heeft er al een iemand geprobeerd met extra gaten te boren aan de binnen zijde van de velg van 32 naar 64 of meer????
zo ja is hij nog sterk genoeg???
Onderdelen tunen
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- moonplayer
- Mountainbiker
Re: velg tunen
Afgelopen jaar heb ik even met een Britse trial-belofte gestaan die (net als vele andere trialers) gaten in z'n velg had, tussen de spaken door dus, zodat de biba steeds zichtbaar was. Volgens hem was de velg nog even stevig qua stijfheid. Als je het mij vraagt zal het er echter nooit steviger op worden, enkel veel brozer..moonplayer wrote:heeft er al een iemand geprobeerd met extra gaten te boren aan de binnen zijde van de velg van 32 naar 64 of meer????
Hij was toen trouwens ook z'n velgen aant opschuren met een slijpschijf
goe zot ja.moonplayer wrote:heeft er al een iemand geprobeerd met extra gaten te boren aan de binnen zijde van de velg van 32 naar 64 of meer????
Zo'n velgen worden standaard zo verkocht, en zijn in alle geval stevig genoeg als je ziet waartegen ze kunnen...viperke wrote:Afgelopen jaar heb ik even met een Britse trial-belofte gestaan die (net als vele andere trialers) gaten in z'n velg had, tussen de spaken door dus, zodat de biba steeds zichtbaar was. Volgens hem was de velg nog even stevig qua stijfheid. Als je het mij vraagt zal het er echter nooit steviger op worden, enkel veel brozer..
Hij was toen trouwens ook z'n velgen aant opschuren met een slijpschijfRemkracht alom !
De randen bijwerken is trouwens ook zeer normaal bij trial...