De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Mijn eerste valpartij weet ik niet meer (er zijn er ondertussen al zoveel geweest
) maar de pijnlijkste nog wel. In waanrode te limburg goed gas aan het geven tijdens een TT. Aangekomen op een zandweg met een geweldige plas in het midden ben ik in alle hevigheid gevallen in de plas. Mijn bike zag je bijna niet meer liggen, zo diep. In een eerste reactie goed gelachen want ik was half bruin half blank tot er uit mijn rechterknie bloed kwam gelopen. Na het afspoelen met mijn drinkbus zag ik een deftige wonde. Juist waar ik mijn knie in de aarde plant ligt natuurlijke ne steen
. Gevolg naar de spoed in Mol, 4 draadjes, 1 week werkonbekwaam en drie weken no biking! Oh ja, en een lekker litteken waarmee ik kan bewijzen dak goe bezig zen 
- Brainjumper
- Mountainbiker
Post by Brainjumper »
Idem dito. Al dikwijls gevallen in de zeven jaar dat ik actief ben, echter steeds zonder erg tot vorig jaar in Houffalize (enkelbanden gescheurd) maar vooral dit jaar: eindhappening winterkalender te Lommel: neusbreuk en lichte hersenschudding; 14 dagen later door motard onderuit gereden te Aubel: ribbreuk en op 28 juni ll. gevallen te Theux: neusbreuk, meerdere lichtere kwetsuren, maar vooral zware hersenschudding (naar het schijnt kantje boordje geweest of ik kon het niet meer navertellen, maar zelf herinner ik mij er totaal niks van, en laat mijn geheugen mij meer dan 80 % in de steek wat betreft de eerste veertien dagen daarop volgend; maar daarna wat dat betreft toch weer volledig in orde. Momenteel alleen nog maar af en toe gedurende enkele seconden wat evenwichtsstoornissen wanneer ik plots na geruime tijd eenzelfde houding gehad te hebben deze nogal bruusk verander.
In al dit ongeluk droeg ik gelukkig steeds mijn helm en nooit of te nimmer zal ik nog MTB-ken zonder !!!
Woensdag 3 september ll. eindelijk voor de eerste keer terug op de MTB gekropen en tochtje gedaan met makker van ca. 27 km. Conclusie: fysiek volledig kwijt en enorm veel val-angst. 't Zal alleszins nog een hele tijd duren voor ik terug op vroegere niveau zal zitten.
In al dit ongeluk droeg ik gelukkig steeds mijn helm en nooit of te nimmer zal ik nog MTB-ken zonder !!!
Woensdag 3 september ll. eindelijk voor de eerste keer terug op de MTB gekropen en tochtje gedaan met makker van ca. 27 km. Conclusie: fysiek volledig kwijt en enorm veel val-angst. 't Zal alleszins nog een hele tijd duren voor ik terug op vroegere niveau zal zitten.
-
Guest
Post by Guest »
ik moet toegeven dat ik gisteren(19-09-03) voor de eerste keer serieus gevallen ben, ik reed op een bergje en opeens was er daar een put van een halve meter diep en ongeveer een meter lang en ik reed nogal snel en kon het niet ontwijken en patat ik daarin, de omstaanders zeiden dat ik een dubbele salto over men stuur gedaan heb maar dat zal wel wat overdreven zijn en het resultaat is een gebroken voorvork en dat is alles niets lichamelijk, vanochtend was men ma bijna boos dat ik zelfs geen blauwe plekken heb! Nu heb ik een rockstar voorvork weet iemand ofdat dat een beetje kwaliteit is de verkoper zei alleszins dat het van goede kwaliteit was
-
Willempie
- Mountainbiker
vallen
ik heb eens gehoord dat je minstens 1 keer moet gevallen zijn om 'nen echte' te zijn.
(iets van grenzen leren kennen)
men grenzen ken ik ondertussen wel
ni men eerste maar wel de pijnlijkste(tot nu toe)in aarschot aan de speeltuin bekaf is een bmx crossparcours...dus wij met 4 man daarop=
tot er ene op ze bek gaat vlak voor mij,ikke erop en ook tegen de GRIND!!een meter voortgeschoven.resultaat:mijn kuit open en me schouder en rug geschaafd.pijnlijke zaak!maar ja....(zie onderschrift)
men grenzen ken ik ondertussen wel
- mello
- Mountainbiker
Mijne eerste val was bij mijne eerste tocht (iets meer dan een jaartje geleden). Toen wis ik nog niet dat je dat inschrijvingsbewijs moest afgeven na een paar km dos had ik het papiertje maar achter mijn truitje gestopt. Bij het naderen van de controlepost was ik dat kaartje dus aan het zoeken, met een hand aan het stuur aan het rijden, en ik zie mijne maat afremmen en uit reflex druk ik de rem in, ja de voorste, en ja daar ging ik overkop.
