zomerbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

serge wrote:
Zotte Maarten wrote:Als je nu Tubeless rijdt, heb je UST banden veronderstel ik, en die zijn zwaarder. Dus als je gewicht kwijt wil, zijn lichtere, niet UST-banden met sealant de beste oplossing denk ik. En je velglint/ventiel gewoon laten zitten. Dat is wat ik ervan denk.

Ik heb geen Tubeless velgen en die ga ik mij ook niet aanschaffen, wil wel eens No Tubes proberen, als ik wat zekerder ben qua bandenkeuze, ik wissel nogal graag.
Ja inderdaad ik rij nu tubless, daarmee ook de 400 gr winst. Ik wissel niet graag van banden. En zeker nu dat ik gelezen heb dat gewoone banden moeilijk op de velg te krijgen zijn, gekozen voor een setje dat ik overal zou kunnen gebruiken. Of dat dit zo is, afwachten maar.
Ik heb Mavic 819XM UST velgen (dus voor Tubeless), en in de winter lagen er Michelins XCR MUD UST (tubeless) op. Gewicht per band: 775 gr...

Een aantal weken terug, voor het tussenseizoen, gewone NN evolution opgelegd met Stan's No Tube. gewicht van een NN niet-tubeless: 495 gr of zo.

Met vloeistof +- 60 gr per band betekende dit een gewichtswinst van in totaal 450 à 470 gr.

Aangezien die Mavic XM 819 al tubeless waren, hoede ik geen speciaal velglint te monteren: gewone band erover, vloeistof er in en zich laten verdelen, en oppompen!
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Zotte Maarten, ben net bij Van Eyck geweest: ze hadden zelfs nog één mezcal liggen die ik natuurlijk heb meegenomen: prijs? 17,5 euro =D>
Heb de saguaro ook besteld, moet volgende week binnen zijn voor een 18,5 euro ongeveer.
Ik ben dus een tevreden klant!
Eén van de dagen de mezcal er vanachter al eens opleggen, dat gaat wel anders rijden dan de bulldog die er nu opligt waarschijnlijk!
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Dus toch de vouwbare voor 17.5€? fantastisch !!! =D> =D> =D>

Ik rij morgen de 75km van de Ronde v Vlaanderen (MTB) met Mezcal achter en Saguaro voor !!! op 3bar, misschien meer. Bolleuuuuh!!!
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Mister T. wrote: Een aantal weken terug, voor het tussenseizoen, gewone NN evolution opgelegd met Stan's No Tube. gewicht van een NN niet-tubeless: 495 gr of zo.

Met vloeistof +- 60 gr per band betekende dit een gewichtswinst van in totaal 450 à 470 gr.

Aangezien die Mavic XM 819 al tubeless waren, hoede ik geen speciaal velglint te monteren: gewone band erover, vloeistof er in en zich laten verdelen, en oppompen!
Tubeless met een gewone band?
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Weet hier dan zeker te vertellen hoe die combinatie je bevalt. Omdat ze zo 'goedkoop' zijn ben ik sterk aan het twijfelen om misschien nog een extra mezcal te kopen, om 2x mezcal te leggen bij echt droog weer... maar ja je kan blijven kopen hé #-o :wink:
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

waren er nog andere zomerbandjes binnen bij van eyck(aalst), want ik ga morgen is gaan zien?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Charlie Big Potato wrote:Weet hier dan zeker te vertellen hoe die combinatie je bevalt. Omdat ze zo 'goedkoop' zijn ben ik sterk aan het twijfelen om misschien nog een extra mezcal te kopen, om 2x mezcal te leggen bij echt droog weer... maar ja je kan blijven kopen hé #-o :wink:
Heb daar ook al aan gedacht, maar al da kopen, ge kunt blijven kopen.[-X [-X Die Saguaro gaat denk ik enorm veel grip hebben in de bochten. Veel kleine noppen en schoon rond... Ik laat het weten... [-o<
Charlie Big Potato
Mountainbiker

absalon: ik ben in Tessenderlo geweest... daar heb ik trouwens enkel wat hutchinsons en maxxis zien hangen. Ik denk dat de meeste mtb banden niet in de winkel zelf liggen? Ik heb gewoon eerst gemaild...
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Heb daar ook al aan gedacht, maar al da kopen, ge kunt blijven kopen.Shame on you Shame on you Die Saguaro gaat denk ik enorm veel grip hebben in de bochten. Veel kleine noppen en schoon rond... Ik laat het weten...
Ok, maar jij hebt dan ook al wel wat meer banden liggen...
Ik wacht trouwens op de bevindingen!

edit: net achteraan de mezcal even opgelegd (vooraan de bulldog nog). Heb em er wel op 'speed' opgelegd... wou snel gaan fietsen en was wat snel :roll:
Reed wel lekker moet ik zeggen. Op harde stroken en asfalt bolt dat zoveel beter als 2x bulldog. Een paar keer net iets te weinig grip gehad, voornamelijk in de bochten. Volgende keer dus wel op traction leggen alleszins.

Deze week 3 dagen ardennen, maar dan ga ik toch terug even 2x bulldog leggen denk ik.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Kwestie van niet onnodig een nieuw onderwerp te openen, zet ik het hier

neer.

Met het goede weer in april had ik xcr dry2 gestoken zowel vooraan als

achteraan. Zeer tevreden, maar met hetgeen nu uit de lucht is gevallen,

vraag ik mij af of ik vooraan niet de originele hutchinson spider zou terug

steken.

Is daar dan mee te rijden of creeer ik daarmee een onevenwicht? Of

zouden jullie ook de achterband omwisselen?

greetzzzzz
Post Reply