olne spa olne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Zeer mooi Chrono, maar het begon allemaal zeer slecht.
Pakte de fiets uit de auto monteerde de wielen, en vertrokken richting inschrijving. Lap, mijn derailleur werkt niet. start om 8:30 op mijne buik kunne schrijven, een paar omstaanders om advies gevraagd maar die wisten ook geen raad. Toch nog met de moed der wanhoop gepruld, eureka mijn derailleurke werkt terug ???.

Mij ingeschren en nummer 313 gekregen, zeer goed gestart met de kop mee kunnen rijden en lap 5km klapband, daar ging mijn goede tijd, binnebandje gestoken en vertrokken. Km 15 snakebite ene geen BB meer, plakken dus. na weer 15min verloren te hebben en een pompke moeten vragen terug kunnen vertrekken, eerste volgende afdaling weer snakebite, nie genoeg opgepompt met snel te willen zijn (gascartouchkes waren trouwens op, ik had blijkbaar 1 lege bij #-o ). Plakkers waren natuurlijk ook op na twee te moeten plakken met de vorige snakebite. Weer moeten smeken voor plakkerkes, was toch ene gast zo vriendelijk een BB af te staan, heb toch nog effe aan passante gevraagd voor plakkers en ja hoor er was er ene bij, BB terug gegeven en plakken maar.
Weer iemand staande gebracht voor een pompke en nu verdikke keihard opgepompt. Ene kunnen uitrijden zonder verdere problemen.
Toch kunnen afklokken op 4:29 min. rijtijd was 3:35min. Dus ik weet voldoende over mijn mogenlijkheden daar ik niet ene bevoorrading gestopt ben.

Al bij al een schitterende dag met veel avontuur.
DIKKE MERCI aan alle passante die mij hebben willen helpen. =D> =D>
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik was ook zo stom geweest van zaterdag avond ne kapotte binnenband te monteren, dus toen ik aankwam in Olne kon ik dadelijk beginnen met mijne band te herstellen #-o
SchizO
Mountainbiker

Post by SchizO »

ik heb track normaal gezien, morgen zal ik gps eens aansluiten op pc
zondagsrijer
Mountainbiker

Post by zondagsrijer »

Aan allen die gisteren plat gereden zijn en dat waren er blijkbaar nogal wat.
Ik heb gisteren achteraan tubeless met een continental twister supersonic (330gr) gereden met 80cc notubes erin en niks plat gereden (2.5 bar erin, (met fully)), vooraan noby nick 1.8 op 2bar.
Ik had voor alle zekerheid een reserve buitenband meegenomen maar dus geen enkel probleem gehad, heel zelden even wat grip tekort gehad op steile modderige klimmen.
Met een tijd van 3u30 toch ook niet bepaald traag geweest en zeker ook niet in de afdalingen mijn bandje gespaard.
Ik wil hiermee gewoon zeggen lang leve notubes, 1 maal investeren in tubeless wielen of bv. eclipse kit en vaarwel platte banden (meestal toch) en nog een gewichtswinst ook.

Mooie tocht, 1ste deel behoorlijk zwaar,2de iets lichter.Toch behoorlijk afgezien en me soms de vraag gesteld waar ik weer eens aan begonnen was maar achteraf weer een heerlijk gevoel van de geleverde prestatie.

Nog wat beter trainen voor de Ardennen trophy want die is toch nog een stukje heftiger. Ik had 1720hm.

Juist voor de gevaarlijke afdaling in Spa kwam Nicolas Vermeulen ons voorbij, amai die was verdorie snel beneden #-o, blijven oefenen...
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

kan ik bevestigen van de notubes - had ik die niet gehad...
na 1km takje met 3tal doornen in band
eruit gehaald, wiel gedraaid en was dicht
aan finish op zelfde stuk weer 2 doornen... zelfde verhaal
zonder notubes was dat miserie geweest...
nu goed het kan altijd verkeerd gaan, zelfs met notubes erin, dat besef ik maar al te goed
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Kan ik van getuigen dat No-Tubes niet heilig is, hij plakt nog achter mijn oren na dien klapband :evil:

Voorwiel geen probleem, achterwiel tewijnig BAR denk ik
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

ATEGEV wrote:
julie wrote:Over benen gesproken ...... :wink:

Hebben jullie ook die man met 1 been gezien ? Die reed iedereen eruit ! Op een technische klimmetje stak hij iedereen zonder moeite voorbij...
Die zit hier ook op het forum. Dat is "Nothings's Impoosible".
Een voorbeed van doorzettingsvermogen.

:drunk: :oops: 8)
Toch nog zo'n 172 man die mij eruit gereden hebben :wink:

PS, als er iemand nog een sponsor kent die de financiële last van de komende transalp wat wil verlichten [-o< [-o< [-o<
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

nothing 's impossible wrote:
PS, als er iemand nog een sponsor kent die de financiële last van de komende transalp wat wil verlichten [-o< [-o< [-o<
Dan moogt ge hem naar mij sturen... De Transscotland krijgt em er gratis bij als sponsorvoordeel :-D
swelke
Mountainbiker

Post by swelke »

WIP wrote:Kan ik van getuigen dat No-Tubes niet heilig is, hij plakt nog achter mijn oren na dien klapband :evil:

Voorwiel geen probleem, achterwiel tewijnig BAR denk ik
??????? ik ben nu geen zo'n kenner van al da biken maar mag ik vragen op hoeveel bar je rijd (=klapband??????)ik begrijp het niet zo goed tja ik ben dan ook van de kust he #-o
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Een beetje off topic :

Kijk eens hier mannen het "KAF" HH alias Handige Harry heeft mij een mooi PBtje gestuurd, hij is blijkbaar niet mans genoeg (en heeft vooral kleine klootjes want ik heb 'em hier eerder in dit topic 'muggenneuker' genoemd :bounce: ) om het hier openlijk te doen.
Want ik vind da' em mij niet helemaal persoonlijk aanspreekt maar ook de Limburgers, anders had ik er eens goed mee kunnen lachen met die bleiter zijn PB.
Maar van mijn part mag elke Limburger het weten hoe hij over hun en hun provincie denkt.
En nog een klein opmerkingetje slimmerik, of is het eerder lomperik, ik ben geen "Limburger". Dat noemt m'n dus volledig de mist ingaan,......maja...... =D>

quote HH :

"och limburgerke toch ik heb genoeg gezien en die mannen die nu hier het meeste tegengas geven waren er waarschijnlijk bij! maja jullie bedriegen gewoon julie zelf!
Maja limburgers staan eenmaal bekend om hun arrogantie en betweterigheid! zieligaard!"
Post Reply