@FUZZION
Ligt voorral aan de opvoeding die de baas geeft hoor!!! maar zijn wel honden die niet iedereen zou mogen kopen, wat wel gebeurt. En ook enkel bij erkende fokkers en niet in zo'n spelen als animal express,....
Maar een ras verbieden, gaat toch een beetje te ver hoor. Zij helemaal géén bloeddorstige monsters hoor Amstafs. Ben ooit gebeten door een duitse herder maar ga daarom niet roepen om dit ras te verbieden hoor!!!
Bye the way de hond hoort aan de lijn als men op straat loopt
wie van jullie heeft een hond?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
madrista666
- Mountainbiker
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Wij hebben 2 berner sennen, een reu van bijna 4 jaar en een teefje van bijna 3 jaar. 't Zijn mega lieve, maar even lompe beesten waar ge vree veel plezier aan beleeft en liefde van krijgt.
In oktober '06 een nestje gehad van ons teefje (met stamboom) en 6 prachtige pups grootgebracht. Onlangs stambomen pups bij nieuwe eigenaars gaan afgeven en allemaal prachtige beesten !
Mogelijks gaan we ons Chinouk eind 2007 nog eens laten dekken voor hopelijk een even prachtige nest.
Verder nog 2 gewone poezen en 1 perzische kater met stamboom.
Nen hele winkel dus...
In oktober '06 een nestje gehad van ons teefje (met stamboom) en 6 prachtige pups grootgebracht. Onlangs stambomen pups bij nieuwe eigenaars gaan afgeven en allemaal prachtige beesten !
Mogelijks gaan we ons Chinouk eind 2007 nog eens laten dekken voor hopelijk een even prachtige nest.
Verder nog 2 gewone poezen en 1 perzische kater met stamboom.
Nen hele winkel dus...
- Cruzer
- Mountainbiker
Wij hebben er 2. Een volbloed stratier (mix van 2 stratier), maar blijkbaar lijkt hij op ne rasechte kooiker (ik had er zelf ook nog niet van gehoord, maar google er maar eens naar)
En sinds het overlijden van onze Berner (12,5 jaar geworden) een Engelse Cocker Spaniël bij aangeschaft.
Die Berner was echt een schat van een beest, gekregen toen hij al 7 jaar was, super met kinderen, die kon zonder leiband overal mee naartoe, als andere honden naar hem blafte, keek hij niet eens, zo ne rustige loebas was dat.
Helaas ook een maagkanteling gekregen op zijn 12,5 de operatie was een beetje te riskant (ouderdom) en weinig kans op slagen (grote kans op hervallen). Met veel pijn in het hart laten inslapen.
En sinds het overlijden van onze Berner (12,5 jaar geworden) een Engelse Cocker Spaniël bij aangeschaft.
Die Berner was echt een schat van een beest, gekregen toen hij al 7 jaar was, super met kinderen, die kon zonder leiband overal mee naartoe, als andere honden naar hem blafte, keek hij niet eens, zo ne rustige loebas was dat.
Helaas ook een maagkanteling gekregen op zijn 12,5 de operatie was een beetje te riskant (ouderdom) en weinig kans op slagen (grote kans op hervallen). Met veel pijn in het hart laten inslapen.
Deze opmerking getuigd echt van hondenkennis en intelligentie,Fuzzion wrote:Ik wil hier toch efkes mijn mening geven over het ras van de hond van hierboven.
Ik wil niet alle eigenaars van honden van dit ras over met dezelfde kam scheren, maar persoonlijk vind ik dat dit ras verboden zou moeten worden.
Het is echt een modetrend bij jonge ( marginale) mensen om een dergelijke hond aan te schaffen. Er dergelijke hond komt immers immens stoer over. De meesten van deze groep mensen beseffen dan ook niet welke verantwoordelijkheid ze hebben, door met zo'n beest op straat te komen.
Persoonlijk heb ik al twee negatieve ervaringen met dit ras.
