zomerbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
joeke beton
Mountainbiker

Post by joeke beton »

thx absalon :wink: maar bij de links effe gaan zien op de site van ritcheyen daar ni meer in het gamma! [-X
joeke beton
Mountainbiker

Post by joeke beton »

en trouwens juist 5 jaar al m'n poen in ne racer gestoken. heeft ni opgebracht! daarom vind ik het te zot om weer extra velgen enzo te kopen :-?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

joeke beton, op de weg heb je een volle centrale noppenrij nodig: kijk eens naar een smart sam of black jack van Schwalbe!

Duurzame banden die redelijk bollen, redelijk wat grip hebben en niet snel slijten.

Van dezelfde fabrikant is er de fast Fred, sneller, lichter, en evenveel grip maar snel versleten.

Een AT is een echte offroadband.
Absalon, die ritchey excavader bolde voor geen meter!
joeke beton
Mountainbiker

Post by joeke beton »

:-D ok nothing! juist bij de links bij schwalbe gekeken en het zal de smart sam worden denk wel da dia wa zwaarder zal bollen op den asfalt omdat da nen 2.1 is :evil:
joeke beton
Mountainbiker

Post by joeke beton »

ik heb gezien dat smart sam er is in light versie! da scheelt 100 gram per band. maar wordt de lekbestendigheid dan ni minder? :-k
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Aan de Geax-gebruikers, Waar halen jullie je Geaxen? ik heb gehoord van mijn fietsboer dat de leveringen nogal lang op zich laten wachten.

Ik heb nog wel eventjes tijd, ik hoef er mijn Barro Marathons 2.1 niet onmiddellijk af te halen, maar wil voor deze (drogere) zomer toch iets anders steken (misschien Saguaro vooraan en Mezcal achteraan)
Last edited by Zotte Marre on Tue 20 Mar 2007 11:29, edited 1 time in total.
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Die combinatie lijkt me zeker ook wat. Net even gekeken en de saguaro heb je in 2.0 of 2.2. http://www.codagex.com/hardware/brochures/GEAX_NL.pdf

Ik begin bij te leren denk ik... Het TNT systeem kan je dus zonder of met binnenband gebruiken? Ik rij zelf met binnenbandjes: dus ik kan kiezen of ik een high performance 'gewone vouwbare' band (lichter maar minder stevig) en de TNT versie (zwaarder, maar minder snel lek). Heb ik dit nu goed?

FastFreddy272, die saguaro's staan oa bij bikesport.be te koop.
Last edited by Charlie Big Potato on Mon 19 Mar 2007 23:59, edited 3 times in total.
rock'n roll gio
Mountainbiker

Post by rock'n roll gio »

zou die fast fred geschikt zijn voor mijn woon werk verkeer, en dan nog als mtb band voor deze zomer.
momenteel de nobby nic racing ralph cominatie, maar op de baan voel ik net iets te veel weerstand.

twijfel tussen:
vooraan ook racing ralph te leggen
vredestein baan bandjes (die ik ook op beachbike kan gebruiken)
of fast freds voor en achter???
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De fast Fred slijt voor mij nogal snel voor het gewone woon-werk verkeer.

Voor woon-werk ben ik zeer tevreden van de schwalbe supermoto (die het ook nog eens zeer goed doet als beachband).
rock'n roll gio
Mountainbiker

Post by rock'n roll gio »

nothing 's impossible wrote:De fast Fred slijt voor mij nogal snel voor het gewone woon-werk verkeer.

Voor woon-werk ben ik zeer tevreden van de schwalbe supermoto (die het ook nog eens zeer goed doet als beachband).
thx, zal aléén lastig worden om telkens ik offroad ga andere banden te kopen.
en om een tweede wielset te kopen heb ik géén zin ( lees geld :evil: )
aan de andere kant als ik drie keer banden voor en achter moet vervangen...
kvint nogal moeilijk om een goeie bandenkeuze te maken
Post Reply