Dit was dus na 1km en het was nog niet gedaan. Zoiets in de helf nen hele groote plas (moest je wel door), niet goed geschat qua diepte en midden in de plas stond ik stil, raakte niet op tijd uit mijn pedalen en daar lag ik dus in de plas. en die mtb-kers achter mij maar :D .
Nu nog de helf verder rijden, en het was redelijk kou.
Nçiet echt een goeie ervaring voor te beginnen, maar ik geef niet snel. Ik begin steeds beter, harder, ... te rijden. deze winter ga ik zelf met wedstrijden beginnen.
Greetz
Dit was dus na 1km en het was nog niet gedaan. Zoiets in de helf nen hele groote plas (moest je wel door), niet goed geschat qua diepte en midden in de plas stond ik stil, raakte niet op tijd uit mijn pedalen en daar lag ik dus in de plas. en die mtb-kers achter mij maar :D .
Nu nog de helf verder rijden, en het was redelijk kou.
Nçiet echt een goeie ervaring voor te beginnen, maar ik geef niet snel. Ik begin steeds beter, harder, ... te rijden. deze winter ga ik zelf met wedstrijden beginnen.
Greetz
-
Guest
Post by Guest »
sorry is ne rock shox jett in plaats van rockstartjsubbie wrote:ik moet toegeven dat ik gisteren(19-09-03) voor de eerste keer serieus gevallen ben, ik reed op een bergje en opeens was er daar een put van een halve meter diep en ongeveer een meter lang en ik reed nogal snel en kon het niet ontwijken en patat ik daarin, de omstaanders zeiden dat ik een dubbele salto over men stuur gedaan heb maar dat zal wel wat overdreven zijn en het resultaat is een gebroken voorvork en dat is alles niets lichamelijk, vanochtend was men ma bijna boos dat ik zelfs geen blauwe plekken heb! Nu heb ik een rockstar voorvork weet iemand ofdat dat een beetje kwaliteit is de verkoper zei alleszins dat het van goede kwaliteit was
- Celtic Curt
- Mountainbiker
Post by Celtic Curt »
M'n eerst serieuze val gebeurde zo'n 3 weken geleden ...
bij een korte maar steile afdaling die ik ondertussen wel 50 keer gedaan heb bleek er plots een aarden "schans" te zijn gemaakt aan de voet van de helling
kon het niet meer ontwijken ...gevolg: over m'n stuur gevlogen recht op m'n gezicht, naar schatting 10min bewusteloos gelegen om dan 30min half versuft naar huis te wandelen vooraleer iemand mij te hulp kwam gelopen
Naar spoedgevallen met de ambulance ,lip en kaak gescheurd , ei zo na oog kwijt.
Ben nu nog altijd aan het revalideren ...rugpijn en een mega litteken aan overgehouden
Maar we doen verder
bij een korte maar steile afdaling die ik ondertussen wel 50 keer gedaan heb bleek er plots een aarden "schans" te zijn gemaakt aan de voet van de helling
kon het niet meer ontwijken ...gevolg: over m'n stuur gevlogen recht op m'n gezicht, naar schatting 10min bewusteloos gelegen om dan 30min half versuft naar huis te wandelen vooraleer iemand mij te hulp kwam gelopen
Naar spoedgevallen met de ambulance ,lip en kaak gescheurd , ei zo na oog kwijt.
Ben nu nog altijd aan het revalideren ...rugpijn en een mega litteken aan overgehouden
Maar we doen verder
- Bikeman
- Mountainbiker
Mijne eerste "totter" was toen ik een jaar of 6 was denk ik. Met mijn BMX'ke de stoere willen uithangen en zo wa aan het slalommen geweest. Het ni tegoei kunnen en los overkop gegaan. Met mijn kopke tegen de macadam geknald en nu 17 jaar later heb ik er nog een bultje van op mijne kop.
Da moet daar een spectaculair accident geweest zijn
Voor de rest nog wel nen hoop serieuse crashkes gehad, maar dan ben ik er gelukkig genoeg steeds goe vanaf gekomen.
Da moet daar een spectaculair accident geweest zijn
Voor de rest nog wel nen hoop serieuse crashkes gehad, maar dan ben ik er gelukkig genoeg steeds goe vanaf gekomen.