No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Michelin XCR A/T non- ust zonder twijfel. Hielen dichten beter af dan bij Schwalbe en vooral : de flank van de band is steviger. Bij Schwalbe is de flank zo dun dat bij de minste steen die je raakt de de draden van het karkas er al doorkomen. Het laagje rubber is gewoon te dun - dagelijks lijkt het alsof de banden zweten : druppeltjes vocht afkomstig van de latex parelen gewoon op de flank, je ziet de latex er gewoon uitkomen - lijkt wel alsof NoTubes dit maar niet afgedicht kreeg, en dit zowel vooraan als achteraan (en na 3 dagen platte band). Met Eclipse Latex lukte het wel 
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Heb er een maandje of vier mee gereden, geregeld langs ruwe stenen met de flank van de banden
Dit deed zich voor zowel voor als achter, toeval zal het niet zijn.
Ik heb ook maanden met mijn nobby nic als notubes op een crossmax wiel gereden zonder enig drukverlies en dit dus in de ardennen met zijn stenige afdalingen (ik moet wel hierbij vermelden dat ik de flanken van de band gelijmd hebt met patex gel
), totdat ie dus opeens plat stond . Dus ik heb er opnieuw latex ingedaan en opnieuw gelijmd. Heeft het toen nog 1 tochtje in de ardennen uitgehouden waarna hij opeens opnieuw weer helemaal plat stond (en nee geen latex zien vloeien). Dus ik denk dat de band poreus is. Heb hem er dus afgegooid.
Op mijn ZTR olympic wielen heb ik nu speedkings als notubes gemonteerd. Wel wat problemen gehad met het achterwiel, die bleef toch niet goed op druk, maar na 3-4 dagen was het euvel opeens verholpen. Ik heb zelfs nog een test gedaan in een waterbad, en nix zien lekken. De speedkings zijn wel nogal lekgevoelig, heb ik inmiddels begrepen via andere fora. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, maar ik weet niet of ik nadat ik deze heb opgebruikt, ze nog eens zal gaan monteren. Verder houden ze idd niet van asfalt, niet zozeer wat slijtage, maar ook duidelijk wat rolweerstand betreft. Misschien beter om de achterband te vervangen door een racing ralph? Alhoewel ik niet zo'n fan ben van RR, het hangt nl heel erg af van je stijl, ik draai liefst een kleine versnelling bij beklimmingen (een molentje) en dan is de RR niet geweldig, die glijdt dan weg op gladde stenen, terwijl de kracht klimmer wel er goed meer doorkomt.
Op mijn ZTR olympic wielen heb ik nu speedkings als notubes gemonteerd. Wel wat problemen gehad met het achterwiel, die bleef toch niet goed op druk, maar na 3-4 dagen was het euvel opeens verholpen. Ik heb zelfs nog een test gedaan in een waterbad, en nix zien lekken. De speedkings zijn wel nogal lekgevoelig, heb ik inmiddels begrepen via andere fora. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, maar ik weet niet of ik nadat ik deze heb opgebruikt, ze nog eens zal gaan monteren. Verder houden ze idd niet van asfalt, niet zozeer wat slijtage, maar ook duidelijk wat rolweerstand betreft. Misschien beter om de achterband te vervangen door een racing ralph? Alhoewel ik niet zo'n fan ben van RR, het hangt nl heel erg af van je stijl, ik draai liefst een kleine versnelling bij beklimmingen (een molentje) en dan is de RR niet geweldig, die glijdt dan weg op gladde stenen, terwijl de kracht klimmer wel er goed meer doorkomt.
Headshot wrote:combinatie DT swiss 4.1, BBB velglint, no tubes velglint, no tubes vloeistof en swalbe RR of NN (gewoon plooibandje) moet dus lukken?
hoe zit het dan als je lucht via je ventiel aflaat? gaat dit dan ook dicht kristaliseren?
geen probs als je lucht aflaat , alleen wel zien dat je het ventiel bovenaan houd als je lucht aflaat
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Dat begrijp ik ook niet, volgens mij zijn sommige ventielgaten niet groot genoeg.
Gisteren het achter wiel van de fiets van mijn vrouw opengemaakt, vorigjaar notubes erin gedaan (in maart) en het zat er nog in en echt niet zoveel minder als dat ik erin had gegoten. Ik hoor hier de meesten dat het uitdroogt. het is een RR band
Gisteren het achter wiel van de fiets van mijn vrouw opengemaakt, vorigjaar notubes erin gedaan (in maart) en het zat er nog in en echt niet zoveel minder als dat ik erin had gegoten. Ik hoor hier de meesten dat het uitdroogt. het is een RR band