Hallo beste mede mtbers !
Ik had enkele vraagjes voor sommigen onder jullie die mss al in canada zij geweest :
Wij zouden met wat mensen naar whistler willen gaan !
Maar euh ...
-Mogelijk eigen bak mee te nemen ? Zoja hoe ...
-Welke goedkope vliegmaats. ?
-Naar waar vlucht , montreal of quebec ?
-Vervoer naar whistler ?
-Overnacht mogelijkheden ?
-ETC
ALLES WAT JULLIE WETEN EN NUTTIG KAN ZIJN VOOR MIJ ==> HIER POSTEN
Reizen naar whistler
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
1. De moeite niet om je eigen fiets mee te slepen. Voor weingig geld huur je daar ter plaats Kona-fietsen (bijna nieuwe) die perfect zijn voor het grote werk daar.
2. Het best vlieg je op Vancouver (Quebec is zo'n 5 uur vliegen van Whistler)
3. Een interessante site voor over nachtingen enz.:
http://www.whistlerbike.com/index.htm
4. Zoek via internet zelfs de groten zoals Air Canada zijn niet echt duur
2. Het best vlieg je op Vancouver (Quebec is zo'n 5 uur vliegen van Whistler)
3. Een interessante site voor over nachtingen enz.:
http://www.whistlerbike.com/index.htm
4. Zoek via internet zelfs de groten zoals Air Canada zijn niet echt duur
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik ben eens in Vancouver (op een boogscheut van skigebied Whistler) geweest voor het werk.
Gelukkig moest ik het verblijf niet betalen: heel duur, in 1999 bijna 500 Canadese dollar (omgerekend ruim 300 euro per nachtje voor eenpersoonskamer in weliswaar 4 of 5 sterren hotel).
Iedereen die werkt verdient er veel geld. Zo hadden we een gesprekje met de (Nederlandstalige) taxichauffeur die ons naar de luchthaven in Vancouver bracht. Hij verdiende netto ik dacht ruim 60.000 fr (lage belastingen), maar alleen al de huishuur was toen al meer dan 25000 fr.
Enfin, ongeëvenaarde natuur maar ik wil je niet ontmoedigen qua prijsniveau. Er zullen natuurlijk goedkopere alternatieven zijn, maar als ik een goede raad kan geven: eerst toch eens goed nakijken waar en aan welke condities je kan verblijven. Ik zou de streek nog wel eens willen zien ...
Gelukkig moest ik het verblijf niet betalen: heel duur, in 1999 bijna 500 Canadese dollar (omgerekend ruim 300 euro per nachtje voor eenpersoonskamer in weliswaar 4 of 5 sterren hotel).
Iedereen die werkt verdient er veel geld. Zo hadden we een gesprekje met de (Nederlandstalige) taxichauffeur die ons naar de luchthaven in Vancouver bracht. Hij verdiende netto ik dacht ruim 60.000 fr (lage belastingen), maar alleen al de huishuur was toen al meer dan 25000 fr.
Enfin, ongeëvenaarde natuur maar ik wil je niet ontmoedigen qua prijsniveau. Er zullen natuurlijk goedkopere alternatieven zijn, maar als ik een goede raad kan geven: eerst toch eens goed nakijken waar en aan welke condities je kan verblijven. Ik zou de streek nog wel eens willen zien ...
Montreal: no way. Daar is niks te doen op vlak van biken.
Quebec: daar heb je nog Mont sainte anne en bromont, die zijn de moeite maar Whistler ligt aan de andere kant van canada. Ik hoop dat je die afstand niet met de fiets wil doen.....
Eventueel naar Seattle vliegen en van daar de grens over naar Vancouver.
Als je tijd hebt: zonder velo vertrekken en er daar eentje kopen. T is er stukken goedkoper dan bij ons. De meeste maatschappijen laten toe dat je fietsen meeneemt, als ze behoorlijk ingepakt zijn. Het overgewicht ga je gewoon moeten betalen.
Quebec: daar heb je nog Mont sainte anne en bromont, die zijn de moeite maar Whistler ligt aan de andere kant van canada. Ik hoop dat je die afstand niet met de fiets wil doen.....
Eventueel naar Seattle vliegen en van daar de grens over naar Vancouver.
Als je tijd hebt: zonder velo vertrekken en er daar eentje kopen. T is er stukken goedkoper dan bij ons. De meeste maatschappijen laten toe dat je fietsen meeneemt, als ze behoorlijk ingepakt zijn. Het overgewicht ga je gewoon moeten betalen.
Hoi allemaal,
Nou, ik wist het wel hoor! Ben in Whistler geweest.....prachtig daar echt!!
Het is een paar jaar terug en toen bike'te ik zelf nog niet. Waren op doorreis en hebben er mtb's gehuurd en het was echt geweldig!!! Nu is er een zeer mooi bike park daar. En natuurlijk ook DH.....blackcomb mountain.
Als je de mogelijkheid hebt om er heen te gaan: niet over nadenken maar
lekker gaan, wat iedereen ook zegt. Natuurlijk kost het veel euro's maar toch het is zeker de moeite.
Ook hebben we mtb's gehuurd in banff national park, ook erg mooi!
Nou, veel plezier daar.....
Sonja
Nou, ik wist het wel hoor! Ben in Whistler geweest.....prachtig daar echt!!
Het is een paar jaar terug en toen bike'te ik zelf nog niet. Waren op doorreis en hebben er mtb's gehuurd en het was echt geweldig!!! Nu is er een zeer mooi bike park daar. En natuurlijk ook DH.....blackcomb mountain.
Als je de mogelijkheid hebt om er heen te gaan: niet over nadenken maar
lekker gaan, wat iedereen ook zegt. Natuurlijk kost het veel euro's maar toch het is zeker de moeite.
Ook hebben we mtb's gehuurd in banff national park, ook erg mooi!
Nou, veel plezier daar.....
Sonja