vulkan bike eifelmarathon 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

gewoon inschrijven ginder, er zat trouwens ni veel in die envelop in , nummerbordje en beschrijving waar je kan parkeren en waar de verschillende startblokken zijn. Misschien tot morgen of zaterdag....
chris
Mountainbiker

Post by chris »

als je iets meer bij de inschrijving betaalde kreeg je je startnummer thuis ... anders wordt het aanschuiven .... maar dat valt daar mee hoor .... t'is gene GRC hé...

mvg

chris
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

net terug van daun, gegaan voor de 101 km, maar het is me niet gelukt. Na de eerste ronde van 60 km gestopt wegens te hevige rugpijn. Ik vond nochtans van mezelf dat ik vrij goed bezig was. Ik zat rond het gehoopte gemiddelde van 17 km/u en was nog belange niet aan het einde van men krachten. Maar ik heb al een rugoperatie(vorig jaar hernia) gehad dus ik heb geen risico's genomen. Het was een heel mooie tocht die niet te technisch was. Het ging vooral over schotterwegen en bospaadjes. Een groot deel van de tocht in de buurt van Ivo gereden en Chris onderweg zien staan met lekke band. Ik ga volgend jaar zeker terug want dit smaakt naar meer. Alleen is de vraag of een 100 km tocht van dit kaliber nog voor mij is weg gelegd. Misschien de 60 dan maar en gaan voor een mooi klassement. Ondanks alles toch genoten vandaag.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Wel etienne ben ook terug en ben er ook nie in geslaagd de 101 uit te rijden :-? ook ik ben gestopt na de eerste ronde met krampen :cry: had het toch wat onderschat :evil: en zal volgend jaar ook gaan voor een rit in de halve marathon,want 101 is voor mij op zulk een parkoer nie te doen [-X . Ben niet zeker of ik iemand van Mountainbike.be heb gezien wel iemand die op mij riep waarvan ik denk dat hij bmser is,hij was gekleed in het groen.Was voor de rest een prima tocht zeer geslaagde organisatie waar ik volgend jaar zeker terug van de partij zal zijn. :lol:
Guest

Post by Guest »

etienne wrote:net terug van daun, gegaan voor de 101 km, maar het is me niet gelukt. Na de eerste ronde van 60 km gestopt wegens te hevige rugpijn. Ik vond nochtans van mezelf dat ik vrij goed bezig was. Ik zat rond het gehoopte gemiddelde van 17 km/u en was nog belange niet aan het einde van men krachten. Maar ik heb al een rugoperatie(vorig jaar hernia) gehad dus ik heb geen risico's genomen. Het was een heel mooie tocht die niet te technisch was. Het ging vooral over schotterwegen en bospaadjes. Een groot deel van de tocht in de buurt van Ivo gereden en Chris onderweg zien staan met lekke band. Ik ga volgend jaar zeker terug want dit smaakt naar meer. Alleen is de vraag of een 100 km tocht van dit kaliber nog voor mij is weg gelegd. Misschien de 60 dan maar en gaan voor een mooi klassement. Ondanks alles toch genoten vandaag.
Das spijtig. Ik dacht dat je een hele mooie tijd gereden had omdat ik je idd eerst voorbij fietste en jij op een bevoorading daarna als eerste wegreed. Je zag er toen nog zeer fris uit. Omdat ik je daarna niet meer tegenkwam dacht ik amaai die is wakker geschoten.
Vroeger had ik ook heel veel last van lage rugpijn. Sinds ik 3 x per week intensief buikspieroefeningen doe heb ik er geen last meer van.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

uitslagen HIER
Proficiat mannen (en vrouwen)
Guest

Post by Guest »

Voor mij is het 100 % meegevallen.
101,5 Km in 6Hr02 gereden en een 6Hr18 in totaal. Av van 16,81 Km/uur, 2576 Hm. Sterkste klim 30 %, gemiddelde klim 8%, steilste afdaling 60% en gemiddelde afdaling 7%
Tip-top bevooradingen om de 20 km en op het laatst zelfs om de 10 km.
Weinig wind, droog, temp rond de 20° en veel schaduwrijke bossen.
Prachtig parcour met afdalingen waar zelfs ik mij geweldig op geamuseerd heb, dus dat wil al wat zeggen.
Wel een volledig interval parcours, konstant op en af.
Deze keer volledig gespaard gebleven van krampen zodat ik mij bergop volledig kon geven en de afdalingen waren mooi en soms zelfs zeer steil maar nooit gevaarlijk zodat ik, tegen de gewoonte in, hier ook niet veel moest prijs geven.
Door het konstant klimmen en dalen was de 2de ronde toch wel slopend voor het gestel. De skipiste voor de 2de keer omhoog heb ik toch een paar keer vervloekt maar dan kwam weer de beloning over het fietspad door de tunnel omlaag tot de finish tegen 40 per uur over een 4-tal km, kortom genieten.
Slechts 1 minpunt: gezien de totale afwezigheid van enige controle aan de start of onderweg toch niet echt veilig als je op een verlaten stuk iets voorhebt (niemand die weet waar je der uit bent gegaan) en een paradijs voor tijdsfraudeurs.
Guest

Post by Guest »

A d r i wrote:uitslagen HIER
Proficiat mannen (en vrouwen)
234ste op 599 starters (waarvan 366 uitgereden).
Kan ik mee leven. Volgend jaar zien ze me terug. Gaan we voor een tijd onder de 6 uur :D
En 49ste bij de masters2 en 13de in de teamklassering. Als dat zo verder zakt komen we nog in de top tien :D
Last edited by Guest on Fri 26 Sep 2003 20:59, edited 1 time in total.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

ivo wrote:
Slechts 1 minpunt: gezien de totale afwezigheid van enige controle aan de start of onderweg toch niet echt veilig als je op een verlaten stuk iets voorhebt (niemand die weet waar je der uit bent gegaan) en een paradijs voor tijdsfraudeurs.
Klopt, ik ken iemand die slechts 87 km op de teller had en als 5de werd geklasseerd,deze is onbewust verkeerd gereden samen met een groepje van ongeveer 15 man,hij heeft dit nadien gemeld =D> en werd uit de uitslag genomen al was hij anders 1 ste geeindigd in zijn categorie masters 2.
Van de andere weet ik zeker dat zij dit niet hebben gedaan [-X en zo voorin in het klassement zitten :evil: #-o meer controle zou inderdaad positief zijn :drunk:
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

had ook graag wat sportdrank gekregen bij de bevoorrading, na 20 km mijn grootste drinkbus kwijtgespeeld. Bij de bevoorrading alleen maar spa bruis en limonaat zien staan. Ook ni ideaal om 100 km mee te rijden. Maar voor de rest niks dan lof. En Ivo 'k ben jaloers op uw prestatie, ik had ook wel ergens rond die tijd uitgekomen en daar had ik heel tevreden mee geweest.
Post Reply