25/03/2007 Koekelare tvv de vriendenkring van de Brandweer

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flandrien
Mountainbiker

Post by flandrien »

The Exe-cutioner wrote:Flandrien en den dezen zullen er ook zijn, ben benieuwd.
misschien gaan wij ook voor een dubbele tour => 45 + 30 km. Als mijn maatje het ziet zitten, wel te verstaan.
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

Spark wrote:wreed veel kans dat ook ik er zal starten !
ik zal er dus niet starten, zaterdag oedelem en zondag voetbal ....
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ah zondag TT in eigen dorp die kunne we toch niet missen e ;)
De koekelaarse poggio zullen proberen met zoveel mogelijk aanwezig te zijn en we starten om 10 uur. :wink:

Het zou leuk zijn moest de branweer ons kunne verassen :-D

grtz poggio roy
The Exe-cutioner
Mountainbiker

Post by The Exe-cutioner »

flandrien wrote:
The Exe-cutioner wrote:Flandrien en den dezen zullen er ook zijn, ben benieuwd.
misschien gaan wij ook voor een dubbele tour => 45 + 30 km. Als mijn maatje het ziet zitten, wel te verstaan.
Geen tijd hiervoor jammer genoeg ! moet tijdig thuis zijn daar de vrouw weg moet.
Mumpo
Mountainbiker

Post by Mumpo »

Ik zal morgen aanwezig zijn, samen met nog iemand. Starten rond 9u30, hopelijk wordt het een mooie rit
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

't Was van Koksijde geleden (drie weken) dat we nog es met de velo hadden gereden, en ons vandaag in koekelare dus wat herpakt.
Na een mooie start leek de rit na een tiental km wat af te glijden naar een veredelde wegrit, doch dit was buiten de waard (en de brandweer) gerekend. Het rijke , afwisselende aanbod, voor de bevoorrading, aan maïsvelden (al dan niet reeds gefreesd), grasland (kort of lang, voor elk wat wils), weiden en andere privé-terreinen, telkens afgewerkt met paaltjes en lint en overal berijdbaar, deed hier de naam VTT (VELD-toertocht) alle nodige eer aan. Schitterend !
Na de bevoorrading (bediening door twee zeer vroom uitziende nonnetjes), kregen we weer eerst een behoorlijk weg-gedeelte (flink lastig in "le plat pays" van Moere, met een steeds harder opstekende wind in het nadeel), doch daarna kwam er weer volop off-road aan bod. Uiteindelijk na bijna 53 km op de teller en 32 genummerde off-road-stroken, moe maar tevreden huiswaarts gekeerd.
danny.k
Mountainbiker

Post by danny.k »

Vondt het maar een rare rit als je het mij vraagt.
Veel pijltjes waren gedraaid door iemand had ik de indruk.
Wat me ook opviel dat er veel bikers off road stroken links lieten liggen op de 50 km. ( en dan zullen ze weer afkomen zene met avs van 24 kmh)
Geen tweede bevoorrading gezien? of was blind.
Er zaten ook veel stukken in die ik al had gezien van de rit in gistel.
Al bij al ik vondt het niet zo'n goede rit.
Maar ja wie ben ik he om kommentaar te geven :roll:

Mijn bike is zoals mijn vrouw ik kan ze ook nooit gerust laten :drunk:
Last edited by danny.k on Mon 26 Mar 2007 09:46, edited 1 time in total.
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

Ook Koekelare gereden ,pas om 11h15 vertrokken ,bijgevolg de schrale stukjes offroad [-X die in 't parcours zaten waren al lekker aan 't opdrogen onder het lentezonnetje en de strakke wind! Alle (jawel Danny K :lol: ) stukjes offroad meegepakt en gemiddelde dat boven de 26 lag . Is misschien moeilijk om veel uit de streek te halen ;maar 't kon en mocht toch iets meer onverhard zijn. "32 offroad-stroken"???? kerkwegels en andere gelijkaardige verharde(what's in a name :roll: ) stroken reken ik hier toch niet bij! Bevoorrading was prima ,zeker op dit late uur dat ik passeerde!! =D> =D> Maar één bevoorrading na 28km was wat nipt ,wat organisatie ook al had vastgesteld! Volgende keer grootste afstand langer maken en een bevoorrading extra?!
En collega MTB-ers :weer kon je spoor volgen van weggeworpen verpakkingen van energie-gels en andere rommel in graskant!!! [-X [-X [-X een paar enkelingen die hardleers zijn???
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

