No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Probeer is met Eclipse latex, veel betere lijmrand dan NoTubes. Heb bijna net hetzelfde gehad met NoTubes erin, nadien Eclipse en ruim 4 maanden zonder problemen gereden =D> =P~ Als je de banden er terug afneemt is het verschil meteen zichtbaar tussen beide :wink:
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Je bandendruk is ook wel laag hoor voor notubes ! Het hangt natuurlijk ook van je gewicht af, maar je moet minimaal 2 bar erin hebben.
Een eventueel tweede probleem is het type band, de fast fred. Niet elke band is geschikt voor notubes, en de fast fred lijkt mij niet zo geschikt.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

julie wrote:Je bandendruk is ook wel laag hoor voor notubes ! Het hangt natuurlijk ook van je gewicht af, maar je moet minimaal 2 bar erin hebben.
Een eventueel tweede probleem is het type band, de fast fred. Niet elke band is geschikt voor notubes, en de fast fred lijkt mij niet zo geschikt.
Inderdaad, 2 bar.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik hab in pepingen ook een rondeke gereden met mijn NN en no tubes maar de band stond wel erg hard omdat ik via de baan van aalst naar pepingen ben gereden.
Ik heb echter geen problemen gehad hoor, vond het trouwens een schoon parcours zenne.

Massini 8)
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Iemand ervaring/tips met monteren van gewone buitenbanden (Schwalbe NN, RR, Michelin Dry) als tubeless op SLR wielen. Buitenbanden zijn zoveel groter als velg dat het haast onmogelijk lijkt om deze te monteren.

Heb hele topic doorgelezen en laatste oefening was: monteren met binnenband en dan binnenband uithalen waardoor 1 kant blijft vastzitten, zeepsoppen en opblazen met handpomp... Onmogelijk om andere rand van buitenband zich te laten vastzetten waardoor alle lucht blijft ontsnappen...

Ik ga dit nog eens proberen met compressor en dan andere tubeless buitenbanden kopen of met flyweight binnenbanden rijden...
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

als de buitenband zoveel groter is als velg, versta ik eronder dat deze zeer los op de velg hangt.

Dan lukt het niet, heb het zelfde aan de hand gehad met scott manx en ritchey excavader.
heb nu sinds olne spa olne, NIEUWE XCR DRY vouwband niet tubless gemonteerd, zonder probleem.
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Band hangt idd zeer los op velg.

Welke niet-tubeless buitenband (stijl RR of Dry's) gebruiken andere forumleden op hun SLR's?

Of enkel tubeless buitenbanden?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Gumball wrote:Band hangt idd zeer los op velg.

Welke niet-tubeless buitenband (stijl RR of Dry's) gebruiken andere forumleden op hun SLR's?

Mss een rimstrip of extra laag tape steken?
Zo maak je de diameter van het velgbed wat groter.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Gumball wrote:Band hangt idd zeer los op velg.

Conti Speedking SuperSonic 2.1, geen enkel probleem bij de montage.
Verliest soms wat lucht bij scherpe bochtenwerk, waarschijnlijk door de erg soepele flanken van de band die eventjes van de velg loskomen.

Binnenkort probeer ik de Maxxis FlyWeight 330 uit op de SL.
bp001
Mountainbiker

notubes

Post by bp001 »

@ gumball

Ik gebruikte een hutchinson python air light met notubes op mijn SLR's, opgepomt tot drie bar, bij mij is de band er aan een snelheid van 30 km/h in zijn geheel afgevlogen terwijl ik op de weg reed, met als gevolg velg naar de kl**ten. Of dit nu aan de notubes ligt weet ik niet, maar voor mij toch even niet meer.
Post Reply