zomerbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Zotte Maarten wrote:Net gebeld naar Van Eyck en hun Saguaro's zijn op,

Heeft er nog iemand een idee waar ge aan geaxen geraakt, in de driehoek Gent - Antwerpen - Brussel?

Ik zou graag zo snel mogelijk enen in mijn bezit hebben, dan kan ik beginnen experimenteren...

Ik veronderstel bij bikesport in Asse, maar die zijn toe, hé vandaag #-o
#-o Ging net ook eens gaan kijken komend weekend. Hadden ze enig idee wanneer er nieuwe gingen binnenkomen ?
Normaal moet elke winkel die stukken van Codagex (importeur van Geax in België) verkoopt de banden kunnen bestellen.
Mobibikes (http://www.mobibikes.be) in Lokeren is volgens mij zo'n winkel, maar er moeten er in de buurt van Gent wel meer zijn.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Inderdaad,

Da weet ik, iedereen via Codagex bestelt, kan eraan geraken, maar mijn fietsboer zei mij dat hij al 2 maanden wacht op die nieuwe Saguaro's. Dus voor ik bestel, en misschien ook 2 maanden moet wachten, wil ik wel eens wat winkels afbellen. Ik denk toch dat de beste optie toch Asse (Bikesport) zal zijn.

Bij Mobibikes, heb net gebeld, kunnen ze ze wel bestellen, zoals de meeste, maar weeral niet liggen. Ik hou je op de hoogte Freddy [-o<
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ik wil ook eens het no tubes systeem proberen, nu had ik gedacht aan de Conti Speed Kings. Heeft er hier al iemand ervaring mee. Hoe de banden zich houden, en hoe deze presteren in het terrein, bij nat en broog weer?
Serge.
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Zotte Maarten wrote: Ik denk dat de beste optie toch Asse (Bikesport) zal zijn.
2 tips voor de Geax-gebruikers: bij BikeSport in Asse hebben ze nog wel die Geax Saguaro's (High Performance zeker, tubeless ook meen ik gezien te hebben, de TNT's ben ik niet zeker van) én aan een goeie prijs (25€). Ben zaterdag om enen gereden.

2de tip: prestaties van de Mezcal:
zaterdag uitgetest in de Vlaamse Ardennen (tussen Oudenaarde & Ronse). Vooraan een Barro Marathon/Mountain gestoken, achteraan een Mezcal 1.9 in richting 'traction' dus met de open 'v' naar achter. Beide banden op 3bar.

Op asfalt bolt hem heel goed, en hij hielt het zelf uit op vrij steile klimmetjes waar hij pas heel op het einde begon door te slippen. Als het hier en daar nog wat nat/modderig dreigt te liggen, kunt ge toch al riskeren de Mezcal te steken (achteraan uiteraard), hij heeft verbazend veel grip (op 3bar), dus met minder druk zeker. Geax kennende kunt ge gemakkeliijk gaan tot 2bar (hoewel ge volgens de banden zelf minstens 2,5bar moet steken).

Komend weekend de Saguaro testen in de Ronde !!!
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Ga je 2x saguaro leggen of een combi met mezcal? En de saguaro ga je die in 2.0 of 2.2 halen? (ik vermoed 2.0 aangezien je mezcal 1.9 hebt gekocht en niet in de 2.1 versie).
Ben benieuwd...
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Charlie Big Potato wrote:Ga je 2x saguaro leggen of een combi met mezcal?
Mijn arsenaaltje banden op dit moment:

2x Geax Barro Marathon Performance 2.1
1x Geax Barro Marathon Performance 2.3
2x Ritchey Speed Max 2.0 (Semi-slick)
1x Geax Mezcal High Performance 1.9 (sinds vorige week)
1x Geax Saguaro High Performance 2.0 (sinds vorige week)

Dus kan een aantal combinaties gebruiken van volledig droog naar zeer modderig. (Volgende winter komt er misschien nog een Geax Barro Mud bij)

Zeer nat en modderig: 2x Barro Marathon, achteraan in 'tractie' vooraan in 'speed' (op ong 2bar)
Droog en modderig afgewisseld: Achter Saguaro 2.0, voor Barro Marathon 2.1
Volledig droog: Achter Mezcal 1.9, voor Saguaro 2.0 (wordt waarschijnlijk de combinatie voor de Ronde v Vlaanderen, MTB 75km, afhankelijk van de hoeveelheid neerslag de komende dagen)

extra opties: Ritchey Semislick achter, Mezcal 1.9 voor

En dan kan je nog eens met de bandendruk gaan spelen ook !!! Dus combinaties genoeg. (tussen 2bar en 4.5bar)

Zelfs met de Mezcal mag het nog een beetje 'vochtig' liggen, hij blijft verbazend veel grip hebben achteraan, wel in 'tractie' leggen!
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Kijk aan zo'n uitleg heb ik iets! =D>
Binnenkort de mezcal en de saguaro halen om die combinatie te gebruiken voor het 'droge' seizoen.
Leg je de mezcal altijd op tractie? Dus ook als het echt droog is trouwens? En de saguaro waarschijnlijk op speed?

Ik ben alleszins benieuwd naar de bevindingen met deze combinatie.
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Ik heb ook een bestellinkske gedaan bij Bikesport (2 Saguaro's en Power Cordz)
Als het echt nat ligt (dus zelfs de ergste modder) volstaat voor mij de Marathon (2.1 eventueel op Traction).
Iets droger ga ik de Marathon vooraan met de Sagu (2.0) achteraan proberen.
Zo goad als droog : Sagu vooraan, Mezcal (1.9) achteraan (Traction).
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Charlie Big Potato wrote: Leg je de mezcal altijd op tractie? Dus ook als het echt droog is trouwens? En de saguaro waarschijnlijk op speed?
Ik heb de gewoonte om ze achteraan altijd op tractie te leggen en vooraan op speed. Kwestie van maximaal rendement uit de positie van de noppen te halen. En zeker bij de Mezcal achteraan op tractie leggen, zoveel verschil qua rolweerstand zal tractie en speed bij de Mezcal niet geven (lage noppen). Als het vlak en droog is, zou ik eventeel wel beide banden in speed leggen. Vooraan zie ik geen redenen op in tractie te leggen.

:bounce: :bounce: Tenzij je met een Christini rijdt met achter- én VOORWIEL TRACTIE... :bounce: :bounce: Image

Voor de rest gisteren die Sagu er opgelegd, en hij staat mooi rond, zeer veel fijne noppen, ik denk dat dat een superband wordt als voorband in de bochten.

Dus als ge enen tegenkomt met Mezcal achteren Saguaro voor, [-o<
Last edited by Zotte Marre on Tue 03 Apr 2007 19:07, edited 1 time in total.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ik ben op zoek naar een verdeler van Continental banden rond het Antwerpse, iemand een idee? Heb al gezocht op het net en niks gevonden, en ook de verdeler laat niet veel van zich horen. :(
Serge.
Post Reply