Behoud offroad

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Ik sluit me bij de meeste aan...

1) Fietsen is niet te vergelijken met gemotoriseerde voertuigen
2) Het wordt eens dringend tijd dat mensen stoppen met hun vuil weg te
gooien in het bos.
2) Gemotoriseerde voertuigen horen niet thuis in een bos.
3) Ik heb ooit een enduro gekocht, maar terug verkocht omdat ik er
nergens mee kon gaan rijden :(. Dus het wordt eens tijd dat er deftige
parcours komen voor die mannen.
4) Dat de mensen eindelijk eens stoppen met klagen over elkander
verdomme! :-) Ik heb jaren naast het vliegveld van Zaventem
gewoond bij mijn ex-vriendin. Ik heb daar geslapen op een niet
geïsoleerde zolder. 1 nachtje wa last gehad van het lawaai en daarna
nooit meer last en zelfs heel goed geslapen. De vliegtuigen
passeerden meerdere malen per nacht net over het dak van da huis.
De luchthaven is er altijd al geweest en zal er (hopelijk) altijd blijven.
So get over it!
Later heb ik pal naast een treinstation gewoond. Elke keer er een trein
passeerde trilde gans mijn kot. Maar ja het station was er voor mij,
mijn app was een stuk goedkoper als een ander, ik wist het op
voorhand... Dus klagen en eisen dat het station verdwijnt????? Waar
zijn we mee bezig jongens.

Ik doe ook aan karting. Niet van die indoorkarts, maar de echte prof. karts (180 km/u - 0->100 in 4 sec :drunk: ). Die karts mogen enkel op een buiten circuit gebruikt worden. In die wereld worden we ook langs alle kanten 'bedreigd' met sluiting van vele circuits #-o

Een voorbeeld: In eindhoven is er een super zalig kartcircuit. Dit circuit is gelegen naast een militair vliegveld en een motocross parcours. Er woont in een straal van 3 km geen kat! Wat blijkt.... De groenen hadden ineens besloten dat de karts teveel lawaai maakten en daarom moet iedereen een milieudemper kopen van 8000 BEF. Begrijpen wie begrijpen kan.... Gevolg wij (en nog vele anderen) gaan daar niet meer. Er zijn al verschillende circuits gesloten op die manier. In België zijn er ook niet veel circuits (ik schat een 5-tal), met als gevolg dat we vele km's moeten rijden voor onze hobby uit te oefenen... Het is te moeilijk voor mensen om een circuit op te starten.

Het klink misschien een klein beetje onredelijk, maar waarom houden de GROENEN hun altijd bezig met de kleine vis in de maatschappij????? Ze zouden beter ervoor zorgen dat motoren op water uitgebracht en betaalbaar worden. Dan rijdt men over zoveel jaar op water, dan pas zal de CO2 fors dalen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

die groenen willen da je ook groen word..zij groen van jaloezie, en jij groen lachen :lol:
Andy-Laakdal
Mountainbiker

Post by Andy-Laakdal »

Twordt eens tijd dat de Belgskes es wa minder geld steken in koning voetbal (een sport waar we toch nooit op wereldniveau kunnen meespelen wegens te veel overbetaalde luie primadonnas)
Als je een helikopter huurt en je vliegt es over Belgie,zie je in elk boeregat wel 1 of meer voetbalvelden,maar een bmx of cross omloop?
Ben je gek?
Nogal wiedes dat men de bossen intrekt...
Als je al die voetbalvelden aan elkaar plakt,hoeveel oppervlakte zou dat beslaan?Waar zitten de groenen nu met hun natuurbehoud?
P.S. aan alle voetbal liefhebbers,alle respect voor u zene,maar dit is nog altijd een forum met vrije meningsuiting :P
KAMELEON
Mountainbiker

HY

Post by KAMELEON »

da = goal die zit
een dan de nieuwe golfterreinen
ga eens naar zwitserland gooi daar maar eens iets weg
zal je maar 1 keer doen
een fietsen waar het niet hoort
een het zijn inderdaad die groene rakkers he die hier de plek zwaaien
maar nog een vraagje
hoe zit met de nu met verdeling van een inschrijving
ik een gedeelte naar het natuurfond's ging maar hoeveel = dat
een waar die brommers een jeep's moeten blijven
daar gaan wij toch niks op te zeggen hebben
by al aan al de sporters
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

