Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
zou het niet tof zijn als er zo'n soort hoesje gelijk voor balhoofden / veerelementen gemaakt wordt? (lizzard skin ?)phille wrote:ik heb eens gedacht om mijn "box" in een grote krimpkous te steken en die na montage te dichtschroeien, maar das ni te doen. Met het vet zou ik oppassen want dat gaat omhoog kruipen in je gain, heb het ook eens gedaan maar werkte niet naar behoren.
Een condoom zou ook zijn nut bewijzen, maar op andere dingen ook
Ik denk dat dat ook nogal een verschil zou kunnen uitmaken.
ik denk persoonlijk ook dat de interessantste positie voor de clickbox bij offoad de deze is:

en niet onderaan (zoals ik dat op m'n ligfiets wel heb
zo staat hij iets hoger, en dient de achtervork ook een beetje als spatscherm
ik denk dat de voornaamste clickbox vijand vuil is en niet water.
dus een soort afdichting die vuil filtert van het indringende water should do the trick. (100% waterdicht zou ook mooi zijn, maar daar geloof ik niet echt in :) )
- phille
- Mountainbiker
het is wel degelijk water hoor, het vuil is minimaal dat binnenkomt in het doosje, en als dat nog bevuilt is dan draait het nog steeds rond.
Water sijpelt makkelijk binnen langs je shifter, beste is deze met de opening naar boven te monteren, das al een substantieel verschil !
Neen, opspuiten met siliconen is ook geen optie, de siliconen kruipt in je gain dan.
In dat open systeem heb je het voordeel dat water steeds wegkan uit de gainen, vandaar dat daar zo weinig problemen mee zijn, Otoh dat heeft ook zijn nadelen, die kabeltjes fladderen daar wat rond, als je achter een serieuse tak sukkelt hebt ge het ook vallen, maar er kan ook een meteoriet op je kop vallen ...
Water sijpelt makkelijk binnen langs je shifter, beste is deze met de opening naar boven te monteren, das al een substantieel verschil !
Neen, opspuiten met siliconen is ook geen optie, de siliconen kruipt in je gain dan.
In dat open systeem heb je het voordeel dat water steeds wegkan uit de gainen, vandaar dat daar zo weinig problemen mee zijn, Otoh dat heeft ook zijn nadelen, die kabeltjes fladderen daar wat rond, als je achter een serieuse tak sukkelt hebt ge het ook vallen, maar er kan ook een meteoriet op je kop vallen ...
wat voor effect heeft het zuivere water dan?phille wrote:het is wel degelijk water hoor, het vuil is minimaal dat binnenkomt in het doosje, en als dat nog bevuilt is dan draait het nog steeds rond.
Misschien moeten we dan gewoon een kabelhuls maken, met een waterdichting aan de shifter... of zet dit geen zoden aan de spreekwoordelijke dijk (ben niet echt bekend met nokon etc...)
- phille
- Mountainbiker
ik heb alleszins geen rohloff gekocht om in de moor te dazen zenne !
mijn eerste reden was de verdomde chainsuck waar ik niet vanaf kom
en nu ik werkelijk te weinig tijd heb, het enorm lage onderhoudsgehalte
komt daarbij dat mijn jaarlijkse kosten nu vrijwel onbestaande zijn en ik de meeste dingen zelf doe, tekeningske
mijn eerste reden was de verdomde chainsuck waar ik niet vanaf kom
en nu ik werkelijk te weinig tijd heb, het enorm lage onderhoudsgehalte
komt daarbij dat mijn jaarlijkse kosten nu vrijwel onbestaande zijn en ik de meeste dingen zelf doe, tekeningske