wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
w_boelen
Mountainbiker

Post by w_boelen »

Wij hadden een hond :( Rambo een zwarte labrador.

Hij is van zaterdag op zondag overleden na bijna 10 jaar bij ons te hebben doorgebracht. :cry:

Zaterdagmiddag nog niets aan te merken, overal mee naartoe, eten vollenbak. Zaterdagavond niet meer willen eten. Zaterdag nacht om 1u kon hij niet meer op z'n poten staan en Zondagmorgen 7u toen ik ging kijken was hij al dood.

Dood maar nog lang niet vergeten zoals ze zeggen :cry:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

ZeTeTiC wrote:Wij hadden een hond :( Rambo een zwarte labrador.

Hij is van zaterdag op zondag overleden na bijna 10 jaar bij ons te hebben doorgebracht. :cry:

Zaterdagmiddag nog niets aan te merken, overal mee naartoe, eten vollenbak. Zaterdagavond niet meer willen eten. Zaterdag nacht om 1u kon hij niet meer op z'n poten staan en Zondagmorgen 7u toen ik ging kijken was hij al dood.

Dood maar nog lang niet vergeten zoals ze zeggen :cry:

Véél sterkte, vond dit ook erg toen onze vorig hond stierf!!!
Dit is een hele mooie link ( krijg er nog steeds tranen van in de ogen, je moet deze site echt is bekijken )
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Dit was onze vorige hond Laika ( eerbetoon ):

Image
fargo
Mountainbiker

Post by fargo »

the name is SHOEKE (geboren op 23/8/1991 en nog in good shape, foto is van 2003)
Image
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ik heb gisteren het programma superhond 2007 voor de eerste maal gezien maar jongens toch niet te doen #-o

ocharme die hondjes staan zich daar belachelijk te maken met hun baaske soms begrijp ik niet waarom mensen zo omgaan met hun beest akkoord ge kunt die hond enorm graag zien dat heb ik ook maar hem petit gervais geven in ne babystoel???? :drunk:

of hem van die jasjes aandoen?? :oops:
-= isimo
Mountainbiker

Post by -= isimo »

raketwomanFIE wrote:
MADRISTA666 wrote:
raketwomanFIE wrote: ja da is onze ODY ne wree schat ook met de kids héél lief daarom gingen we voor dit ras ne berner is erom gekend rustig te zijn
Zéér schonen hond, maar wel goed opvoeden hé want Berner kunnen anders raar uit de hoek komen ( net zoals zovéél honden ) zijn echt géén doetjes hoor!!!

Hoe oud is hij nu?
op 4 maart is hij 3 maanden maar ik ga privéé lessen met hem volgen naar gehoorzaamheid toe ik wil een sociaal dier maar hij moet ook perfect luisteren.
ne hond die trekt en sleurt en opspringt van zodra iemand hem benadert daar moet ik niks van hebben.

ik had wel gelezen dat een berner héél zachtaardig is maar het blijft natuurlijk een hond waar wij hem haalden waren de mama en papa beiden aanwezig en héél lieve ouders dus dit is toch ook al een geruststelling

Hi, toen ik klein was hebben wij ook 2 Berner Sennens gehad, allebei superlief en braaf,
fantastisch met kinderen
Zijn allebei op een kl**e en pijnlijke manier aan hun einde gekomen

De eerste, Ira, is vergiftigd bij ons achter in het bos, waar de jagers toendertijd lustig
vlees met strychnine strooiden ...
De tweede, Wammes, heeft een maagdraaiing gehad,
mensen met grote honden : oppassen dat je hond na het eten niet direct
felle activiteiten gaat doen : rennen, springen, de kans is dat door
het gewicht van het eten de maag draait waardoor de in- en uitgang blokkeren,

Dierenarts heeft in beide gevallen nog gepoogd ze te redden, but alas ...

-=mo
w_boelen
Mountainbiker

Post by w_boelen »

Iedere gek z'n gebrek. Ze doen niemand kwaad, in tegendeel, dus laat ze maar doen.
face
Mountainbiker

Post by face »

bullterrier ne reu
fargo
Mountainbiker

Post by fargo »

Ik las net dat James Bond, (007) zich ook een hond heeft aangeschaft.. 8)

En die heeft ook al een naam gekregen,
het beestje luistert naar de naam
James Hond :lol:
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Wij hebben een American Staffordshire, Ugly, die in mei 11 jaar gaat worden. Een hond uit gewapend beton die van niets of niemand schrik heeft en misschien juist daarom heel goedmoedig en super verdraagzaam is. Musty, de poes, mag zelfs eten uit zijn voederbak pikken terwijl hij aan het eten is.

Image

Image
Fuzzion
Mountainbiker

Post by Fuzzion »

Ik wil hier toch efkes mijn mening geven over het ras van de hond van hierboven.

Ik wil niet alle eigenaars van honden van dit ras over met dezelfde kam scheren, maar persoonlijk vind ik dat dit ras verboden zou moeten worden.

Het is echt een modetrend bij jonge ( marginale) mensen om een dergelijke hond aan te schaffen. Er dergelijke hond komt immers immens stoer over. De meesten van deze groep mensen beseffen dan ook niet welke verantwoordelijkheid ze hebben, door met zo'n beest op straat te komen.

Persoonlijk heb ik al twee negatieve ervaringen met dit ras.
Eenmaal met een loslopende Am.Stafford in het bos die mijn hond aangevallen heeft, met gevolg drie hechtingen. Gelukkig luisterde deze nog redelijk naar zijn baasje als hij los zei. Kwestie van maar aan te duiden dat getrainde honden ook nog aanvallen en bijten.
De andere was van vrienden die een kindje heeft gebeten.

Het wordt dringend tijd dat de promotie van dit hondenras stopgezet wordt.
Post Reply