Eenmaal met een loslopende Am.Stafford in het bos die mijn hond aangevallen heeft, met gevolg drie hechtingen. Gelukkig luisterde deze nog redelijk naar zijn baasje als hij los zei. Kwestie van maar aan te duiden dat getrainde honden ook nog aanvallen en bijten.
De andere was van vrienden die een kindje heeft gebeten.
Het wordt dringend tijd dat de promotie van dit hondenras stopgezet wordt.
Mijn hond staat trouwens vol littekens opgelopen door beten van "brave" rassen en meer dan eens serieus terugsnauwen om zich te verdedigen heeft hij nooit gedaan.
Voor alle dommekloten ga ik het nog één maal herhalen: er bestaan geen slechte rassen maar alleen domme mensen die van een sterk en leergierig jong dier zelf een monster kweken door onwetendheid of slechte wil.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Post by raketwomanFIE »
dit is waar ik denk dat je ook van een poedel een slechte hond kan maken.
sinds vorige week ga ik op privée hondentraining ik zou graag hebben dat onze berner een gehoorzaam dier word(zit,lig,af,enzo...) ik wil er absoluut geen agressieve hond van maken maar ik zou dus liever met een gehoorzame hond op straat komen dan met een dier dat zelfs het baasje niet meester kan.
onlangs zag ik een man met zijn dobberman wandelen(zonder leiband) en daar liep een poes over straat de man reageerde "pak ze" komaan de hond ging er natuurljk achteraan stel dat om de hoek daar een kindje staat wie zal de hond dan eerst aanvallen is mijn vraag het kind of de kat?
blijkbaar vond het baasje het interessant om show te verkopen omdat er daar nog mensen stonden zoiets doe je toch niet!!
ik bedoel maar je maakt op die manier u hond gek en agressief.
mijn zus heeft ook een dobberman DIDO een teef van intussen 3 jaar een hele lieve hond het is ook een gevaarlijke hond maar ze maakt haar niet gevaarlijk!!!!!
sinds vorige week ga ik op privée hondentraining ik zou graag hebben dat onze berner een gehoorzaam dier word(zit,lig,af,enzo...) ik wil er absoluut geen agressieve hond van maken maar ik zou dus liever met een gehoorzame hond op straat komen dan met een dier dat zelfs het baasje niet meester kan.
onlangs zag ik een man met zijn dobberman wandelen(zonder leiband) en daar liep een poes over straat de man reageerde "pak ze" komaan de hond ging er natuurljk achteraan stel dat om de hoek daar een kindje staat wie zal de hond dan eerst aanvallen is mijn vraag het kind of de kat?
blijkbaar vond het baasje het interessant om show te verkopen omdat er daar nog mensen stonden zoiets doe je toch niet!!
mijn zus heeft ook een dobberman DIDO een teef van intussen 3 jaar een hele lieve hond het is ook een gevaarlijke hond maar ze maakt haar niet gevaarlijk!!!!!
Last edited by raketwomanFIE on Wed 21 Mar 2007 09:53, edited 1 time in total.
Volkomen juist, het zijn trouwens de kleine rassen die het meeste de mensen uit hun omgeving bijten. De reden hiervan is dat mensen die zo'n schoothondje aanschaffen vergeten dat ook een klein ras een hond is en geen ersatz baby. Een verwende hond is een gevaarlijke hond gewoon omdat zo'n dier iemand moet hebben die hij als leider van zijn roedel (en dat is het gezin) beschouwd. Zolang een hond niet zeker weet waar zijn plaats is in de roedel (en dit moet altijd de laagste in rang zijn) is hij onzeker en dus onberekenbaar met alle gevolgen vandien.raketwomanFIE wrote:dit is waar ik denk dat je ok vaneen poedel een slechte hond kan maken.
Volledig met eens Elmagoelmago wrote:Deze opmerking getuigd echt van hondenkennis en intelligentie,Fuzzion wrote:Ik wil hier toch efkes mijn mening geven over het ras van de hond van hierboven.
