Wat mij stoort aan heel dit voorval is die typisch belgische houding.
Als we in een bepaalde sport niet meekunnen zijn de sporters kop van jut, en als er dan een sport is waar we wel in meekunnen (veldrijden, motocross) dan beschouwen we dit maar als "normaal".
Totdat één van deze sporters is in de fout gaat en dan is deze ook weer kop van jut, je zou als topsporter voor minder naar Monaco trekken.
Wij belgen kraken nu eenmaal graag onszelf af, en als er een landgenoot dan wel in iets uitblinkt, dan doen we alsof onze neus bloed. Ik zeg niet dat we zo chauvinistisch moeten zijn als de Nederlanders, maar er moet toch wel een gulden middenweg zijn hoop ik.
P.S. Hebben er ooit al Portugezen onze toppers in het veldrijden of de motocross een pak slaag gegeven ?
En lachen wij hiermee ? Iedereen zijn specialiteit.
Voetbal : Portugal - Belgie ?????
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- forza_inja
- Mountainbiker
Post by forza_inja »
klopt wat je zegt, maar voetbal is nu eenmaal sport nummer 1 in belgie, elke dag enkele krantenpagina's vol over weet ik veel wat.
Terwijl er over ander belgische sporters amper bericht wordt. Sporters die, in tegenstelling tot ons voetbal, wel meekunnen op europees of zelfs wereldniveau.
Dus als deze heren er voor de zoveelste keer op rij niks van bakken en de trainer dan nog steeds positieve punten in hun spel ziet , dan mogen er toch eens vragen gesteld worden over de competentie van onze "nationale trots"
Terwijl er over ander belgische sporters amper bericht wordt. Sporters die, in tegenstelling tot ons voetbal, wel meekunnen op europees of zelfs wereldniveau.
Dus als deze heren er voor de zoveelste keer op rij niks van bakken en de trainer dan nog steeds positieve punten in hun spel ziet , dan mogen er toch eens vragen gesteld worden over de competentie van onze "nationale trots"
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Dat is ook juist wat je daar zegt, maar zouden we er dan niet beter aan doen om minder negatieve energie in het voetbal te steken, en meer positieve energie in de andere sporten (ik weet het, een flauwe uitspraak maar er zit wel waarheid in denk ik). Want nu krijgt onze nationale voetbalploeg altijd aandacht, eender hoe ze presteren.forza_inja wrote:klopt wat je zegt, maar voetbal is nu eenmaal sport nummer 1 in belgie, elke dag enkele krantenpagina's vol over weet ik veel wat.
Weet je nog de WB MTB in Francorchamps, niks van gezien op tv, maar moesten de belgen toen met 8-0 verloren hebben van oranje dan hadden we dit live kunnen volgen met nog 2 uur nabesprekingen er bovenop.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
jep hele dagen voetbal op tv wrm tonen ze eens neit andere sporten waar we ook goed in zijn. We hebben in ons land een supperbasketbalspeelster ann wauters da mens speelt in de nba das zelfde als champions leage foetbal hier maar voor amerikanen is da dan hun heiligdom. We hebben dan nog andere wereldkampioenen in sommige disiplines (mja al moet ik toegeven dat muurklimmen verz wel neit echt spannend is op tv) 
heef alle sporten een kans zeg ik.
En in het algemeen zijn we geen zo'n sukkeland op sportvlak kijk naar kim, justine en kim gevaert en tia enz.
grtz roy
heef alle sporten een kans zeg ik.
En in het algemeen zijn we geen zo'n sukkeland op sportvlak kijk naar kim, justine en kim gevaert en tia enz.
grtz roy
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
op gebied van voetbal stelt belgië niks voor
gelukkig op andere gebieden wel (vrouwen tennis, veldrijden, motorcros, wielrennen).
voor mij part mogen ze aan de voetbal een pak minder geld en aandacht besteden en aan de andere sporten lek mtbken, veldrijden enz meer
gelukkig op andere gebieden wel (vrouwen tennis, veldrijden, motorcros, wielrennen).
voor mij part mogen ze aan de voetbal een pak minder geld en aandacht besteden en aan de andere sporten lek mtbken, veldrijden enz meer
ja, maar er moeten geen appels met peren worden vergeleken he... de top van het voetbal is veeel breder (en de concurrentie dus groter) dan pakweg de top van het veldrijden. Nu begrijp mij niet verkeerd he, het is absoluut niet zo dat ik beweer dat veldrijden makkelijker is ofzo (integendeel...).devil biker wrote:op gebied van voetbal stelt belgië niks voor![]()
Dus als er een vergelijking gemaakt wordt, dan moet het ook juist zijn zou ik zo zeggen
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
en ceulemans, en scifo, en gerets, en pfaff, en zo kunnen we natuurlijk iedereen van het WK 86 opnoemen...den mountenbiker wrote:Een speler gelijk Marc Wilmots,die missen ze bij de rode
Sorry hoor, maar de voetballers van tegenwoordig denken meer aan "er goed uit zien" dan aan voetbal zelf.
INDIVIDUEEL zijn het stuk voor stuk mss goede spelers, als TEAM brengen ze er niks van terecht.
en zelfs bij een nederlaag als deze nog positieve punten zien, gaat er al helemaal over, roep dan maar snel Guy Thijs terug, of nog beter de raymond...
het word tijd dat er eens andere sporten op TV komen, en dan heb ik het ook niet alleen over Wielrennen en veldrijden, in het tafeltennis draaiden we ook heel goed mee, atletiek, tennis, volley, deze sporten moeten ze eens wat meer tonen, maar ja, daar zit zoveel geld niet, en daar draait het in topsport jammer genoeg nog altijd om!!
grtz
Nico
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
dat is idd echt waar twin power.
dat ze ook eens aandacht besteden aan kim gevears, tia hellebauts in plek van aan ons national elftal die telkens zwaar op hune zak kirijgen
Er zijn in belgië genoeg sporten waar we in uitblinken.
dat ze ook eens aandacht besteden aan kim gevears, tia hellebauts in plek van aan ons national elftal die telkens zwaar op hune zak kirijgen
Er zijn in belgië genoeg sporten waar we in uitblinken.