11/03/07 Rekkem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen dus ook vroeg uit de veren om mijn wagonnetje aan den trein te hangen.Gestart met een paasei en een kopje koffie deze morgen #-o .
Redelijk vlot de eerste 75km verteerd(mede door de Red-bull???? :roll: )maar de laatste 2,5 :evil: wogen plots door alsof het de eerste 75 waren.

Zeer goede bepijling en een leuk parcours met voor ieder wat wils. =D>
Nog een gezellig aprèstje(waar ik moeite had om een Lefke achterover te slaan :cry: #-o ) in het zonnetje en dan MOE maar voldaan huiswaarst.
Conclusie van de dag:grote plateau zal ne keer op zijn fietske moeten springen tijdens de week.............. :roll: :wink:

@ Lokske:bedankt dat we nu ook weten dat een remspoor komt van "gaze" te geven. :wink:

@Traxer:bedankt voor de lekke band;zo kon ik wat bloemetjes gaan plukken... :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

deze ook gedaan vandaag...

Gestart met de bedoeling van ongeveer een 50 tal kilometer te doen, maar het zijn er uiteindelijk 72 geworden... Ik liet, samen met Moonrider en Dark Dingo, enkel de lus in Frankrijk links liggen wegens geen tijd meer... #-o , of eerder wegens nie echt veel jus meer in de benen :oops:

Effen getwijfeld aan de strook langs de leie, maar blij dat ik ze toch gedaan heb... Slijkcrosserke aan de andere kant effen zien zonder handen rijden... samen met de andere forumbikers op het stuk offroad terwijl wij de eerste kant nog bezig waren...

Leuke tocht, mij goed geamuseerd en volgend jaar zeker weer terug!

Enige minpunt inderdaad het water dat uit de douches sijpelde... #-o
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor de derde keer naar Rekkem afgezakt en niet moeten doodvallen, maar relatief vlot de 80 afgewerkt.

Samen met de forumtrein vertrokken en daar de meesten wilden doseren zeer lang kunnen aansluiten. In de tweede helft wel moeten lossen, maar de achterstand viel naar mijn normen nog mee en na de platte band van Traxer eindelijk eens de techniek VTPP'tje toegepast en niet gewacht. Zo eens niets de laatste :-D .

De tocht zelf was in grote lijnen dezelfde als vorig jaar, maar dan in omgekeerde richting. (Naar ik hoorde waren er wel enkele stukken uitgelaten daar te zwaar :( ) Misschien wat meer road hierdoor, alhoewel dat nu ook wel wat meer opviel daar de offroadstroken er veel beter berijdbaar bij lagen dan vorig jaar. Bovendien de eerste marathon van het jaar en misschien wel best zo.

De Leiestrook viel al bij al nog mee, lang en zwaar maar doenbaar. De lus Lauwe vond ik ook wel goed, net als de lus Moeskroen. Her en der zaten er bittige stukjes in. Een van de beste stukken was wel het tunnelbos. De lus Frankrijk omvatte zoals aangekondigd niet zoveel offroad, maar toch heel wat hellingen. Kortom een gevarieerd en leuk parcours, zeker toen het zonnetje doorbrak. (voor het eerst in korte broek! :-D en de volgende keer zeker in korte mouwen)

Zeker een goede organisatie met een goede omkadering van het parcours. Uiteraard wat aanschuiven bij de bikewash (modder bleef wel erg plakken) en enig minpuntje: weinig water in de douches. Verder een leuke après, voor het eerst buiten. Verder proficiat aan alle (mij bekende) forumbikers die bijna allemaal de 80 (en de rest 72) afhaspelden, en zeker een verdienstelijke vermelding voor VTPP'tje en Katrien20 die ook de grote tocht afwerkten.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

grote plateau wrote:Vanmorgen dus ook vroeg uit de veren om mijn wagonnetje aan den trein te hangen.Gestart met een paasei en een kopje koffie deze morgen #-o .
Redelijk vlot de eerste 75km verteerd(mede door de Red-bull???? :roll: )maar de laatste 2,5 :evil: wogen plots door alsof het de eerste 75 waren.

