Ik heb Mavic 819XM UST velgen (dus voor Tubeless), en in de winter lagen er Michelins XCR MUD UST (tubeless) op. Gewicht per band: 775 gr...serge wrote:Ja inderdaad ik rij nu tubless, daarmee ook de 400 gr winst. Ik wissel niet graag van banden. En zeker nu dat ik gelezen heb dat gewoone banden moeilijk op de velg te krijgen zijn, gekozen voor een setje dat ik overal zou kunnen gebruiken. Of dat dit zo is, afwachten maar.Zotte Maarten wrote:Als je nu Tubeless rijdt, heb je UST banden veronderstel ik, en die zijn zwaarder. Dus als je gewicht kwijt wil, zijn lichtere, niet UST-banden met sealant de beste oplossing denk ik. En je velglint/ventiel gewoon laten zitten. Dat is wat ik ervan denk.
Ik heb geen Tubeless velgen en die ga ik mij ook niet aanschaffen, wil wel eens No Tubes proberen, als ik wat zekerder ben qua bandenkeuze, ik wissel nogal graag.
Een aantal weken terug, voor het tussenseizoen, gewone NN evolution opgelegd met Stan's No Tube. gewicht van een NN niet-tubeless: 495 gr of zo.
Met vloeistof +- 60 gr per band betekende dit een gewichtswinst van in totaal 450 à 470 gr.
Aangezien die Mavic XM 819 al tubeless waren, hoede ik geen speciaal velglint te monteren: gewone band erover, vloeistof er in en zich laten verdelen, en oppompen!