No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Probeer is met Eclipse latex, veel betere lijmrand dan NoTubes. Heb bijna net hetzelfde gehad met NoTubes erin, nadien Eclipse en ruim 4 maanden zonder problemen gereden
Als je de banden er terug afneemt is het verschil meteen zichtbaar tussen beide 
Inderdaad, 2 bar.julie wrote:Je bandendruk is ook wel laag hoor voor notubes ! Het hangt natuurlijk ook van je gewicht af, maar je moet minimaal 2 bar erin hebben.
Een eventueel tweede probleem is het type band, de fast fred. Niet elke band is geschikt voor notubes, en de fast fred lijkt mij niet zo geschikt.
-
Gumball
- Mountainbiker
Iemand ervaring/tips met monteren van gewone buitenbanden (Schwalbe NN, RR, Michelin Dry) als tubeless op SLR wielen. Buitenbanden zijn zoveel groter als velg dat het haast onmogelijk lijkt om deze te monteren.
Heb hele topic doorgelezen en laatste oefening was: monteren met binnenband en dan binnenband uithalen waardoor 1 kant blijft vastzitten, zeepsoppen en opblazen met handpomp... Onmogelijk om andere rand van buitenband zich te laten vastzetten waardoor alle lucht blijft ontsnappen...
Ik ga dit nog eens proberen met compressor en dan andere tubeless buitenbanden kopen of met flyweight binnenbanden rijden...
Heb hele topic doorgelezen en laatste oefening was: monteren met binnenband en dan binnenband uithalen waardoor 1 kant blijft vastzitten, zeepsoppen en opblazen met handpomp... Onmogelijk om andere rand van buitenband zich te laten vastzetten waardoor alle lucht blijft ontsnappen...
Ik ga dit nog eens proberen met compressor en dan andere tubeless buitenbanden kopen of met flyweight binnenbanden rijden...
- Josy
- Mountainbiker
Conti Speedking SuperSonic 2.1, geen enkel probleem bij de montage.Gumball wrote:Band hangt idd zeer los op velg.
Welke niet-tubeless buitenband (stijl RR of Dry's) gebruiken andere forumleden op hun SLR's?
Of enkel tubeless buitenbanden?
Verliest soms wat lucht bij scherpe bochtenwerk, waarschijnlijk door de erg soepele flanken van de band die eventjes van de velg loskomen.
Binnenkort probeer ik de Maxxis FlyWeight 330 uit op de SL.
notubes
@ gumball
Ik gebruikte een hutchinson python air light met notubes op mijn SLR's, opgepomt tot drie bar, bij mij is de band er aan een snelheid van 30 km/h in zijn geheel afgevlogen terwijl ik op de weg reed, met als gevolg velg naar de kl**ten. Of dit nu aan de notubes ligt weet ik niet, maar voor mij toch even niet meer.
Ik gebruikte een hutchinson python air light met notubes op mijn SLR's, opgepomt tot drie bar, bij mij is de band er aan een snelheid van 30 km/h in zijn geheel afgevlogen terwijl ik op de weg reed, met als gevolg velg naar de kl**ten. Of dit nu aan de notubes ligt weet ik niet, maar voor mij toch even niet meer.