Ik gebruik ook zo'n staketsel. Riempjes die de kofferran vastgrijpen (aan het achterraam en langs de zijkanten), en rubberen steunen ter hoogte van het kofferdeksel en net boven de bumper.
Hoewel dat ding officieel 3 fietsen aankan, zou ik er niet aan DENKEN dat te proberen - ik denk dat mijn kofferdeksel er dan afvliegt.
En inderdaad, krassen op de lak à volonté. Gelukkig valt op onze 10-jaar oude koreaan een krasje min of meer niet op....
Fietsdrager zonder trekhaak
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Brunox
- Mountainbiker
Ik heb ook nog zo'n ding met riempjes voor op de koffer, het voorwiel gaat eruit, het achterwiel blijft erin zitten, dus de kabels komen niet vast te zitten.
Heb dat enkele keren gebruikt, en als je om de ± 150 km eens stopt om dat eens na te zien kan er niets mee gebeuren, dat ding gaat er niet af, zelfs niet tegen 150 op een autostrade.
Indien interesse, PM me maar ff, die mag weg voor een boterzacht prijske.
Mijn bike's passen nu wel in m'n auto
Oh ja, dit is een model dat NIET voor je nummerplaat komt te hangen.
Heb dat enkele keren gebruikt, en als je om de ± 150 km eens stopt om dat eens na te zien kan er niets mee gebeuren, dat ding gaat er niet af, zelfs niet tegen 150 op een autostrade.
ik was aant twijfele voor zoiets te kope, ma als ik dus die 2 reacties hier bove lees twijfel ik er wel aanBrunox wrote:Ik heb ook nog zo'n ding met riempjes voor op de koffer, het voorwiel gaat eruit, het achterwiel blijft erin zitten, dus de kabels komen niet vast te zitten.
heb namelijk een wagen van 1.5jaar oud..
wanneer je met een berlingo rijdt, heb je dit soort rekjes toch niet persé vandoen.
Wanneer je de fiets in de auto kan plaatsen, krijgt dit voor mij steeds de voorkeur. Je kan zo tot 3 MTB's in de koffer krijgen (wel voor- en achterwiel demonteren, kader onderste boven plaatsen.)
Belangrijk detail is wel dat je zo'n scheidingsnet plaatst om te voorkomen dat de fiets naar voor kan gecatapulteerd worden bij een ongeval !!
Dit net kun je tevens gebruiken om de fiets aan vast te maken tegen het verschuiven.
Dit is is beter voor auto én fiets (beschadegingen, diefstal, weersinvloeden...)
wanneer je een plaat maakt (soort van dubbele bodem) ter hoogte van de bovenzijde van de wielkassen, heb je eveneens nog ruimte onder deze plaat voor sporttas enz. Bovenop deze plaat blijft er voldoende ruimte over voor de fiets(en) & wielen.
Wanneer je de fiets in de auto kan plaatsen, krijgt dit voor mij steeds de voorkeur. Je kan zo tot 3 MTB's in de koffer krijgen (wel voor- en achterwiel demonteren, kader onderste boven plaatsen.)
Belangrijk detail is wel dat je zo'n scheidingsnet plaatst om te voorkomen dat de fiets naar voor kan gecatapulteerd worden bij een ongeval !!
Dit net kun je tevens gebruiken om de fiets aan vast te maken tegen het verschuiven.
Dit is is beter voor auto én fiets (beschadegingen, diefstal, weersinvloeden...)
wanneer je een plaat maakt (soort van dubbele bodem) ter hoogte van de bovenzijde van de wielkassen, heb je eveneens nog ruimte onder deze plaat voor sporttas enz. Bovenop deze plaat blijft er voldoende ruimte over voor de fiets(en) & wielen.
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Ik heb ondertussen een fietsdrager gekocht. Een Thule ClipOn 9102. Een groot verschil met de goedkopere modellen (90 euro ipv 30 euro) is dat deze drager niet werkt met riempjes die elke keer opnieuw afgesteld en aangespannen moeten worden.
De drager moet gewoon opengeklapt en op de koffer geplaatst worden. Twee kleppen indrukken en alles zit muurvast. Voor krassen heb ik geen schrik aangezien alle bevestigingspunten bekleed zijn met rubber. Een anders voordeel is dat de fietsen boven de nummerplaat en lichtblokken hangen.
Bovendien krijg je 5 jaar garantie op de drager wat ook wel mooi meegenomen is. Ik zal in het weekend eens een fotoke maken
.
De drager moet gewoon opengeklapt en op de koffer geplaatst worden. Twee kleppen indrukken en alles zit muurvast. Voor krassen heb ik geen schrik aangezien alle bevestigingspunten bekleed zijn met rubber. Een anders voordeel is dat de fietsen boven de nummerplaat en lichtblokken hangen.
Bovendien krijg je 5 jaar garantie op de drager wat ook wel mooi meegenomen is. Ik zal in het weekend eens een fotoke maken
heb je hem al eens gebruikt, want als da echt zo mee rubber bekleed is en da maakt geen krassen, dan koop ik er ook eentje!elbachon wrote:Ik heb ondertussen een fietsdrager gekocht. Een Thule ClipOn 9102. Een groot verschil met de goedkopere modellen (90 euro ipv 30 euro) is dat deze drager niet werkt met riempjes die elke keer opnieuw afgesteld en aangespannen moeten worden.
Bovendien krijg je 5 jaar garantie op de drager wat ook wel mooi meegenomen is. Ik zal in het weekend eens een fotoke maken.
Eeen fotoke is ook welkom
alvast merci elbachon!