ik denk dat de structuur van Rohloff redelijk futurproof is... Daar betaal je als klant tenslotte mee voor: 100 000km garantie... dus ook financiele zekerheid die rohloff neemt om die te kunnen geven (das een stuk van de hoge aanschafprijs).pvandebe wrote:Ooit zal het toch in andere beleidshanden moeten overgaan.
En beter nu of morgen of overmorgen met een goede regeling dan ver in de toekomst plots door een onvoorziene omstandigheid....
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Veel stof en modder kan daar toch niet bij ze. In elk geval heb ik er geen last van. Ofwel ligt dat aan het type vet dat ik gebruikBeosiër wrote:Kenny zegt dat hij de gevoeligheid (voor nat/modder) van zijn externe schakelbox uitschakelt door die externe schakelbox in te smeren met waterdicht vet.
Okee, dat stoot het water af, maar al dat vet moet toch stof en modder aantrekken. En dat is dan toch weer nefast, zou ik zo denken....
- phille
- Mountainbiker
kenny,
Ik heb het ook eens geprobeerd, ttz ik dacht insmeren die handel en er komt geen water in, echter wat bleek, alle miserie (vooral mudd) bleef binnen zitten. Ik gebruikte wit vet, daarmee mss
Ik ben er nog steeds vanovertuigd dat het niet in het doosje is, je moet maar eens testen als je je kabels eens vervangt.
Ik heb het ook eens geprobeerd, ttz ik dacht insmeren die handel en er komt geen water in, echter wat bleek, alle miserie (vooral mudd) bleef binnen zitten. Ik gebruikte wit vet, daarmee mss
Ik ben er nog steeds vanovertuigd dat het niet in het doosje is, je moet maar eens testen als je je kabels eens vervangt.
Pas op hé, ik zeg al lang dat het vuil niet langs daar binnenkomt maar langs de shifter. Echter, ik dat doosje gisteren nog eens opengedaan en er zat GEEN vuil in. Hoewel ik de laatste tijd de indruk heb dat de kabels wat moeilijker beginnen te lopen (laatste X vervangen in November 05)phille wrote:kenny,
Nja, ik zal ne goeie set vasthebben zeker
Want die van mijn pa gaan ook zo lang niet mee. Vandaar dat hij de Nokon's eens wou proberen.
Alle 6 maand is echter wel zeer rap, nog niet gedacht om eens een nieuwe shifter te proberen? Dikwijls dat er daar al wat meer speling op gekomen is (zodat er ook meer vuil in kan.)
Alle 6 maand is echter wel zeer rap, nog niet gedacht om eens een nieuwe shifter te proberen? Dikwijls dat er daar al wat meer speling op gekomen is (zodat er ook meer vuil in kan.)
- phille
- Mountainbiker
ik heb van de Koen eens een shifter gekregen om te testen, 70eur ofzo in aankoop, ik had 1 enkel besluit : rommel
De rohloff shifter is de op dit moment enigste goede shifter, de driehoek structuur geeft je een goede hefboom zodat schakelen werkelijk makkelijk gaat.
ik kijk eerder uit naar een electrische schakelmogelijkheid, gewoon knopje omhoog of naar beneden, dat zou wellicht fantastisch zijn, maar heb ook al eens zitten denken, hoe ze zoiets zouden kunnen implementeren. En wat gebeurd er als uw batterijen plat zijn van uw schakeldoos
De rohloff shifter is de op dit moment enigste goede shifter, de driehoek structuur geeft je een goede hefboom zodat schakelen werkelijk makkelijk gaat.
ik kijk eerder uit naar een electrische schakelmogelijkheid, gewoon knopje omhoog of naar beneden, dat zou wellicht fantastisch zijn, maar heb ook al eens zitten denken, hoe ze zoiets zouden kunnen implementeren. En wat gebeurd er als uw batterijen plat zijn van uw schakeldoos
- CameleonBike.com
- Mountainbiker
Post by CameleonBike.com »

...of dit? prijs: 85 euro
(voor de twee handvaten en box ,origineel van rohloff)
Last edited by CameleonBike.com on Fri 09 Mar 2007 12:16, edited 1 time in total.