09/04 Grand Halleux EBBT

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gumball
Mountainbiker

09/04 Grand Halleux EBBT

Post by Gumball »

Blijkbaar is deze wedstrijd geschrapt van de kalender van de bond :

http://www.belgianmountainbikecircuit.be/pagina1.html

Dit betekent dat licentiehouders hier niet aan mogen deelnemen. Is dit ook van toepassing voor een funklasse A vergunning?
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Het is niet omdat het niet op de kalender staat van de bond dat je er niet aan mag meedoen .

Het is gewoon van een nevenbond , je mag wel starten met een wbv of kbwb vergunning , das geen probleem !
Eastbiker
Mountainbiker

Post by Eastbiker »

Onze club heeft en brief gekregen van de waalse bond: licentiehouders die er an meedoen moeten met en 2 maand suspensie rekenen en 50 SFR straf! :evil:
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Uit reglement van de bond:

1.1.12 Een renner houder van een vergunning afgeleverd door een federatie aangesloten bij de UCI
mag enkel deelnemen aan wedstrijden gehomologeerd door de UCI of door een aangesloten
federatie.
1.1.13 Een renner houder van een vergunning afgeleverd door een federatie aangesloten bij de UCI
kan gesanctioneerd worden indien hij deelneemt aan een wedstrijd die vooraf niet werd
gehomologeerd.
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Masters en funklassers mogen wel

22. Mag ik deelnemen aan koersen van nevenbonden?
TERUG

Wat staat er precies in het reglement?
“Het reglement bepaalt dat een titularis van een vergunning niet mag deelnemen aan een wedstrijd of een wielermanifestatie die niet is ingeschreven op een provinciale, regionale, nationale, continentale of internationale kalender of die niet erkend wordt door een nationale of een continentale federatie of de UCI. Met andere woorden, elke renner - miniem, aspirant, nieuweling, junior, U23 en elite zonder contract - die aan een wedstrijd deelneemt van een nevenbond krijgt een sanctie. Enkel voor de
amateurs en masters wordt er een uitzondering gemaakt op deze artikels. Amateurs en masters mogen zonder voorafgaandelijk toelating aan wedstrijden in het buitenland en aan wedstrijden van nevenbonden deelnemen.”
Welke straf is er voorzien voor niet-naleving van deze regel?
“Bij een eerste inbreuk volgt een maand schorsing, een tweede keer volgen drie maanden schorsing. Bij een derde inbreuk wordt de vergunning van de renner ingetrokken.”

Verboden wedstrijden - Herinnering reglement
1.2.019
Een titularis van een vergunning mag niet deelnemen aan een wedstrijd of een wielermanifestatie die niet is ingeschreven op een provinciale, regionale, nationale, continentale of internationale kalender of die niet erkend wordt door een nationale of een continentale federatie of de UCI. Speciale afwijkingen kunnen worden toegestaan voor bijzondere wedstrijden of manifestaties, door de nationale federatie van het land waar de wedstrijd plaatsvindt. De vergunninghouders mogen niet deelnemen aan activiteiten, georganiseerd door een geschorste nationale federatie, behalve in toepassing van artikel 18.2 van de UCI-statuten.

Bron http://www.wielerbondvlaanderen.be
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

gaat dienen belachelijke zever weer herbeginnen ?

Dan is er eens een reeks mtb wedstrijden met echte mtb parkoersen, en dan mag men er niet aan deelnemen. Zo goed als geen enkele mtb wedstrijd van "den bond" komt nog maar tot aan de mtb-enkels van dingen als de Ardennes Trophy, Raid des Hautes Fagnes en Waimes...

foei foei foei...

edit: blijkbaar zijn maar een paar wedstrijdjes van de ebbt geschrapt uit hun kalender... Dus mijn postje is niet helemaal accuraat.
christoph
Mountainbiker

Post by christoph »

ja maar toch heb je gelijk.
De drie wedstrijden die geschrapt zijn zijn toch bij de mooiste parcours van het hele jaar, zeker Xoffraix...
Echt spijtig dat dit weeral moet gebeuren, ze zouden beter allemaal een beetje samenwerken om het niveau van mountainbike in Belgie op te krikken.
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Vorig jaar was dat toch niet?
Enne de jaren voordien was de EBBT niet bij de bond aangesloten en deden er ook al een heel pak renners mee met elite-vergunning in G-H!
Wt is er dan veranderd?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

C-Man wrote:Vorig jaar was dat toch niet?
Enne de jaren voordien was de EBBT niet bij de bond aangesloten en deden er ook al een heel pak renners mee met elite-vergunning in G-H!
Wt is er dan veranderd?
vorig jaar moesten de niet-licentiehouders wel 3euro extra betalen voor de verzekering van de bond. Toen stonden alle ebbt ritten wel op de officiele bondskalender. Nu zie ik op de site staan dat er een verzekering van "ethias" in de prijs inbegrepen is... Ik denk dat het dispuut hierover gaat, maar weet dat dus niet.

Een paar jaar geleden is er trouwens ook al eens heel veel te doen geweest over sancties voor licentiehouders die in de Ardennes Trophy startten. Ik herinner me dat ik toen eens mijn vuile sloeffen aangetrokken heb en een vlammende mail geschreven heb naar alle betrokkenen. Gans Theux was er van op de hoogte, en ze roepen sedertdien nog altijd "Pieter, Le Pirate" naar me... het heeft me indertijd zelfs de nummer "1" opgeleverd...
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Hoor ik hier iets over dictatuur? Neen toch...

Leven we niet in een vrij en democratisch land?

Ik rij en ik roep ALLE vergunninghouders die willen rijden op om toch te rijden (met begrip voor diegenen die het niet doen).

Ken
Post Reply