zomerbandjes
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Orson
- Mountainbiker
Uitstekende band vind ik qua grip en rolweerstand. Ze blijven er ook iedere keer als nieuw uitzien na het afwassen van de bike. Heel goed rubber want ze slijten echt weinig, zelfs als je er mee op de baan rijdt. De gewone (niet tubeless) zijn heel goed te gebruiken zonder luchtverlies met het notubes systeem. Voor mij een aanrader dus.nicolasdb wrote:maxxis larssen TT / mimo exception
-
Charlie Big Potato
- Mountainbiker
Post by Charlie Big Potato »
Ik rij nu met Hutchinson Bulldog's 2.1 en zoek tegen de zomer toch ook andere banden te leggen. Ik heb hier al verschillende voorstellen gelezen maar toch nog wat vraagjes (als beginneling...):
De bedoeling is dus deze banden enkel in het 'drogere' seizoen te gebruiken en ik dus niet een echt allround band zoek om het ganse jaar mee te rijden.
Kan je voor zomerbanden best opteren voor iets smallere banden, of toch beter brede? Of voor een andere maat als achteraan?
Wat zijn trouwens de voordelen en nadelen tussen plooibare banden en banden met draad?
(ik weeg 70 kg en rij weinig echt op de baan)
Alvast bedankt aan de mensen die me verder willen helpen...
De bedoeling is dus deze banden enkel in het 'drogere' seizoen te gebruiken en ik dus niet een echt allround band zoek om het ganse jaar mee te rijden.
Kan je voor zomerbanden best opteren voor iets smallere banden, of toch beter brede? Of voor een andere maat als achteraan?
Wat zijn trouwens de voordelen en nadelen tussen plooibare banden en banden met draad?
(ik weeg 70 kg en rij weinig echt op de baan)
Alvast bedankt aan de mensen die me verder willen helpen...
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Banden met draad zijn zwaarder, maar veel belangrijker, ze zijn veel stugger doordat ze een veel stijver karkas hebben.
Voor de zomer kies je best geen te smalle band, droge ondergrond = hotsen en botsen!
Of het nu een 2.0 of een 2.25 moet zijn hangt af van de plaats waar je wil rondbollen.
Persoonlijk prefereer ik ongeveer dezelfde maat vooraan en achteraan.
In de zomer geeft een lichte band veel extra rijplezier.
Denk aan een XCR dry2, racing ralph of eventueel de fast fred?, killer bee,.....
Voor de zomer kies je best geen te smalle band, droge ondergrond = hotsen en botsen!
Of het nu een 2.0 of een 2.25 moet zijn hangt af van de plaats waar je wil rondbollen.
Persoonlijk prefereer ik ongeveer dezelfde maat vooraan en achteraan.
In de zomer geeft een lichte band veel extra rijplezier.
Denk aan een XCR dry2, racing ralph of eventueel de fast fred?, killer bee,.....
- sintesibrother
- Mountainbiker