeie mtb aan te schaffen. Ik ben in verschillende winkels geweest en heb verschillende merken gezien en er de nodige uitleg over gekregen.
Maar uiteindelijk is mijn oog op de scott reflex 30 en scale 70 gevallen.
Deze passen in mijn budget (de scale is ong. 100 euro duurder).
Ik ben echt aan het twijfelen omdat ik niet goed weet waar op te letten, frame, afmontage, enz...
Ik had gehoopt hier wat uitleg te krijgen om mijn keuze wat gemakkelijker te maken.
Bedankt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Het frame is het belangrijkste van de fiets, de rest zijn losse spullen die je naar eigen goesting kan upgraden wanneer die verslijten.
Het Scale frame zal volgens mij beter zijn dan het Reflex frame dus ik zou hiervoor gaan...
Marc Vde
Mountainbiker
Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Post by Marc Vde »

Ik heb 2 ritten met een Reflex gedaan, mijn korte ervaring heeft het volgende opgeleverd; zeer laag bracket, ik zat meerdere keren met de pedalen in de grond, een geometrie die als zeeeeeeeeeer rustig mag omschreven worden met uiteraard een matig rendement, als eerder een rustiger toertochtenrijder reed ik met een omgekeerde stuurpen (naar beneden gericht) om een dynamischer zitthouding te verkrijgen. De Reflex is dus duidelijk niks voor mij [-X maar ja, iedereen is anders hé. Als je wilt opschietten zou ik voor de Scale gaan.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ik sluit mij volledig aan bij Kawa :-)
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

In die prijscategorie zou ik inderdaad ook de scale kiezen.
Trouwens die reflex'en wegen erg zwaar als ik mij niet vergis. De scale is lichter en sportiever
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

de scale is zalig! ik heb het 2006 scale 60 model , de kader is nog steeds dezelfde en ik ben er enorm tevreden van.
Het kader heeft zo bv de eigenschap van een stevige en stijve achterbrug.
Dit maakte het bv voor mij leuk , mits ik hs-33 remmen bv heb kunnen zetten zonder brake booster..het bewijst vooral dat de achterbrug heel stijf is.
stijf kader is dus ook heel responsief en deze soms zelfs wat onstuimig in de snelle afdalingen. Ik ben mijne nu al ferm aan het opwaarderen en ik moet zeggen , De fiets wat ik indertijd +-800€ , betaald had is de upgrades tot nu toe elke euro waard geweest.
Toffe bike en ik doe er nog een jaartje mee ...volgende word wellicht opnieuw een scale... :-D

Mvg
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

hei,

dan ga ik volgende week eens langs om te kijken of er een scale 70 in mijn maat is (1.86m, 80kg = L neem ik aan) en dan proberen om wat kadootjes en korting erbij te krijgen.

alvast bedankt voor de goeie raad.
O²biker
Mountainbiker

Post by O²biker »

1m86 is maybe al een XL :-k ik ben 1m80 en ik heb L (L is van 1m79 tot 1m8X maar dat ken ik niet van buiten) ik zou voor XL gaan :-k
fietshandelaar zal dat wel zeggen :wink: ...
een ding da ik al kan zeggen SCALE'S zijn echt vette kaders ....

Veel bike plezier,

O2
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

O²biker wrote:1m86 is maybe al een XL :-k ik ben 1m80 en ik heb L (L is van 1m79 tot 1m8X maar dat ken ik niet van buiten) ik zou voor XL gaan :-k
fietshandelaar zal dat wel zeggen :wink: ...
Ik denk dat een L wel goed is, vind een L zelfs al groot voor 180cm....

Maar meten is weten! wrenchscience of laten opmeten door iemand die er iets van kent. Een fietshandelaar die net een L of XL in de toonzaal heeft zou ik niet te rap vertrouwen :wink:
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

volgens de size-chart 2007 die op de scott prijslijst staat (da is dan weer een onnozel papierke) zou en L goed moeten zijn, ik lees hier af dat de L van 1.79m tot 1.89m gaat, de XL begint bij +- 1.86m en gaat tot 1.96m.
Ik zal ne keer een L en een XL mee in 't paskamerke nemen...
of aan mijn fietshandelaar zijn knappe dochter vragen of die effe mijn maten wilt nemen...
:oops: :lol: :drunk:
Post Reply