25/03/07 - Belsele (Ronde van het Waasland zomereditie)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Vandaag samen met Dickie naar Belsele gebold de 75km gereden en met de (stevige) wind op kop terug naar huis enkel de laatste 2km waren er teveel aan dacht dat ik meer achteruit ging dan vooruit #-o m.a.w. ik zat erdoor

Het parcour was dik in orde alhoewel ik hier dikwijls rij, met de verschillende weersomstandigheden is het toch weer net iets anders. En zeker als het een lentezonnetje is

Vrij vroeg vertokken en dachten dat er op de 75km niet te veel volk was, maar toen ik mijn band aan het wisselen was zijn er ons toch een deel voor bij gereden
gert9920
Mountainbiker

Post by gert9920 »

Zéééér goede tocht en organisatie. Eerste keer in die regio gereden, zal zeker niet de laatste keer zijn. Gelieve volgende keer verwittigen dat er mogelijkheid was tot gratis massage! Nog nooit meegemaakt! Reclame of zo van een beginnende zelfstandige?
Tot volgend jaar
Grtz
wiet4all
Mountainbiker

Post by wiet4all »

Tocht was dik in orde. Zeer goed parcours en goede orangisatie. Eerste maal deze tocht gedaan en kom zeker volgend jaar terug.
Goe bezig, zou ik zo zeggen.
Bosrider
Mountainbiker

Post by Bosrider »

Ben ook richting Belsele getrokken gisteren.. was oorspronkelijk zinnens de 75km te bollen maar de medebikers hebben t.g.v. te veel feesten forfait gegeven. Ben uiteindelijk bij bekende geraakt die de 50 aan het afhaspelen was. Omwille van de tijdsdruk(was veel te laat vertrokken) en het gezelschap heb ik dan toch voor de 50 gekozen. Toen ik uiteindelijk weer thuis stond had ik toch ook 75km, had nog redelijk wat reserve maar nog 25 extra zou er toch over geweest zijn #-o Wat de kritiek betreft, ik sluit me aan bij hetgeen reeds is gezegd: zeer mooie tocht, het maximum is uit de streek gehaald maar de bepijling was eerder aan de magere :roll: kant (duidelijkere pijlen zou al veel kunnen doen hebben)
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Met zes 2 manybikers aan de start rond 9 u 15. Wij gingen voor de 75 km. De eerste lus van de 75 was inderdaad de mooiste. Daarna waren het vooral langere stukken. De bevoorradingen waren mooi verdeeld ( na 25 km en 50 km). Even in het bos dacht in dat Kama met zijn krijtwagen gepasseerd was om de grens te trekken, maar dat was blijkbaar om het parcours aan te duiden. Goed gevonden.

Door die strake Oostenwind was het lange stuk op de dijk alweer extra zwaar ( er lag dan al eens geen modder en nu was het dat). Mede daardoor en door een lekke ban waren we maar terug binnen om kwart na één. Was al vrij rustig dan. Geen masseuses gezien :(

Mooie tocht, mooi weer: goede voorbereiding voor de RVV.

76.0 km
20.8 km/u
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Proficiaat voor de organisatie, heel schoon parcour, goed bereidbaar, bevoorrading super. Behalve de bepijling kon beter. Een paar keer verkeerd gereden en vond dat de pijlen iets opvallender mochten zijn
ronmos
Mountainbiker

Post by ronmos »

ik heb mee de pepijling gedaan de zaterdag, zondagmorgen de controle en na de middag het veld helpen opruimen :lol: 2 dagen van 95 km op de fiets #-o de donkere pijlen waren het best zichtbaar maar eens deze op waren moesten we wel verder doen met de lichtere kleur , er zijn maar liefst 11 rollen blakband en 8 rollen rekfolie gebruikt om alles uit te pijlen :drunk: wij danken alle deelnemers , en hopen in de toekomst om het nog beter te kunnen afwerken :oops:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Bulls-Eye wrote:Vandaag samen met Dickie naar Belsele gebold de 75km gereden en met de (stevige) wind op kop terug naar huis enkel de laatste 2km waren er teveel aan dacht dat ik meer achteruit ging dan vooruit #-o m.a.w. ik zat erdoor

Het parcour was dik in orde alhoewel ik hier dikwijls rij, met de verschillende weersomstandigheden is het toch weer net iets anders. En zeker als het een lentezonnetje is

Vrij vroeg vertokken en dachten dat er op de 75km niet te veel volk was, maar toen ik mijn band aan het wisselen was zijn er ons toch een deel voor bij gereden
Lang geleden dat er meer dan 100km op de teller stonden.
Een marathonervaring gekruid met een beukende wind.
Op het eerste stukje dijk aan het pomphuis in Stekene werd je bijna in de vaart geblazen...
Leuk om zo'n tocht met z'n tweeën te doen, je kan af en toe een babbeltje slaan en het tempo wordt vreemd genoeg wat beter onderhouden dan tijdens een 'solo-rit'.
:wink:
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

52km gereden + 2x 7km naar huis, mooie bevoorrading, goede aanduiding (niet verloren gereden), alleen in Sombeke efkes afgezien en een paar keer gevallen door te willen rijden waar ge niet kon rijden 8)
Had iets van een 23km/u gemiddeld, en dat met de dag ervoor 90min voetbal, het was genoeg voor het weekend.
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

We waren met 2 DZM-ers afgezakt terwijl een andere delegatie kilometers wou vreten op de weg en nog anderen het uur uit het oog verloren. Gestart in Belsele om 8u10 voor een mooie rit van 76 km.
Mooi parcours, maar idd de bepijling kon op sommige plaatsen stukken beter. Geen verwijt, maar zeker te verbeteren. Op een bepaalde plaats was het pijltje zelfs een eigen leven gaan beginnen en lag in de Waaslandse wijdse velden te waaien. Gelukkig konden we het spoor volgen en zodoende weer "on track" komen.
Het stuk op de dijk was inderdaad zwoegen. Een tweetal uit Zottegem waar al de ik al de ganse rit achter of voor hing (steeds wachtend op de Sina die in mindere doen was) kreeg het daar ook kwaad. Ik zag ze een honderd meter voor mij rijden en haalde ze juist in na de dijk. Een van de Zottegemse bikers kreeg met kramp af te rekenen en zo moest ik alleen de laatste kilometers afwerken. Ik eindigde met 23.3.
Toffe rit, goeie douches, massage ???, volgende keer ander -->pijlkens!
Maar toch een zo goed als perfecte organisatie! Proficiat! =D>
Post Reply