pfff
Last edited by frawiwi on Sun 25 Mar 2007 23:49, edited 1 time in total.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Ook terug van koekelare, reed zoals aangekondigd eerst de grote toer, die ik na 35 km onderbrak om tijdig terug te zijn aan de start om nogmaals te herstarten samen met schoonbroer en zijn zoontje van 10j
Ik had een beetje misrekend met het nieuwe uur en kon niet goed uit bed, toch vertrokken om 8.15 aan de start, ik vond het een heel mooi begin van de tocht en naar mijn gedacht reed ik nog geen tt in de streek met meer off roadstroken, er zaten volgens mijn benen enkele pittige stukken in echte kuitenbijters, begin van de tocht wind voordeel,mooi was de doortocht bij borra's, er werden een 2 tal zandhoopjes gekipt om ff extra te crossen, er waren veel privé stukken die nooit eerder bereden werden, dankzij de inrichters die als brandweer gemakkelijker toegang krijgen om die te betreden. Ik zag veel boze bikers vol onbegrip voor de vettige veldstroken die eigenlijk kriskras de weg dwarsten, velen kozen dan inderdaad om ze gewoon links en rechts te laten liggen. Waar ben je dan mee bezig, volgens mij zijn dat geen 'echte'. Het begin van de tocht was inderdaad wat ongelukkig bepijld, er werden ook veel bordjes gedraaid of uitgetrokken, jammer toch, wie houd zich daar mee bezig (om 8.30 bordjes gaan omkeren of wegkieperen? Voor eender welke organisatie ook is dit het grootste nachtmerrie. De bevoorrading op de 50 was inderdaad pas na meer dan 28km en dit is te laat, de organisatie is hun daar bewust van en zal volgende organisatie zeker 2 bevoorradignen inlassen. Er was in laatste instantie beslist om te kiezen voor slechts 1 stop, voor de 50km is dit te weinig. k vond t wel leutig met die sexie- nonnetjes. Toen ik de 2 de keer startte was het probleem pijltjes al heel veel beter, dus de organisatie greep gepast in, dikke pluim hiervoor, toch misten we ondanks trage snelheid nog een keer. De keuze witte pijltjes met rood puntje is bij felle ochtendzon ongelukkig . Ze vallen niet zo op. Het begin van de rit 30km was grotendeels hetzelfde als bij de 50km, wel werd de toffe bosstrook en 'borrastrook' niet gereden. Na 15km bevoorrading, prima, ondanks het late uur, was er nog vanalles genoeg, de nonnen zagen er nog sexier uit. Aan de zeurpieten die alle off-road of sommige stukken lieten links liggen, Jarno de kleine van mijn schoonbroer ploegde overal door. Na de stevige tegenwind in de terugweg, was hij kikkedood maar apetrots op zijn eerst biketocht, misschien wordt nen echten wie weet.
Aan de inrichters, ik vond het parcours vooral voor de bevoorrading best wel heel goed, soms misschien wel vergezocht, maar er werd tenminste gezocht. Voor de eerste organisatie zijn er nog pijnpuntjes, maar die bespraken jullie reeds met de aanwezigen. Eigenlijk best wel goed gezien om jullie licht op te steken bij de bikers en zo geen kritiek te schuwen. Er ligt volgens mij potentieel in deze tocht, misschien een andere datum zoeken, want voor bikers als ik en nog veel uit de streek die vorige week Gistel reden, leek het te vaak op een deja-vu. Gistel kwam de off- road ook in Koeleare zoeken, op zelfde plaatsen ( bos) . Misschien een maandje tussenlaten of zo, zelfde bond, dus dit moet kunnen volgens mij.
Dikke duim voor de inrichters, het was aangenaam en zeker tot volgend jaar.
Last edited by frawiwi on Sun 25 Mar 2007 23:45, edited 1 time in total.
Post Reply