Fietsdrager zonder trekhaak
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Fietsdrager zonder trekhaak
Post by onlijnmagazijn.net »
Ik ben van plan om een fietsdrager te kopen (ophangsysteem zonder trekhaak) maar ik heb nog één grote vraag...
Mijn versnellings- en rem kabel lopen langse de onderkant van de horizontale buis van mijn kader. Bij alle modellen die ik gezien heb wordt de fiets aan diezelfde buis opgehangen. Is dit wel goed voor mijn kabels???
Mijn versnellings- en rem kabel lopen langse de onderkant van de horizontale buis van mijn kader. Bij alle modellen die ik gezien heb wordt de fiets aan diezelfde buis opgehangen. Is dit wel goed voor mijn kabels???
Ik heb de Thule Clipon High onlangs gekocht en ben hier tot nu toe heel tevreden over.
Ik had hierover trouwens eerst hier op het forum wat uitleg over gevraagd en gemerkt dat er nog tevreden gebruikers van deze fietsendrager waren.
Bij dit systeem hangt de fiets niet op aan de horizontale buis, maar staat hij recht in een soort van gootje, waarbij ik hem vastmaak aan de schuine buis.
Een bijkomend voordeel van deze fietsendrager is ook dat de fiets boven je lichtblokken staat waardoor deze altijd zichtbaar blijven en je normaal gezien nooit problemen kunt hebben met de politie ofzo.
Ik had hierover trouwens eerst hier op het forum wat uitleg over gevraagd en gemerkt dat er nog tevreden gebruikers van deze fietsendrager waren.
Bij dit systeem hangt de fiets niet op aan de horizontale buis, maar staat hij recht in een soort van gootje, waarbij ik hem vastmaak aan de schuine buis.
Een bijkomend voordeel van deze fietsendrager is ook dat de fiets boven je lichtblokken staat waardoor deze altijd zichtbaar blijven en je normaal gezien nooit problemen kunt hebben met de politie ofzo.
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Ik had eerder aan de Thule Clip On 9103 gedacht. Te koop bij auto 5, 5 jaar garantie, er kunnen maximaal 3 fietsen aan bevestigd worden en deze past op een Peugeot 206. Ik heb gezien dat de klemmen een gleuf hebben waar de kabels inpassen, dus mijn eerste probleem is opgelost.
http://www.auto5.be/vi/pdf/transportgids.pdf
Het nadeel is inderdaad dat de drager de nummerplaat bedekt. Er is wel een lichtblok optioneel maar ik vraag mij af waar die stekker ingestoken moet worden als ge geen trekhaak hebt.
Een goedkopere oplossing lijkt me om een extra nummerplaat (niet verlichtte) op de drager te hangen. Weet iemand als dit toegelaten is?
http://www.auto5.be/vi/pdf/transportgids.pdf
Het nadeel is inderdaad dat de drager de nummerplaat bedekt. Er is wel een lichtblok optioneel maar ik vraag mij af waar die stekker ingestoken moet worden als ge geen trekhaak hebt.
Ik steek mijn thule 9106 voor alle zekerheid in mijn koffer als ik ga mountainbiken.
Onderaan je kofferdeksel moet je inderdaad de drager met lipjes over de rand 'haken' en die krijg je er in principe niet meer af zonder eerst de koffer open te doen.
Maar toch . . . 't is een kleine moeite om mijn drager effe los te maken en in mijn koffer te steken, en dan ben ik toch zeker dat'em nie weg is als ik terug kom.
Onderaan je kofferdeksel moet je inderdaad de drager met lipjes over de rand 'haken' en die krijg je er in principe niet meer af zonder eerst de koffer open te doen.
Maar toch . . . 't is een kleine moeite om mijn drager effe los te maken en in mijn koffer te steken, en dan ben ik toch zeker dat'em nie weg is als ik terug kom.
Bij mijn vorige auto had ik ook zon fietsendrager die je moest bevestigen met allerlei riempjes. En die eigenlijk steunde op de koffer/carosserie. na een paar keer 1 of 2 mtb's er mee te vervoeren stond men koffer vol met krassen waar de draager steunde. Dus voor mij nooit nog zon fietsendrager. Heb nu bij andere auto een trekhaak late steke en thule euroway 945 gekocht. Ben hier heel tevreden van. Btw ik kan mijn thule op slot doen dus kan helemaal niet van trekhaak af.
grtz
grtz