Flanders Cup - Zottegem

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Vorig jaar niet als ik me goed herinner Massini. Ik kon ongehinderd tot aan de inschrijving wandelen, dus ik denk niet dat je iets moet betalen als toeschouwer.
J-BIKER
Mountainbiker

Post by J-BIKER »

vandaag gereden. na een slechte start 9e geworden bij de nieuwelingen.
ik merkte dat het parcour iedere ronde vettiger werd.
ik reed met NN, een DRY² was niet te doen.

zijn er al foto's online?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

25 maart, Zottegem, Flanders cup

Vanochtend ruim op voorhand naar Zottegem getrokken voor de eerste grote meeting van alle Belgen, op de profs na dan. Ploegmaat Nick Daems naar een mooie 2plaats zien rijden bij de juniors, ook maat Kris Hertsens mooi derde master.

Om 15u mochten we dan eindelijk starten, doordat ik vorig jaar nog junior was had ik dus geen klassement vorig jaar, gevolg: alle eerstejaars mochten helemaal achteraan het 80delige pak starten.
Eens vertrokken waren er veel opstoppingen maar na de startstrook toch wat kunnen opschuiven richting 30e plaats. Even later in een groepje terecht gekomen met oa Belgisch kampioen Van Hoovels, Vermeulen, Mottet, Labie,.. voor strijd rond de 10e plaats scratch. Ik zette me de eerste twee ronden steeds vooraan en waar mogelijk trok ik stevig door, in de tegenwind stak ik me weg. Ronde drie; ik rijd weg en even later rijd ik enkel met Mottet in strijd voor plaats 3 bij de beloften. Enkele ronden blijven we op 200m hangen met een groepje met daarin oa trainer Henderieckx.
Even over halfkoers moest ik even lopen en ik voel een kramp opkomen. Het beste was er al wat af maar ik houd het nog twee ronden langer vol bij Mottet. In de achtste ronde, na 1u40 koers, moet ik hem toch laten rijden en een vijftal renners met daarbij Van Hoovels komt me een voor een weer voorbij. Luide aanmoedigingen helpen nu niet meer een ook een Nederlands duo moet ik nog laten passeren.
Einde ronde negen; laat ik me dubbelen zonder enige plaats te verliezen of niet.. ? Mnee, ik houd de eer liever voor mezelf en rijd verder met ploegmaat Robin die ik inhaal. Heel relax kom ik als 18e aan, ik schat 8e belofte. Als enige eerstejaars de koers tot eind kunnen volbrengen 
Vol goede moed dus verderwerken naar de nakende wereldbeker, eind april in Houffalize, ik zit uitstekend op schema!

groeten
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Waar kunnen we de foto's terug vinden ?
Last edited by S k u l l on Sun 25 Mar 2007 20:53, edited 1 time in total.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Vandaag ook gestart bij de beloften --> 19de geworden bij de beloften en 40 algemeen. ploegmaat ook belofte --> 53 algemeen

Ook nog een podiumplaats voor de ploeg met een 3de plaats van Wim Degryse --> fun A
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Ik ben op mijn eerste wedstrijd 17de geworden bij de juniors.
Was de laatste die de 7de ronde nog mocht rijden :-)
Ben wel tevreden, nu heb ik volgende wedstrijd toch een betere startpositie als vandaag :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik ben fotos aan het uploaden, ze zijn vooral van de funklasse A en B en enkele nog van de elite en beloften.
het zijn er 242 na een kuis te hebben gehouden wegens te onscherp of andere.

Massini 8)
J-BIKER
Mountainbiker

Post by J-BIKER »

heeft er iemand foto's van de nieuwelingen?
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

J-BIKER wrote:heeft er iemand foto's van de nieuwelingen?
Zeg proficiat é!!

groeten
pieter
Post Reply