@mfhanske : ik zie dat je van Eersel bent >> blijf maar in jullie land. En dit is geen protectie-maatregel, maar jullie routes zijn zóóóveel mooier dan deze halve miskleun in Lommel. Enkele single-tracks en voor de rest oervervelend.
@ alle anderen. Waarschijnlijk is deze route een zwaar compromis tussen mtb - natuur - Vossemerenbelangen (vakantiepark). Als je weet dat deze streek in de Kempen (Lommel - Mol - Balen) het st-paradijs bij uitstek in Vlaanderen is, dan kom je hier van een kale kermis, of toch zeker één met erg weinig haar, thuis. In deze gemeentes zijn er zeker 20 TT's per jaar, die wel gebruik mogen maken van de eindeloze mogelijkheden in de dennenbossen. Hou de kalenders in het oog, dan heb je puur mtb-plezier.
Ben namiddag vanuit Mol-Wezel vertrokken voor een verkenning. Gelukkig heb ik vóór en na de route nog heerlijk een 15-tal km kunnen slingeren in het "Sahara"-gebied. De bepijling is trouwens ook niet in orde. Als je vanaf de sporthal vertrekt, dan staat er na 3 km (aan de witte grenspaal op de weg naar Luyksgestel) een rechtse pijl tekort. Waar je van de blauwe naar de groene lus moet wisselen staat er helemaal niks (als je de streek niet kent zal een kaartje nodig zijn). Als je dan van de groene weer naar de blauwe lus overschakelt staat dit wel aangeduid, maar dan is er weer een verwarrende pijl met de verkeerde kleur.
Een gouden tip voor wie aan de Lommelse sporthal vertrekt : als je na 3 km aan die bewuste grenspaal komt, rij dan rechtdoor (= verbindingsroute) en een paar honderd meter verder begint links de aanlooproute naar de Luyksgestelse "Boscheindroute" : 34 km mtb-plezier van de bovenste plank - aan de overzijde van de grens weten ze wel hoe het moet, tot zelfs speciaal voor de route aangelegde single-tracks erbovenop !
Vaste route in de buurt van Lommel
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- mfhanske
- Mountainbiker
aiaiai
beloofd niet veel goeds maar ik ga waarschijnlijk toch dit weekend vaste route van Luyksgestel rijden en neem ik meteen dat kleine stukje lommel mee om toch even te aanschouwen of het daadwerkelijk zo slecht is en anders ga ik het pad volgen langs het kanaal die aangegeven staat met witte pijlen op de bomen. (trouwens nog steeds niet helemaal gereden)
gr hans
gr hans
-
*Phaedrus*
- Mountainbiker
Post by *Phaedrus* »
Bovenstaande tip opgevold. De Boscheindroute gedeeltelijk gereden. Vertrokken in Luyksgestel. Absoluut een aanrader, bijna continu singletrack in het bos, zeer mooie omgeving, golvend parcours, zeer plezant om rijden.
jammer van de sneeuwval, hierdoor lag het er zeer zompig bij, met veel modder en dat bedierf wel de pret. Bij droog weer moet het hier echter ongeloofelijk knallen zijn.
jammer van de sneeuwval, hierdoor lag het er zeer zompig bij, met veel modder en dat bedierf wel de pret. Bij droog weer moet het hier echter ongeloofelijk knallen zijn.