Sunn xtreme wrote:
bv:
vorig jaar in de zomer ben ik bijna aangereden door een idioot met een crossmoto... eens goed gebruld , hij gooide alles dicht en pakte zijn helm af en smijt die zonder woorden naar men kop en brult da ik maar opzij moet...goed bezig.
kben zo vriendelijk geweest van zijn helm terug op zijn kop 'te zetten'.... of hij goed stond weet ik niet, maar wel dat hij het gevoeld heeft.
jaja....verdraagzaamheid :)

nog gezwegen dat een kameraad van mij 5 jaar terug ook ondersteboven is gereden, kreeg nog een pak slaag bovenop en loop de rest van zijn leven mank met een bekken vol ijzers.
ja, dankzij verdraagzaamheid. (denk daar maar is over na)
daar word ik dus erg kwaad van, en dat gebeurd maar zeer zelden.

nee...laat ze HUN EIGEN BOONTJKES MAAR DOPPEN!!!!!!!!!!!

2 zomers terug waren een vriend en ik aan rustig aan het biken. Hadden net een afdaling op een bospad achter de rug. Als we willen beginnen aan de klim komt er een quad aangestormd. Mijn vriend springt opzij, ik (ben nogal koppig op zo een moment) blijf rustig verder klimmen. Dien gast springt van zijn quad een duwt me aan de kant. Ik laat me natuurlijk niet doen. Na wat duw een sleurwerk fietst mijn maat voorbij en zegt : "kom we zijn weg ....". Ik kruip op mijn velo en fiets hem achter na. Mijn vriend draait hem om een zegt tegen dien gast : "ik geloof dat je dit bent verloren" en steekt zijn benzinedarm in de lucht ...

Er waren bij ons nogal wat incidenten met quads en dergelijken. Dit werd prima opgelost door palen te zetten aan de ingang van tracks.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ja...dit is dus een duidelijk voorbeeld van een cowboy op een quad.
zoals ik al zei : de meesten hebben best zin om te rijden, maar die ga je niet vaak zien rijden....gewoon al omdat ze bang zijn dat er weer zever komt - door zulke personen zoals jij in je verhaal weergeeft.
bijgevolg blijven de meesten thuis (ondanks die in de meerderheid zijn en normaal verantwoord rijden / handelen) en dan zie je meestal die pipos die denken dat alles van hun is, en het nodig vinden hun pollekes te gebruiken.
wel een diplmatische oplossing van uw kameraad, de benzineleiding eraf halen :) die gaat 2 keer nadenken.

dus aan de topic-opener...
je weet waar het schoentje wringt, en je kan dat maar op 1 manier aanpakken : ipv het probleem te verleggen, moet je een systeem bedenken voor bonden en clubs, om zulke mensen te verwijderen uit jullie rangen, als diciplinaire straf.
het opstellen van een lijst om deze een tijdlang te bannen, kan zeker helpen.
zeker van dat vele clubs willen, maar je zal de bonden moeten overtuigen
want bij hun geld meestal het geld boven de dicipline.
en verder gesprekken voeren met overheden, hen overtuigen dat men van binnenuit naar buiten een aantal rotte appels verwijderd (want die verknallen - verknalden, het voor jullie)
je weet toch dat de meesten nooit, of bijna nooit alleen gaan rijden
na een tijd blijven ze zo wel weg, of verkopen hun voertuig omdat ze geen zin meer hebben in alleen rijden. of ze moeten zich aanpassen.

bij onze wielersporten, hebben ze ook dit moeten doen tientallen jaren terug. ook daar waren bij bv wielertoeristenclubs, mensen bij die naar weinig keken. ze hebben ze eruit gegooid.
bij de competitierijders geldt een zeer strenge diciplinaire code, en regels. wie overtreed word gestraft....wie herhaald, word hard aangepakt of zelfs tijdelijk / levenslang uitgesloten.

de voetbalbond bv heeft dit ook voor ogen....alleen zitten daar nog teveel mensen die geld verdienen aan die toestanden (idem motorsporten).
dus er zal niks veranderen zolang men eerst in eigen huis niks opkuist.
gastje
Mountainbiker

en toch is er verschil

Post by gastje »

als ik door het velwegje naast mijn huis wandel, moet ik regelmatig opzij gaan voor mountainbikers die met veel belgerinkel en geroep mij duidelijk willen maken dat ze voorrang hebben.
de privaat eigendom is voor hen even onbekend als voor de honden van de wandelaars.
wanneer er weer een deel gepasseerd zijn vind ik achter in het veld regelmatig lege drinkbusjes.

een occasionele endurorijder vermindert vaart bij het naderen van de huizen, en maakt meestal een vriendelijke groet.

sunn extreme, u hebt een extreem egoistische ingesteldheid.
xkwizit
Mountainbiker

Post by xkwizit »

Eerlijk gezegd heb ik nog maar zelden weggesmeten drinkbusjes en papiertjes opgemerkt tijdens de toertochten. Volgens mij toch een teken aan de wand dat een erg groot deel van de bikers zich bewust is van de problematiek. Verder ben ik er zeker van dat er meerdere bikers zijn die als ze dit gedrag opmerken, zullen reageren op een gepaste manier.

