MTB schoenen
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- Mountain-Newbie
- Mountainbiker
Post by Mountain-Newbie »
bosse wrote:shimano is in schoenen shimanus ik zou u andere schoenen aanraden specialized of zo
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Ben vandaag naar de winkel geweest. Heel wat modellen (Sidi, Shimano, Scott, Adidas) gepast, uiteindelijk gekozen voor de Shimano SH M180G. Nieuwprijs 125 euro maar was in promotie voor 90 euro.

Vandaag 35km gereden, toch een hele aanpassing t.o.v. fietsen met mijn oude loopschoenen. Ik heb de indruk (doordat mijn voeten anders staan) dat mijn zadel te laag staat, is dit mogelijk?
Tot nu toe nog maar 1x keer gevallen. Niet onderweg maar op de oprit
terwijl ik tegen onze pa aant uitleggen was dat het niet zo moeilijk was om met klikpedalen te rijden. Mijn linkerschoen een beetje bekrast wat wel jammer is.

Vandaag 35km gereden, toch een hele aanpassing t.o.v. fietsen met mijn oude loopschoenen. Ik heb de indruk (doordat mijn voeten anders staan) dat mijn zadel te laag staat, is dit mogelijk?
Tot nu toe nog maar 1x keer gevallen. Niet onderweg maar op de oprit
- Herder Timmy
- Mountainbiker
Post by Herder Timmy »
De specialized schoenen zien er ook nog mooi uit
maar waar kan ik deze kopen ?
niet online aub
dat ik kan passen
Grz
maar waar kan ik deze kopen ?
niet online aub
Grz
-
//Smalle\\
- Mountainbiker
Post by //Smalle\\ »
ik heb enkele dagen geleden de sidi dominator 5 gekocht.
Heb ze vandaag eens getest en het is echt een super schoen. Hij past perfect aan de voet en heeft een groot comfort.
Heb ze vandaag eens getest en het is echt een super schoen. Hij past perfect aan de voet en heeft een groot comfort.
Re: MTB schoenen
Ik ken nog iets van positionering en volgens mij kan je het meeste kracht steken ( en het meest blessures vermijden ) als je de schoneplaatjes zo monteert dat het midden van de bal van je voet loodrecht op het midden van de as van de pedaal staat. Te ver naar voor overbelasten volgens mij de tenen.rock'n roll gio wrote:Ik heb het plaatje helemaal vooraan laten plaatsen zodat ik met de top van mijn tenen meer kracht kan steken.