achterrem avid juicy 7

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Moozes
Mountainbiker

achterrem avid juicy 7

Post by Moozes »

zoals de titel al zegt, heb ik op mijn mtb avid juicy 7 staan. De voorrem is geen enkel probleem en werkt probleemloos, de achterrem daaren tegen is iets minder.

Ik heb al vanalles geprobeerd om de achterrem ook in orde te krijgen, maar deze blijft slepen. Als ik aan mijn wiel draai, draait dit hooguit 2 toeren. Dit zijn de dingen die ik al geprobeerd heb:
- beetje olie uit de rem verwijderen
- zuigers smeren
- remmen ontluchten
- kalipers open gedaan om te kijken of alles binnenin nog in orde is
- zuigers al X aantal keer uitgepompt en handmatig teruggeduwd

Zowat alles dat ik me kan bedenken heb ik dus al wel gedaan. Ik heb de caliper ook al een aantal maal opnieuw uitgelijnd, maar steeds zonder resultaat. Wanneer ik de remmen uitlijn, sleept de rem tijdelijk niet, ook niet als ik remhendel indruk terwijl de fiets op de werkstand staat. Wanner ik echter met de fiets ga rijden, en ik rem 1 maal, dan slepen de blokken terug, en dit herstelt zich niet meer tijdens de rit. Er zit overigens geen slag in mijn schijfrem ofzo, daar heb ik al naar gekeken.

Weet iemand hier raad mee? [-o<

Alvast bedankt voor jullie reactie
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

ik denk dat je best uw rempad mooi recht laat frezen
dit kan het beste gedaan worden door een degelijke fietsmaker
die hebben zo'n frees (oa van magura)
Image
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Ik had onlangs hetzelfde probleem en ik kreeg het niet opgelost door er dik (speelkaart) papier tussen te steken bij het uitlijnen.Toen heb ik het eens geprobeerd "op tzicht" en was het slepen voorbij.Dus van bovenaf kijken of de blokjes je schijf raken en dan de caliper vastzetten als ze dit niet doen.Als je het moeilijk kunt zien neem dan een hoofdlampje of laat iemand je helpen met een zaklamp.

Daan
Moozes
Mountainbiker

Post by Moozes »

Ik heb het gisteren eens op de manier van Daan geprobeerd, en voorlopig met succes. De caliper gewoon op het zicht uitlijnen zonder de remmen dicht te knijpen.

Bedankt voor de tip! =D>
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

de_jorre wrote:Ik heb het gisteren eens op de manier van Daan geprobeerd, en voorlopig met succes. De caliper gewoon op het zicht uitlijnen zonder de remmen dicht te knijpen.

Bedankt voor de tip! =D>
Graag geDaan! :bounce: Trouwens ik heb vandaag zitten klooien op "mijn" manier en deze keer is het niet (volledig ) gelukt dus ja...

Daan
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

Ik hang mijn fiets aan een werkstaander.
Dan leg ik een TL lamp onder de fiets. Het afstellen met het blote oog is zo kinderspel. Je ziet de speling tuseen de schijf en de blokken perfect.
Post Reply