Zeer goede bepijling en een leuk parcours met voor ieder wat wils. =D>
Nog een gezellig aprèstje(waar ik moeite had om een Lefke achterover te slaan :cry: #-o ) in het zonnetje en dan MOE maar voldaan huiswaarst.
Conclusie van de dag:grote plateau zal ne keer op zijn fietske moeten springen tijdens de week.............. :roll: :wink:
Dju te dju, ziet er naar uit dat SuPaH Fly en ikke iets schoons gemist hebben. :cry: :cry:

Door omstandigheden kon ik niet meerijden en daarbovenop gisteren tijdens een kort trainingsritje een paar spaken uit mijn voorwiel getrapt. Heb mijn ros moeten binnendoen voor groot onderhoud, bleek dat er nog meer aan kapot was... Allez, dat zal weer een goede zaak zijn voor de locale economie zeker. :-?

Rekkem, 't zal voor volgend jaar zijn zekers... 'k zal maar stoppen met lezen hoe goed het wel was, anders ben ik nog de rest van de week depressief! #-o
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Voila de arbeidsvreugde is ook weer over en nu nog eens het forum bekijken.
Vandaag begonnen aan de eerste lange afstandstocht van 2007. Voor de start had ik tegen Dark Dingo gezegd dat ik de 80 wou doen maar dat ik vreesde voor de fysieke paraatheid. Ik had me dan voorgenomen behoedzaam te rijden. Dus heb ik er mij overal vlot laten afrijden zonder mij te willen forceren (niet dat ik anders veel beter zou kunnen) om niet na 35 km opgeblazen te zijn. Ik wil vanaf heden de conditie opbouwen naar de zomermaanden voor de mooie marathons. Het laatse lusje Frankrijk (7km ?) dus wijselijk links laten liggen.
Ik heb mij echter wel geamuseerd vandaag en telkens ik terug bij de trein kwam aan de ravito's heb ik mijn atletische tekort komingen een beetje proberen te maskeren met enkele kwinkslagen en woordspelingen.
Collega forumtreinreizigers hopelijk tot volgende week in Thumeries.
Jerome
Mountainbiker

Rekkem

Post by Jerome »

Ook in Rekkem geweest vandaag, prachtige rit gemaakt. (basistoer en lus van Moeskroen met 5 km korter). Heb helaas pech gehad, met kapotte ketting. Pechdienst moeten bellen, zijn snel afgekomen en konden die ketting zelf herstellen waardoor ik toch mijn km's heb kunnen rijden. Maar door het tijdsverlies heb ik hem toch wat ingekort.
Bij deze nogmaals vanharte bedankt aan de pechdienst voor hun snelle en efficiënte tussenkomst, vond het leuk uiteindelijk nog verder te kunnen fietsen.
Zeer mooi parcours, maar ik vond dat er toch enkele stukken bijzaten die moeilijk te berijden waren (zal waarschijnlijk nog liggen aan het gebrek aan ervaring).
Keystof
Mountainbiker

Post by Keystof »

ik heb de 40 km gedaan. basislus + moeskroen. 't was weeron zeer in orde. Dank aan de organisatie en tot volgend jaar!

Grtz
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

aangezet rond tien na zeven in langemark en dan maar gestart in rekkem geestige toer, totdat ik weer zo'n bloedneus kreeg van de inspanning en de seizoenswisseling(bioklok zeker :roll: :lol: )dan wat op het gemak gedaan, ondertussen hadden we de lus leie weiselijk achterwege gelaten(om de weinige cartouchen niet af te schieten)
de berg in het franse was ideaal om het af te maken, jammer genoeg voor een vrouw lag ze hierna in een diepe dijk op vijf kilometer voor het einde met wws een gebroken schouder
nog geholpen de fiets uit de dijk te vissen en dan doorgereden, een specialeke gedaan met een medebiker, bij verloor zijn spoor en kwam zijdeling tot stilstand, ik uit mijn pedalen en mijn scheen been tegen zijn cassete, gevolg: scheenbeen helemaal open, maar dit is ruimschoots goedgemaakt door de goed organisatie
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

ook de 78 km met plezier afgehaspeld
toch blij dat ik om 7h40 met winterkledij gestart ben, de zon was laat

prima organisatie
iets te weinig technische stroken! :roll:
mario bedankt voor gezelschap
sofeurken
Mountainbiker

rekkem

Post by sofeurken »

58km gedaan wegens werkomstandigheden,vrouwke 34 ,goede uitpeiling ,echter aan de autostrade was het toch wel oplettten ,kort rechtsaf,t wyveke zat al op den snelweg!het tunnelbos,zo heete da stuk door t bosje denk ik was wel super zo draaien en keren!bevoorrading ok ,mocht ook wel voor 4 euro,dat vind ik toch aan den dure kant.houtinport v de castele boert ook goed ,zo een bedryf!(te zien tydens de 1e lus v 5km) douches met wree weinig wasser maar alle t was toch warm
Post Reply