Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb in de herfstvakantie aan de baas van endorfin (die een gepersonaliseerde rohloffnaaf krijgt van rohloff) gevraagd of ik voor een marathonfiets best eenrohloff of een XTR nam....
Het antwoord staat over enkele dagen in mijn garage te blinken!
Het antwoord staat over enkele dagen in mijn garage te blinken!
mja bij een kameraad van me die zo'n dingen nogal nauwgezet in't oog houdt, was dat toch wel een wereld van verschil hoor...phille wrote:om eerlijk te antwoorden : nooit last gehad van dat inrijden, dus die oliewissel verwacht daar niet teveel van zenne !
Misschien dat dat bij offroad gebruik niet zo opviel... (want als je door slijk rijdt, dan gaat alles moeizaam :) )
Onroad voel je dat toch best hard.
Het staat tenslotte ook in de handleiding, dat de eerste 1000 een goede inloop nodig is...
phille wrote:beken eerst kleur makker, R of DPetrol wrote:Bestaan er verschillende groepen in rohloff?
grapje he !!!
Neen er zijn geen groepen, er is slechts 1 rohloff en that's it, al de rest errond heeft te maken met manier van schakelen, montage in het frame of type rem (oh ja de kleur nog)
ook is er nog een verschil tussen schroef-as en snelspan-as
:)
http://www.rohloff.de/fileadmin/rohloff ... he.en.html
hier vind je alle verschillende uitvoeringen :)
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
De gepersonaliseerde naaf heeft het endorfin logo gekregen, ik denk gegraveerd!
Bij cameleonbike (die hierboven staat te blinken
kunnen ze je zeker verder helpen!
Bij cameleonbike (die hierboven staat te blinken
op de site zit er zelfs een gele/gouden geanodiseerde rohloff in!nothing 's impossible wrote:De gepersonaliseerde naaf heeft het endorfin logo gekregen, ik denk gegraveerd!
Bij cameleonbike (die hierboven staat te blinkenkunnen ze je zeker verder helpen!
niet dat ik dat mooi vind, maar 't is wel nice dat ze't kunnen :)
Bij de gewone speed-R zit er ook een rood geanodiseerde (ipv gelakt) tussen de foto's met ook met Tune en Endorfin ingegraveerd zoals bij de gele...
Wel cool, maar 'k zou voor m'n mtb toch de zwarte pakken en die komt zo uit de rohloff fabriek