zomerbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Marc Vde
Mountainbiker
Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Post by Marc Vde »

Ben content van de IRC mythos slicks, maar je vindt die niet gemakkelijk meer, en als je ze nog vindt zijn ze niet duur ook nog.

http://www.irctire.com/tires/mythos_xc_slick.html
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

absalon wrote:of continental speedking ( als ge geld teveel hebt) wel laag gewicht =D>
Bestaat deze ook in tubeless?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

In de zomer gaat mij niets boven de Conti Twister SuperSonic.Deze met NoTubes en je hebt een zeer lichte band met goede (droge) grip,wel sletig op asfalt,maar je zei voor off-road :wink: .Alleen ze gaan maar 1 (goedgevulde) zomer mee.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

al eens aan de vredestein killer bee of tiger claw gedacht?
persoonlijk heb ik de tiger claws liggen en ik vind het wel een goede band, toch voor droogweer.
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Hier heb ik ervaring mee:

Maxxis flyweight, lage rolweerstand maar 't moet wel vnl. droog parcours zijn. Zaten standaard op m'n Merida Matts 500, model 2006.
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

maxxis larssen TT / mimo exception
Orson
Mountainbiker

Post by Orson »

nicolasdb wrote:maxxis larssen TT / mimo exception
Uitstekende band vind ik qua grip en rolweerstand. Ze blijven er ook iedere keer als nieuw uitzien na het afwassen van de bike. Heel goed rubber want ze slijten echt weinig, zelfs als je er mee op de baan rijdt. De gewone (niet tubeless) zijn heel goed te gebruiken zonder luchtverlies met het notubes systeem. Voor mij een aanrader dus. :wink:
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Ik rij nu met Hutchinson Bulldog's 2.1 en zoek tegen de zomer toch ook andere banden te leggen. Ik heb hier al verschillende voorstellen gelezen maar toch nog wat vraagjes (als beginneling...):
De bedoeling is dus deze banden enkel in het 'drogere' seizoen te gebruiken en ik dus niet een echt allround band zoek om het ganse jaar mee te rijden.

Kan je voor zomerbanden best opteren voor iets smallere banden, of toch beter brede? Of voor een andere maat als achteraan?
Wat zijn trouwens de voordelen en nadelen tussen plooibare banden en banden met draad?

(ik weeg 70 kg en rij weinig echt op de baan)

Alvast bedankt aan de mensen die me verder willen helpen...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Banden met draad zijn zwaarder, maar veel belangrijker, ze zijn veel stugger doordat ze een veel stijver karkas hebben.

Voor de zomer kies je best geen te smalle band, droge ondergrond = hotsen en botsen!
Of het nu een 2.0 of een 2.25 moet zijn hangt af van de plaats waar je wil rondbollen.

Persoonlijk prefereer ik ongeveer dezelfde maat vooraan en achteraan.

In de zomer geeft een lichte band veel extra rijplezier.

Denk aan een XCR dry2, racing ralph of eventueel de fast fred?, killer bee,.....
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

of de geax mezcal! ook supper bandje in droogweer.
Post Reply