rijdt een rush makkelijker bergop dan een epic?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

janus wrote:Mijne epic weegt nu 11,4 kg en voelt absoluut niet zwaar tijdens het klimmen... Ik kan alleen maar zeggen " super fiets". De geometrie moet je wel liggen denk ik, maar je kan veel doen aan je positie.
is dit dan een carbon versie?
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

jimi wrote:
janus wrote:Mijne epic weegt nu 11,4 kg en voelt absoluut niet zwaar tijdens het klimmen... Ik kan alleen maar zeggen " super fiets". De geometrie moet je wel liggen denk ik, maar je kan veel doen aan je positie.
Kijk eens wat hij bij "Mijn bike:" heeft staan ;)

Wat betreft het klimmen, ik vind ook dat hij wat moeilijk klimt maar het zit m vooral in de racy geometrie denk ik. De mijne is ook redelijk zwaar, namelijk 11,56 kilo, maar dat is dan wel met een 2005 disc frame en een flink zware zadelpen en zadel (nieuw spul is onderweg ;) )
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

de mijne weegt 11.5,en is een alu versie met vbrakes,wel ztr wielekes
;exustar pedalen ,carbon stuur,lichte zadelpen en zadel
janus
Mountainbiker

Post by janus »

jimi wrote:
Carbon 2006
grtn
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

vandaag wielen veranderd en er liggen nu michelin xcr slics op,het hele geval weegt nu 10.95,morgen es de ronde van vlaanderen route 114 km testen
pevapu
Mountainbiker

Post by pevapu »

Ter infol: mijn Epic Marathon Carbon 2007 Small: 11.360 g met Easton carbonstuur, Easton stuurpen, SM Caymano zadel SL eggbeaters en Crosmax SLR. Wel met ust Noby Nics en vloeistof.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

de mijne is redelijk(ik zeg redelijk!) licht omdat ik met v-brakes en zeer lichte wielen rijd
als ik het crankstel en de hele versnellingshandel ook vervang kan er wschl nog 300/400 gram af,maar ik weet echt niet of1/ik dat kan betalen 2/het verschil voelbaar zou zijn
Post Reply