Voeren

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mierlo6
Mountainbiker

Post by mierlo6 »

Zaterdag de route gereden, ondanks de natte winter, was het hier vrij droog, waarschijnlijk door de zeer mooie lenteweek afgelopen 7 dagen. Kort voor het einde had een boer zijn haag geschoren en alle takken met doornen op het pad laten liggen; gevolg alle banden lek, met meer dan 1 gaatje!!! toch goed genoten en absoluut aan te raden, een kaart of gps is wel aan te raden, pijlen zijn niet altijd even zichtbaar of zijn zelfs verdwenen
enrico
Mountainbiker

Post by enrico »

Kaart van de Voerstreekroute (en enkele routes in Zuid-Limburg NL) online te bestellen bij:

http://www.voerstreek.be/productinfo.html#a6
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Voila se, juist één besteld.
Wil ze volgende vrijdag is gaan rijden.

Greetz,
DD
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Zaterdag (of als er meer kandidaten zijn: eventueel zondag) ga ik met zwiebertje de Voerstreek-route rijden. Ik maak daar een verhaaltje van voor Mountain Bike Plus en ga dan meteen foto's maken.

Mochten er nog liefhebbers zijn, snel reageren.

Afspraak zaterdag 9 uur, provinciale school, 's Gravenvoeren.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Ik zoek dringend voor dit weekend een aantal mountainbikers/fotomodellen. Ik maak namelijk een artikel over de Voerstreekroute voor de volgende editie van Mountain Bike Plus. Daarvoor zoek ik voor dit weekend een aantal mountainbikers die mee willen gaan rijden. Ik weet dat het kort dag is, maar het is het enige weekend dat nog past voor de deadline.

Kan zowel zaterdag of zondag -voorkeur voor zondag, beter weer- afhankelijk van het aantal liefhebbers voor een bepaalde dag.

Dus, als je zin hebt in een leuk tochtje (lees de comments op http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=44) waarbij er wat foto's gemaakt worden die dan ook nog in Mountain Bike Plus verschijnen, is dit het moment om te reageren.

Laat even weten of er interesse is. Dan spreken we zaterdag of zondag af om negen uur aan:

Provinciale school
's Gravenvoeren

Je kan ook mailen naar jurgen@mountainbikeplus.com "
MT-Barbie
Mountainbiker

Post by MT-Barbie »

Is een barbie goed voor op de foto ?

:lol:
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Geen Barbie gezien in Voeren.

De afwezigen hadden ongelijk, want de Voerstreekroute is een prachtige route, pittige beklimmingen, technische afdalingen, alles aanwezig om er een knappe en uitdagende tocht van te maken.
Bovendien scheen het zonnetje.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

greenie wrote:Geen Barbie gezien in Voeren.
[-( [-( [-( [-( [-(
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

greenie wrote:Geen Barbie gezien in Voeren.

De afwezigen hadden ongelijk, want de Voerstreekroute is een prachtige route, pittige beklimmingen, technische afdalingen, alles aanwezig om er een knappe en uitdagende tocht van te maken.
Bovendien scheen het zonnetje.
Zoals ik reeds gemeld heb in een andere rubriek zal ik deze komend weekend eens aansnijden. Zit de cement groeve in het parcours (daar waar ze van heinde en verre komen crossen met de moto's). Deze al eens gedaan met de TT van Oupeye en dat was zeer plezant ondanks het feit dat ik tercht kwam tussen een bende paint-ballende Hollanders terecht kwam. Dit lijkt mij ook de ideale peride van het jaar om daar te fietsen want eens ze massaal de meidoorn hagen beginnen snoeien is het niet meer gezond voor de banden.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

lok 36000 wrote:Zoals ik reeds gemeld heb in een andere rubriek zal ik deze komend weekend eens aansnijden. Zit de cement groeve in het parcours (daar waar ze van heinde en verre komen crossen met de moto's). Deze al eens gedaan met de TT van Oupeye en dat was zeer plezant ondanks het feit dat ik tercht kwam tussen een bende paint-ballende Hollanders terecht kwam. Dit lijkt mij ook de ideale peride van het jaar om daar te fietsen want eens ze massaal de meidoorn hagen beginnen snoeien is het niet meer gezond voor de banden.
Absolute aanrader. Uitdagend parcours, mocht het niet zo ver zijn vanuit Gent, ik zou er veel meer komen rijden. Cement groeve zit er niet in, maar wel veel ander fraais.
Goed opletten en uitkijken voor de pijltjes. Staan niet altijd logisch opgesteld. Best een kaartje meenemen (bestellen via www.voerstreek.be of halen bij de VVV).
Meidoorn hagen zijn helaas reeds gesnoeid. Maar dankzijk No Tubes geen problemen gehad. Eén lek in iemand zijn band, hij haalde de doorntak eruit en je hoorde de lucht ontsnappen. Het wiel wat laten ronddraaien zodat de sealant zijn werk kon doen en zonder problemen verder kunnen rijden.
have fun
Post Reply