11/03/2007 Spa - GHF

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

zo dat zit er ook weer op voor vandaag.
fantastisch mooi weer en schitterend parcours, wat kan men zich nog meer wensen ! onder weg ook nog enkele mede forumbikers tegengekomen.
in vergelijking met andere jaren vond ik wel dat het nu erg druk was.
kortom een zeer geslaagde dag =D>
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

De eerste Ardennentocht van het jaar zit erop en ik heb er van genoten.
=D> Het weer was prachtig om te biken en het parkoers mocht er ook zijn,leuke klimmen en idem dito afdalingen.
Onderwegen efkes met K2-er meegereden maar bergop heb ik die moeten laten rijden.
Er waren inderdaad veel bikers aanwezig die Nederlands spraken. :-?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Wij zijn rond 10u aangekomen en aan de hoeveelheid wagens te zien was het er idd heel druk. We hebben daar zelf wel weinig last van gehad. Mooie tocht met redelijk wat hoogtemetertjes, zo een duizend in het totaal dacht ik. Er was wel relatief weinig singletrack, maar wanneer we zo een ardens landschap met een lente zonnetje in de plaats krijgen is dat vlug vergeten. Er zaten toch 2 zalige afdalingen in. Delen van het parcour liepen of rood en blauw van bloso Theux, maar dan in de omgekeerde volgorde. Na 2u en 40 min waren we rond en voldaan. Ik, had ongeveer 16 avs op de teller.

Ps: in de ardennen moet je altijd oppassen dat je geen vreetfestijn houdt ipv een mtb voormiddag: 3 bevoorradingen op de 40km =P~
Handige Harry
Mountainbiker

Post by Handige Harry »

was er veel modder?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

kheb een klein verslagske gemaakt op www.mtbteamlangdorp.be

neen, er was absoluut niet veel modder. wel twee baggerstroken (waarvan je er eentje langs rechts kon vermijden), maar voor een toertocht na zoveel weken regen was er dus imho niet VEEL modder. (fietsen waren wel vuil, uiteraard).
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Eén woord: LEKKERRR 8)
Handige Harry
Mountainbiker

Post by Handige Harry »

miljaar had ik maar gegaan!
ben thuis gebleven omdat ik schrik had om 40 km te baggerren!!! ben dan met de koersvelo gaan rijden!
deze week prachtig weer dat word smullen volgende week in sart tilman!
mierlo6
Mountainbiker

Post by mierlo6 »

Heel veel volk en dus soms erg druk op het parcours, Na 20km derailleur afgebroken en dus te voet verder (dreigde tussen de spieken te komen), gelukkig hebben een groep mannen mij geholpen de derailleur er af te schroeven, en dan konden mijn 2 maten mij duwen tot in spa, toch nog zo'n 15km over de weg. Bedankt allemaal. Achteraf nog een jupke gedronken voor slechts 1€!!! waar vind ge da nog...
Frankyspec
Mountainbiker

Post by Frankyspec »

Heb maar alleen de eer hoog gehouden voor mtbers van st-truiden,maar al die afwezige die thuis zijn blijven rijden,dikke vergissing :lol: ,was een zeer mooie tocht om het ardennen seizoen mee te starten,mooie beklimmingen :oops: en 2 schitterende afdalingen :wink: en dat bij een mooie stralende hemel :drunk:
het leven van een mountainbiker kan soms toch mooi zijn =D>
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ben hier ook geweest en ik heb maar de 35km gedaan, was zwaar genoeg voor mij. Ik ben rond 8:15 daar vertrokken en heb daardoor nergens de indruk gehad dat er veel volk op de omloop zat.
Afpijling was naar Waalse gewoontes discreet maar in orde.
Mede dankzij het stralend zonneke en de zachte temperaturen is dit weer een supertochtje geworden vandaag. Bon, eindelijk terug eens een tocht zonder al te veel moos, het werd verdekke tijd zenne!!
De Leffe en de braadworst met ketsjup hebben gesmaakt.
Enfin soit!
Post Reply