opmeten fietspositie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Twin Power wrote:mijn zadel moest wel 5 cm omhoog #-o
Hopelijk hedde geen hoogtevrees :wink:
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Twin Power wrote:Voila, ik ben trg..

luchtige sfeer, kort vragengesprekje over wat je van plan bent metr de fiets, en dan begint het opmeten, binnenbeenlengte, schouderbreedte,... alles dus, plaatjes worden goed gezet, fiets word afgesteld... zen 90 € echt wel waard,

En nu het verdikt: zoals door sommigen aangenomen/gedacht is mijn frame NIET te klein, de bovenbuis was 1 cm te kort, meer niet , MAAR, mijn zadel moest wel 5 cm omhoog #-o ..., stuurbreedte ideaal, stuurpen MAG nog 1 cm langer, maar daar ga ik nog ff mee wachten, afstand zadel/ stuur moest met 3 cm verzet worden...

al bij al blij dat ik het gedaan heb, morgen eens testen hoe hij nu rijdt, want zo op de rollen zonder weerstand was maar raar...

grtz

Nico
Bij mij enkele weken terug (na de opmeting bij pirron) mijn zadel 5,5cm naar boven en stuur 6cm naar beneden en 6 cm smaller. Nu na enkele weken rijden moet ik zeggen nog nooit zo kunnen genieten van een tt zonder pijn in de knieen en alle andere ongemakken.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

5cm is wel een stuk omhoog ja :-D
cvvracing
Mountainbiker

Post by cvvracing »

5cm :roll:

Amaai das idd wel extreem :-)
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

max003 wrote:Zelfde vraag als scale. Weet iemand waar je in West-vlaanderen je positie kan laten bepalen?
Ik heb mij laten opmeten bij Julien Ryckeboer in veurne. ( E.Ronselaan 8, 8630 Veurne. Tel/Fax.058/313134 GSM : 0476/51.08.89. julien.ryckeboer@telenet.be )

Heeft me 30 € gekost voor racefiets + MTB . Zeer professioneel en kan teren op heel wat ervaring. Doe hem de groeten van Wim en hij zal je nog wat sappige anekdotes vertellen uit het profpeleton erbij :)
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

heb me vandaag laten opmeten voor mijn mtb en koersfiets bij gerard van bullen( www.meetcentrum.be) ben van aalter dus héél eindje rijden zo'n 2 uur en half maar ben toch blij het gedaan te hebben, als je ziet wat een werk die man erin steekt en als je weet welke grote profrenners er allemaal bij hem gaan , en als je alle bevindingen van iedereen bekijkt komt hij er toch als beste uit!! het ene wat je er moet voor over hebben is de rit.
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Voor de westvlamingen: Frans Vanmarcke, Rozestraat 138, Ingelmunster

Een man met ervaring.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik ben ook van plan om mij te laten opmeten. Ik ben zelf van West-Vlaanderen.
Ik denk metingen te laten uitvoeren bij Mensana in Sijsele.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben ooit een voor mijn schoenplaatjes in het UZ in Gent geweest. Nadat ze mijn voeten hadden opgemeten en mijn schoenplaatjes hadden goed gezet, zeiden ze :' zo zouden ze goed moeten staan, je ziet maar eens.' Ik had dus de indruk dat ze zelf ook niet overtuigd waren van hun meetsysteem. Ze hebben me ook wel gezegd dat ze normaal gezien enkel volledig fietsmetingen doen. Maar ja, ze hebben me niet overtuigd dus denk ik nu bij Mensana te gaan.
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

Heeft er iemand ervaring met jowan te kluisbergen??

omdat ik me hebben wijsmaken dat
Frans Vanmarcke, je iets te hoog zet of dat dat klopt of niet ???
en van den jowan heb ik nog niets gehoord.

gr

THE BEAST
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Iemand toevallig de laatste tijd nog eens bij crcbikeposition geweest in tielt-winge?

Enige bevindingen?

Thanks
Post Reply