Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

inderdaad twas dik in orde onze tweedaagse. volgende keer de andere parcours doen. lang leve de chouffe kabouters!
mfhanske
Mountainbiker

Post by mfhanske »

Ik heb voor onze club een weekend houffalize geregeld in de maand mei, mijn inspiratie waren de geweldige verslagen van mede bike collega's.
Wat zijn de do and don't s in houffalize.
welke route's moet je absoluut gereden hebben en welke bike-spots moet je zijn geweest.
Ik heb een huis gehuurd bij http://www.ardennenanders.be , heeft hier iemand ervaring mee dan hoor ik dat graag en wat zijn goede restaurantjes in de buurt bij houffa.
latûr
gr hans
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

ik kan de groene 6 aanraden als technisch opwarmertje met veel afwisseling (heb ze een uurtje geleden gereden. Is Nice!).

Dat huisje is okee, behalve dat ik persoonlijk vindt dat het eerder een huisje is voor 6 personen, niet voor 8 (je slaapt boven met 4 op een kamer, dan nog twee op de mezzaninne en twee beneden). Maar tis best te doen hoor. Opgelet - gene vaatwas!

voor goeie *** restaurants moet je eigenlijk niet in Houffa zijn. de Commerce heeft een culinaire naam, maar opnieuw naar mijn bescheiden mening maken ze de reputatie niet altijd waar. Er zijn twee restos waar je wel goeie pizzas kan eten.
Als je eens iets anders wil, ga dan naar Engreux, naar de vieil Engreux. Het dorp zelf is al the middle of nowhere (daarom ook dat ze daar Anthonieke verstopt hebben), en dit is het enige restaurant in het dorp. Nogal... bruin met al zijn boskabouters, maar onovertroffen prijs/kwaliteit.
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Beste bikeroute is vast en zeker groen, maar als opwarmertje is ie nogal stevig mijn gedacht. Er zitten een paar serieuze 'neuten' van 20 % in. Daaropvolgend superafdalingen. Ik dacht dat groen de gemakkelijkste was en ik moet zeggen dak nogal verschoot :) . Als je na de groene de andere neemt dan is dat toch minder, dus de groene houden als laatste !

Minste is de gele qua relief maar kan zeer goed zijn als opwarmer. Op de terugtocht van de gele kan je goed doorsjezen.

Blauw 5 is ook een mooie tocht maar iets minder technisch dan groen. Ook 1 stevige neut in ( 22% ) op 4 km van het einde.

De rode waren gesloten ( jacht ) maar ik zag dat een stuk wel gelijkliep met blauw 5.

Wij hebben gegeten in de brouwerij van achouffe ( lekkere NIChouffe en diensters) . Qua eten niet slecht maar geen *** natuurlijk :) Over de middag hebben we frieten gegeten in frietkot houffa ( niet aan te raden ; walen kunnen geen frieten bakken )
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Cr0n0 wrote:Beste bikeroute is vast en zeker groenmet blauw 5.

)
[-X Gaat de roden 3 maar eens doen, veruit den beste van alle routes in houffa, de rode 4 is eigenlijk nen afrader, int begin klimmen tot aant voetbalveld, maar komen niet veel afdalingen, pas wanneer die samenkomt met de rode 3 is die de moeite.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

vorige week de blauwe 5 eens gedaan, en eerlijk ik heb me vroeger beter geamuseerd in Houffy.
Groot probleem was weliswaar dat de hele boel onder een sardonisch laagje ijzel lag, de steilere stukken (zowel op als af) waren nagenoeg onmogelijk om te rijden. Maar los daarvan vond ik t te weinig technisch (en dan bedoel ik sturen, nie bergop rijden) naar wat ik me van houff herinnerde van een paar jaar terug. Volgende keer wa vroeger vertrekken en de rooie routes eens proberen.
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Swannie wrote:
Cr0n0 wrote:Beste bikeroute is vast en zeker groenmet blauw 5.

)
[-X Gaat de roden 3 maar eens doen, veruit den beste van alle routes in houffa, de rode 4 is eigenlijk nen afrader, int begin klimmen tot aant voetbalveld, maar komen niet veel afdalingen, pas wanneer die samenkomt met de rode 3 is die de moeite.
Twas pief poef paf en de jager schoot me dood alsik ging passeren ! Kga zeker es terug in de zomer om die rode te doen ja :)
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

amai, die routes lopen zelfs los door menne kamping :)

spijtig dak gene vlo heb op de moment, want ik vertrek morge naar ginder :roll:
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

Tjorque wrote:amai, die routes lopen zelfs los door menne kamping :)

spijtig dak gene vlo heb op de moment, want ik vertrek morge naar ginder :roll:
Die aan het water daar ? Pittig stukje omhoog wel !
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Lappe!
Ik ga volgende week een weekje biken en ze spreken van sneeuwbuien in de Ardennen! :drunk:
Post Reply