17 & 18/03/07 Gavere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Het was een tocht met twee gezichten. Voor de 2de bevoorrading toch betrekkelijk veel off-road, die er meestal heel droog bijlag (nogal zanderige ondergrond en natuurlijk ook de invloed van de voorbije, droge week). Daarna meer road, maar ook heel wat leuke klimmetjes.
De tocht was zeker vrij afwisselend en zeker de moeite waard. =D>
Een minpuntje was de eerste bevoorrading die toch wel te vroeg kwam. Bedankt Gavere, het is leuk om zo'n gevarieerde tocht te krijgen in een mooie streek. =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Het eerste deel was wel anders dan vorig jaar. Meer off-road, maar de vorige keer waren er wel meer hoogtemeters. Er werd toen nog meer in de heuvelzone gebiked.
Lucky Luke, bedankt voor het toffe gezelschap. =D>
zone30
Mountainbiker

Post by zone30 »

de 75 gereden, en enkel bij de extra lus was het iets teveel asfalt, maar wel wat meer klimwerk, voor de rest een mooie tocht en een goede verhouding offroad. 't lag er natuurlijk droog bij. goed uitpijling en 2 goede bevoorradingen.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ik vond de TT wel goed, maar voor technische beklimmingen en of afdaling moet je er niet zijn want er zijn er weinig of geen...

ik vind dat het offroadgehalte 50/50 was
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

yeps,
ook afgezakt naar gavere en ik heb het me eerlijk gezegd nie beklaagd!voor de rit nog iemand kunnen redden van de bijna alcohol-dood door een eenvoudige schouderklop!!was onmiddelijk terug bij z'n positieven!!(scubaluc :wink: )da streekbierke geraakte maar nie uit,er zaten waarschijnlijk beentjes in!! #-o :drunk: de rit zelf...voor de tweede bevoorading inderdaad meer offroad dan de resterende kilometers erna!!door een versleten ketting en/of cassette wijselijk de 75 km laten liggen en dan maar afgeslagen voor de 55 km.had de indruk dat de tocht vorig jaar helemaal anders was als dit jaar,andere stukken,misschien zelfs een gans andere regio :roll: toch is het telkens genieten van het landschap en de vergezichten!!gavere blijft voor mij al bij al een tocht om volgend jaar terug te doen :bounce: andy en lichterveldenoare...bedankt voor de fijne namiddag =;
greetz dingo 8)
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

Prachtige tocht ! Men geeft mijns inziens onterecht teveel kritiek.
Het parcours was heel afwisselend en mocht het nat gelegen hebben dan zou het zelfs een heel zware tocht geweest zijn.
Iemand enig idee van de hoogtemeters ?
rudy coolens
Mountainbiker

toffe tocht!

Post by rudy coolens »

Proficiat mannen en vrouwen voor deze mooie organisatie!
Voor de eerste maal deel genomen hier te Gavere daar het wielertoeristen seizoen altijd al op gang geschoten is rond deze rit en daarom meer met de koersfiets word gereden, maar daar ze zondag slecht weer aangekondigd hebben toch maar gestart te Gavere;
Heb de 75 km gedaan en vond het een zalige tocht! Echt genoten.
Thuis gekomen had ik 105 km om de teller staan(ik ben van Oudenaarde).
Had gemiddelde van 22,8 km op de 75 km.
op het einde nog genoten van een goed bruintje en een lekkere worst!
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Deze morgen gestart voor de 70km, maar door de overvloedige regen toch maar +/- 50km gedaan. 't Was glibberig maar leuk, alhoewel dat onze outfit 10kg meer woog door de regen.
Van dat hoge road-gehalte niet veel gemerkt, vond het perfect.
Met een gemiddelde van 22.5 de toer afgehaspelt en na een viertal Valeirs huiswaarts. De zondag kan niet meer stuk!
Pompiers, tot volgend jaar op jullie 151ste verjaardag!
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Aan al diegene die gisteren veel commentaar hadden op deze rit! Vandaag was er precies geen baan, continu door de gietende regen. Daarom dus uiteindelijk maar gekozen voor de 55 km die er eigenlijk 60 waren.
Dus het of-road gehalte was zeker ok!
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Gisteren was 't 'n tof ritje, wat aan 't spelen geweest met andere bikers, met momenten ferm afgezien, op andere momenten gezapig aan 't cruisen geweest omdat de Gunther nog ietwat ziekjes was......Uiteindelijk er toch maar vandoor gegaan en dankzij de Raketman die ons maar op de hielen bleef zitten intensiever gereden dan gepland :-) 600hm op de 75, das minder dan verleden jaar maar dit jaar wel meer offroad.
Post Reply