Wat betreft dat belgerinkel, een bel dient toch om de andere weggebruikers te verwittigen dat je eraan komt, dus deze gebruiken vind ik niet meer dan logisch. Dat roepen lijkt me ook logisch, want velen zoals ik zelf hebben geen bel op hun mountainbike. Lijkt me beter dan gewoon voorbijscheuren zonder te verwittigen en daardoor iemand aan te rijden. Echter het zal hem wel zitten in de manier waarop, sommigen zijn soms wat te enthousiast. Ik weet niet of dat de doorsnee biker vindt dat hij/zij voorrang heeft op de voetganger maar ik weet wel dat zij er geen baat bij hebben om voetgangers systematisch te gaan viseren. Wat zou dat als gevolg hebben denk je?
you do the math.

just my 2cents
Special Eyes friend
Mountainbiker

Re: en toch is er verschil

Post by Special Eyes friend »

gastje wrote:als ik door het velwegje naast mijn huis wandel, moet ik regelmatig opzij gaan voor mountainbikers die met veel belgerinkel en geroep mij duidelijk willen maken dat ze voorrang hebben.
de privaat eigendom is voor hen even onbekend als voor de honden van de wandelaars.
wanneer er weer een deel gepasseerd zijn vind ik achter in het veld regelmatig lege drinkbusjes.

een occasionele endurorijder vermindert vaart bij het naderen van de huizen, en maakt meestal een vriendelijke groet.

sunn extreme, u hebt een extreem egoistische ingesteldheid.
Dus als ik goed kan lezen hebt u een veldweg door uw eigenendom?Wanneer ik aan het fietsen ben met mijn gps valt het me steeds op hoeveel paden door akkers zijn verdwenen, die nochthans staan op mijn gpskaart. Of het alom bekende bord private weg. Veel van deze paden dateren uit vorige eeuw. Ze lopen over privé grond maar de eigenaar dient vrije doorgang te verlenen naar verder gelegen gronden - vijvers - ... Wat weinigen ook weten is dat naast een waterloop één meter grond aan beide zijden toegankelijk is voor iedereen. Dit is omdat vroeger paarden de schuiten (platboten) trokken.

De meeste landbouwers trekken zich daar echter niets van aan een ploegen en zaaien over de paden geen of tot aan de rand van het water.

Qua zwerfvuil heb je 100% gelijk. Ik erger me vaak aan de talloze papiertjes en flacons van sportvoeding.
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

ik beoefen beide sporten, zowel MTB als quadrijden. Het is idd een EXTREEM EGOISTISCHE ingesteldheid van mr SunnExtreme daar. Weet je hoeveel erkende crosstereinen zijn in belgie? 9. dwz nog niet in elke provincie 1. hier in O-vl geeneen, in wvl 1, in a'pen 2 dan in limburg hebben ze er 3 of 4,...

dwz dat wanneer ik mijn hobby uitoefen, ik telkens anderhalf uur enkel moet rijden tot ik op een parkoer ben.

wanneer die fuckin groen jonges, en andere lullen zoals jij eens wat minder egoist zouden zijn, zouden we misschien wat meer parkoers kunnen hebben in belgie.

stel je eens voor dat iedereen zo onverdraagzaam zou zijn, voorbij mijn deur passeert er jaarlijks wel een TT of 5. en das van 's morgens tot na de middag, gerochel geroep papierkes weggooien, moesten de mensen hierop eens beginenn zeveren, waar ga jij dan uw toertochten rijden? jij zou lachen zeker als je telkens een uur enkel met je auto moet naartoe rijden om op een erkende omloop te kunnen fietsen?

het is zoals overal, er zijn arrogante eikels die het voor elke tak verkloten, zowel in de cross als in de landbouw als in het mtb, als bij de groene

ikzelf rijd tt's, cross op erkende crosstereinen er erger me ook aan die mannen die onverantwoord overal doorstuiven, maar daarom moet de cross niet verboden worden, indien dit zo doorgaat dan komen de tt's ook oner druk te staan en kan er enkel nog gewandeld en gevoetbald worden en dat willen we toch niet.
dus denk nog eens 2 keer na voor je iets post en denk niet alleen voor jezelf
Post Reply