Kenny zegt dat hij de gevoeligheid (voor nat/modder) van zijn externe schakelbox uitschakelt door die externe schakelbox in te smeren met waterdicht vet.
Okee, dat stoot het water af, maar al dat vet moet toch stof en modder aantrekken. En dat is dan toch weer nefast, zou ik zo denken....
Overigens: ik heb nu al een bijna een jaar zo'n KMC-ketting (voor BMXgebruik waarbij de ketting niet verlegd wordt en dus steviger is) op mijn Rohloff, en inderdaad: die loopt er minder snel af.
Maar dan nog vind ik dat ik te vaak last heb van een aflopende ketting, toch zeker bij hotsebotsend biken. Okee, ik zou dit kunnen voorkomen door regelmatiger werk te maken van het aanspannen van mijn achterwiel (en zo het opspannen van de ketting), maar zoals gezegd: dit hou ik niet zo in het oog én bovendien: het is maar een drietal keer mogelijk, want daarna is er geen speling meer en moet je dus een nieuwe ketting er op leggen of je ketting korter maken. Ook met de KMC ketting!
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nebraz
- Mountainbiker
Zo'n vaart maakt het blijkbaar niet.motorbiker wrote:De Rohloff lijkt iedereen blijkbaar te intrigeren. Dit alleen al, en het feit dat het om een prima concept gaat zal de verkoop in de toekomst doen swingen.
Ik verzeker u dat alle MTB merken in hun kataloog 2006 een rohloff fiets in de aanbieding zullen hebben. Zonder meerprijs tegenover hoogwaardige afmontages.
Rohloff zal lichter worden, beter worden, een knapper design hanteren, een breder productgamma voorstellen.
Dit alles nadat ze door een multinational als Shimano zijn overgenomen.
Zeker weten.
Hahaha, overname door shimano!nebraz M/29j. wrote:Zo'n vaart maakt het blijkbaar niet.motorbiker wrote:De Rohloff lijkt iedereen blijkbaar te intrigeren. Dit alleen al, en het feit dat het om een prima concept gaat zal de verkoop in de toekomst doen swingen.
Ik verzeker u dat alle MTB merken in hun kataloog 2006 een rohloff fiets in de aanbieding zullen hebben. Zonder meerprijs tegenover hoogwaardige afmontages.
Rohloff zal lichter worden, beter worden, een knapper design hanteren, een breder productgamma voorstellen.
Zeker weten.
Sommige mensen beweren, dat de rohloff nog niet nagemaakt is door Shimano ofzo, omdat ze dat niet kunnen
Maar waar ik vrij zeker van overname door multinational: Over het lijk van Berny Rohloff in het 100voud!
Bij Rohloff kennen ze het fenomeen, "liefde voor het product" nog. Iets wat de vette rijke Shimano bazen in hun dure luxe wagen niet zullen kennen. (cru gesteld uiteraard)
Mr. Rohloff, is (bijna) elke dag in zijn fabriek, en geniet van zijn "Grunes Monster" in actie te zien wanneer het kettingen assembleert.
(Heb hem vorig jaar ontmoet, toffe mens! )
Deze betrokkenheid is een van de vele redenen waarom ik zo'n enorme Rohloff fan ben... Geen massa productie/ verkoop als doelstelling, maar degelijkheid.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
gingen ze in 2008 geen lichtere versie maken van de rohloff?nebraz M/29j. wrote:Zo'n vaart maakt het blijkbaar niet.motorbiker wrote:De Rohloff lijkt iedereen blijkbaar te intrigeren. Dit alleen al, en het feit dat het om een prima concept gaat zal de verkoop in de toekomst doen swingen.
Zeker weten.
misschien wel ideaal als de race versie???
streets
- CameleonBike.com
- Mountainbiker
Rohloff
Post by CameleonBike.com »
Vorige week bij ik bij Rohloff geweest samen met 2 andere Belgische dealers voor een technische cursus.
Er komt wel degelijk een nieuwe naaf:
- lichter maar dus ook veel duurder
- nog steeds 14 versnellingen, maar verhoudingen liggen ietsje verder uit elkaar waardoor het bereik iets groter zal worden, dit voor competitiegebruik
- zal niet meer geschikt zijn voor tandemgebruik
- zal niet dezelfde garantievoorwaarden hebben zoals de huidige versie die ongewijzigd in het programma zal blijven.
- nog steeds 14 versnellingen, maar verhoudingen liggen ietsje verder uit elkaar waardoor het bereik iets groter zal worden, dit voor competitiegebruik
- zal niet dezelfde garantievoorwaarden hebben zoals de huidige versie die ongewijzigd in het programma zal blijven.
Last edited by CameleonBike.com on Wed 14 Mar 2007 00:48, edited 1 time in total.
- phille
- Mountainbiker
Re: Rohloff
ik heb 3 jaar geleden nog met de bazin gesproken, bleek dat ze de electrische rohloff klaar hebben liggen maar nog niet op de markt willen zetten omdat de grote jongens dat zelf ook nog nioet doen ... hebbe ze daarover gesproken ?CameleonBike.com wrote:Vorige week bij ik bij Rohloff geweest samen met 2 andere Belgische dealers (Probike en Moving) voor een technische cursus.
Die lichte rohloff is m.i. geen goed idee ... maar wel op gebied van marketing, wie weet gaat er wel een bekende XC rijder eens mee beginnen rijden en dan ...
Ge moet ni denken dat rohloff zal verkocht worden, we spreken over manuele arbeid die machinaal niet te vervangen is. Trouwens Shitmano heeft heel wat jaren terug een bod gedaan maar das toen geweigerd ! Allez ik hoop toch dat het zo blijft, ni vergeten das duits he
- CameleonBike.com
- Mountainbiker
overname
Post by CameleonBike.com »
Geef eens 1 gegronde reden waarom jullie spreken van een overname?
Ik wil die glazen bol van jullie wel! :)
Dit jaar hebben ze een grens van 75.000 naven berijkt, productie draait op 100% maar ze zien bij R. geen reden om productie nog op te drijven.Hoe meer ze zouden verkopen , hoe meer de kans er is dat de grote jongens willen meespelen.
Ze blijven liever "klein" en goed.
Ik wil die glazen bol van jullie wel! :)
Dit jaar hebben ze een grens van 75.000 naven berijkt, productie draait op 100% maar ze zien bij R. geen reden om productie nog op te drijven.Hoe meer ze zouden verkopen , hoe meer de kans er is dat de grote jongens willen meespelen.
Ze blijven liever "klein" en goed.