TIROL VITAL ROUTE

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
thiery
Mountainbiker

Post by thiery »

Ik heb de eerste 10 dagen van augustus doorgebracht in Oostenrijk. Via mountainbike.NL (via deze site geen reactie gekregen) had ik 2 sportievelingen gevonden
die mee de TIROL VITAL ROUTE wilden gaan rijden. Veel informatie hadden we er niet over (buiten kaartje & hoogteprofielen gedownload via internet), maar de bewegwijzering is zo goed als perfect.
HEt is een route van 323 Km en in totaal 7352 m klimmen verspreid over 7 etappes.
Overnachten deden we bij zimmer-frei huisjes aan de gemiddelde prijs van 17 euro met ontbijt. Gemiddelde afstand is 40 km ongeveer met uitzondering van dag 3.
Maar mits beetje schuiven en aanpassen van de etappes kan je de route naar eigen vermogen en kunnen aanpassen. We hebben zelf de bagage mee gezeuld op rekje achteraan de fiets.
Een prachtige route, vooral de 3de dag toen
de route door het natuurreservaat KARWELDELTAL liep is onbeschrijflijk mooi.
Enkel etappe 6 slaat beetje tegen eerlijk gezegd (nogal veel asfalt).

Ik wil dan ook via deze weg mijn 2 hollanderkes bedanken voor de toffe vakantie en ik hoop volgende keer ook reactie te krijgen van belgskes...

Later volgt nog een link naar informatie van onze tocht... (met foto's)...
thiery
Mountainbiker

Post by thiery »

Je kan mijn bespreking van de tocht lezen
op volgende website inclusief foto's...

[url]http://www.alpen-routes.be]http://www.alpen-routes.be[/url]
OPGELET. Laden van foto's kan enige tijd in beslag nemen indien u niet over breedband beschikt...

groeten

Thiery

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: thiery op 2002-09-10 16:47 ]</font>
Last edited by thiery on Sun 06 Jul 2003 21:36, edited 3 times in total.
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

prachtig verslag !!! echt de moeite !!! bedankt !
Psyche
Mountainbiker

Post by Psyche »

Heel mooi verslag, was interessant om lezen!
ward
Mountainbiker

Post by ward »

hey,
Ik zou graag in deze route dit jaar gaan doen in september. Is deze dan nog te doen? En weet iemand toevallig hoeveel het kost om met de trein heen en terug te reizen?
groetjes Ward
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

En met de bagage... Want als je alles op de fiets moet meenemen moet je toch zoveel mogelijk beperken...

Hoe hebben jullie dat opgelost? Want met fietstassen lijkt mij een heel zware (letterlijk te nemen) oplossing..
Post Reply