Ik wil niet alle eigenaars van honden van dit ras over met dezelfde kam scheren, maar persoonlijk vind ik dat dit ras verboden zou moeten worden.
Het is echt een modetrend bij jonge ( marginale) mensen om een dergelijke hond aan te schaffen. Er dergelijke hond komt immers immens stoer over. De meesten van deze groep mensen beseffen dan ook niet welke verantwoordelijkheid ze hebben, door met zo'n beest op straat te komen.
Persoonlijk heb ik al twee negatieve ervaringen met dit ras.
Eenmaal met een loslopende Am.Stafford in het bos die mijn hond aangevallen heeft, met gevolg drie hechtingen. Gelukkig luisterde deze nog redelijk naar zijn baasje als hij los zei. Kwestie van maar aan te duiden dat getrainde honden ook nog aanvallen en bijten.
De andere was van vrienden die een kindje heeft gebeten.
Het wordt dringend tijd dat de promotie van dit hondenras stopgezet wordt.bedankt trouwens om mij en mijn gezin voor de keuze van onze hond dan maar direct in het vakje van de marginalen te stoppen.
![]()
Mijn hond staat trouwens vol littekens opgelopen door beten van "brave" rassen en meer dan eens serieus terugsnauwen om zich te verdedigen heeft hij nooit gedaan.
Voor alle dommekloten ga ik het nog één maal herhalen: er bestaan geen slechte rassen maar alleen domme mensen die van een sterk en leergierig jong dier zelf een monster kweken door onwetendheid of slechte wil.
Samen met een Boerboel, vind ik dit een van de mooiste honden wat 'lichaamsbouw' betreft.
BTW Fuzzion, welke hond heb jij? Ben er bijna zeker van dat het ras dat jij hebt ooit ook wel eens iemand gebeten heeft
Goed lezen jongens :
En verder: tuurlijk is ieder zijn eigen hond niet agressief. Maar bepaalde rassen zijn toch intrinsiek gevaarlijker dan anderen. En daar kan je niet van onderuit. En van dergelijke hondenrassen een modetrend maken, is er over. Dit wou ik duidelijk maken.
Deze is al aangevallen door een Am. Stf op privé-terrein. En het baasje zei : ja maar ja, de mijne is ook al gebeten hoor (door een rasgenoot trouwens). Dat geneest wel.
En met aanvallen bedoel ik wel degelijk vastgrijpen aan de nek en niet meer lossen.
En verder: tuurlijk is ieder zijn eigen hond niet agressief. Maar bepaalde rassen zijn toch intrinsiek gevaarlijker dan anderen. En daar kan je niet van onderuit. En van dergelijke hondenrassen een modetrend maken, is er over. Dit wou ik duidelijk maken.
Zie een eerdere post.BTW Fuzzion, welke hond heb jij? Ben er bijna zeker van dat het ras dat jij hebt ooit ook wel eens iemand gebeten heeft . Afschaffen dat ras dus
Deze is al aangevallen door een Am. Stf op privé-terrein. En het baasje zei : ja maar ja, de mijne is ook al gebeten hoor (door een rasgenoot trouwens). Dat geneest wel.
En met aanvallen bedoel ik wel degelijk vastgrijpen aan de nek en niet meer lossen.
Sorry, maar hier ga ik verder geen tijd meer aan besteden, het blijkt toch ongeneeslijke kortzichtigheid te zijn.Fuzzion wrote:Goed lezen jongens :
Zie een eerdere post.BTW Fuzzion, welke hond heb jij? Ben er bijna zeker van dat het ras dat jij hebt ooit ook wel eens iemand gebeten heeft . Afschaffen dat ras dus
Deze is al aangevallen door een Am. Stf op privé-terrein. En het baasje zei : ja maar ja, de mijne is ook al gebeten hoor (door een rasgenoot trouwens). Dat geneest wel.![]()