3-heuveltjestocht -HEESTERT-(WVL) 11/03/07
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zo, de nieuwe wieltjes zitten eronder met 2 spliksplinternieuwe zed-race bandekes, (als 't al gaat met die skinnys moet het zeker lukken met de zeds.) een nieuw cassette en een nieuwe ketting+trapas. Met andere woorden: morgen moet ik er gewoon overvliegen 
Aan allen: Enjoy your ride (en den afterparty, niet tevergeten)
Aan allen: Enjoy your ride (en den afterparty, niet tevergeten)
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Vanmorgen rond 7u45bij mij thuis gestart en na 5min rechtsomkeer gemaakt . Toch wat te fris voor hetgeen ik aanhad en andere garde-robe aangedaan.
Niet veel volk bij de inschrijving en op het gemak gestart met direct een letterlijk zachte aanloop. Parcours liep verder via Otegem, Tiegem, Waarmaarde , Kerkhove naar Kwaremont om dan via de Kluis terug te keren naar Heestert. Alles was ok. bevoorrading, bewaakte fietsparking, parcours, bepijling. Alleen voor mij een beetje een déjà vu gevoel met Tiegem dat bijna volledig in de TT van Anzegem zat vorige week. Misschien toch wat teveel TT in dezelfde streek de laatste tijd. Ik kan die draai in de boomgaard bijna met mijn ogen dicht nemen. De kluis en omstreken kent voor mij ondertussen ook geen geheimen meer. Onderweg heel weinig volk tegengekomen .Perfecte trainingsrit van perfecte organisatie.(douche en afspuitstand heb ik wel niet gebruikt). Volgende week iets nieuws in Thumeries met de anjoensoeppe !!
Niet veel volk bij de inschrijving en op het gemak gestart met direct een letterlijk zachte aanloop. Parcours liep verder via Otegem, Tiegem, Waarmaarde , Kerkhove naar Kwaremont om dan via de Kluis terug te keren naar Heestert. Alles was ok. bevoorrading, bewaakte fietsparking, parcours, bepijling. Alleen voor mij een beetje een déjà vu gevoel met Tiegem dat bijna volledig in de TT van Anzegem zat vorige week. Misschien toch wat teveel TT in dezelfde streek de laatste tijd. Ik kan die draai in de boomgaard bijna met mijn ogen dicht nemen. De kluis en omstreken kent voor mij ondertussen ook geen geheimen meer. Onderweg heel weinig volk tegengekomen .Perfecte trainingsrit van perfecte organisatie.(douche en afspuitstand heb ik wel niet gebruikt). Volgende week iets nieuws in Thumeries met de anjoensoeppe !!
Zeer leuke tocht en voor mij eerste tt in die streek.
Heb slechts 1 negatief puntje: bepijling soms onduidelijk. Heb zo'n 3x misreden met in totaal 4km extra
Parcours zelf lag er goed bij op 1 vettige beklimming na (waar trouwens niemand omhoog reed).
Ook de kluisberg was aangenaam en heb de grond van heel dichtbij gezien :p (Afdaling vlak na die single track iets te overmoedig willen zijn, voorwiel bleef stilstaan voor een boomstronk en ikzelf vloog over mijn stuur. Nogal een geluk dat er een draad gespannen was of ik lag zo'n 5m dieper)
Tot de volgende!
Oja: de Leffe stond lekker koel
Heb slechts 1 negatief puntje: bepijling soms onduidelijk. Heb zo'n 3x misreden met in totaal 4km extra
Parcours zelf lag er goed bij op 1 vettige beklimming na (waar trouwens niemand omhoog reed).
Ook de kluisberg was aangenaam en heb de grond van heel dichtbij gezien :p (Afdaling vlak na die single track iets te overmoedig willen zijn, voorwiel bleef stilstaan voor een boomstronk en ikzelf vloog over mijn stuur. Nogal een geluk dat er een draad gespannen was of ik lag zo'n 5m dieper)
Tot de volgende!
Oja: de Leffe stond lekker koel
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
Ik heb vanmorgen gestart rond 10u dacht ik, en ik vond het zeker en vast een geslaagde rit! Juist vor het verlaten van Kluisbergen kwam ik onze Voltman tegen en Kluisken.
We hebben dan samen (Kluisken en ik) de toer verder afgehaspelt. Om daarna nog ne goeie apres te hebben samen met onze Voltman!
We hebben dan samen (Kluisken en ik) de toer verder afgehaspelt. Om daarna nog ne goeie apres te hebben samen met onze Voltman!
-
Horsepower
- Mountainbiker
Post by Horsepower »
Mooie maar lastige tocht. 't Begon al lastig met enkele zware stroken. 'k Zat er serieus door op het einde maar ik was blijkbaar niet de enige. 'k Heb mij toch geamuseerd. Wel jammer dat er twee mooie tochten (Heestert en Rekkem) op dezelfde dag waren. Maar beter teveel keuze dan geen keuze (zie komende weekends van 31/03 en 07/04).
Groeten.
Horsepower
Groeten.
Horsepower
organisatie kon beter
Ik ben speciaal van Brugge afgezakt en de rit op zich was ok (50km redelijk vettig en zwaar).
Bewaakte fietsstalling en 2 bevoorradingen ok maar ik ben tevergeefs gaan aanschuiven om fiets af te spuiten. Ik had geen zin om 20min (minimum 4 voor mij) aan te schuiven (6 spuitstukken-dit zijn er 6 te weinig!) omdat ik toch nog op een deftig uur wilde thuis raken. Mijn beslijkte fiets dus zo in de auto en de auto was dus ook beslijkt!
De douche was ijskoud en dit is schandalig voor een toertocht waar men 3euro of meer moet betalen (een warme douche ging op dat ogenblik redelijk deugt doen).
Dus ben ik voor niets nog tijd kwijt en moest ik alles overdoen thuis met slijkspetters op mijn propere kleding door het afspuiten.
Dit ruikt naar (te) gemakkelijk geldgewin ten koste van kwaliteit!
Volgende keer rij ik een rit dichter bij mijn deur.
Voetballers blijf bij uw leest!
Bewaakte fietsstalling en 2 bevoorradingen ok maar ik ben tevergeefs gaan aanschuiven om fiets af te spuiten. Ik had geen zin om 20min (minimum 4 voor mij) aan te schuiven (6 spuitstukken-dit zijn er 6 te weinig!) omdat ik toch nog op een deftig uur wilde thuis raken. Mijn beslijkte fiets dus zo in de auto en de auto was dus ook beslijkt!
De douche was ijskoud en dit is schandalig voor een toertocht waar men 3euro of meer moet betalen (een warme douche ging op dat ogenblik redelijk deugt doen).
Dus ben ik voor niets nog tijd kwijt en moest ik alles overdoen thuis met slijkspetters op mijn propere kleding door het afspuiten.
Dit ruikt naar (te) gemakkelijk geldgewin ten koste van kwaliteit!
Volgende keer rij ik een rit dichter bij mijn deur.
Voetballers blijf bij uw leest!