Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

recent in Ellezelles ermee gereden en achteraan lek gereden, moet eerlijk zeggen dat er heel wat veldwegen met grote stenen waren, maar toch ... ik switch naar de Hutchinson Python. :-?
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ik rijd met de FF in combinatie met superlichte latex binnenbandjes... nog geen problemen mee gehad... bolt zeer goed, nog niet lekgereden...

Rijd als het iets natter ligt met de Jet van Michelin... die hebben net iets meer grip vind ik...
GT
Mountainbiker

Post by GT »

En wat is de breedte van de hierboven vermelde Fast Fred's?

Ik rij zelf me de (light)Fast Fred 2.35 en ben er SUPERcontent van! Nog maar 1 keer mee lek gereden, en dat was door ne nagel van een goeie 2.5cm :drunk: ... Denk persoonlijk dat de 2.35 prettiger rijdt dan de smallere versie omwille de lagere luchtdruk die er in gestoken kan worden...

PS: Ik beschouw de Michelin Jet S ook als minder lekbestendig dan de Fast Fred ... :(
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

allez, zal toch maar eens het bericht posten wat op de site van Schwalbe staat :

Bohle product manager Carsten Zahn explains the purpose of the Fast Fred MTB tire.

Many riders wrongly assume that the Fast Fred is designed as an 'allrounder'. How does this misunderstanding come about?

The uniquely low rolling resistance and weight of approximately 370 grams inspires many Mountain bikers. However, because of its light dynamic tread design the tire is often mistaken for an 'allrounder', which could be used for touring or commuting. The Fast Fred was actually developed as pure competition tire for uncompromisingly low rolling resistance and light weight. Such extreme technical developments can only be achieved by sacrificing puncture resistance or durability.

Who's most the most likely user of the Fast Fred?

Really only someone who wants the absolutely lightest tire, for example in competition and who, at the same time, is prepared for the risk of punctures. Dealers should clearly tell their customers about the increased risk of punctures or, alternatively, offer the Fast Fred with Kevlar belt and the more robust rubber tread compound. This version is much more puncture resistant, but weighs about 450 grams.

What do you advise as an ‚allrounder'?

The design of the Schwalbe Black Jack displays all the attributes of an allrounder tire. Anyone who is looking for a genuine MTB allrounder, that offers durability and is adapted for varying terrain and surfaces, should go for the Black Jack.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

thanks Frens! einde discussie betreffende Fast Fred, we zijn d'er allemaal opgelegd door den fietsenboer of zijn te lui geweest om zelf eerst wat info op te zoeken :-?
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Wat betreft Semi-slicks UST zijn we eigenlijk beperkt tot de Michelin Jet S, en die maken ze niet meer...

Het was eigenlijk specifiek voor de strandraces (en daarna voor droge parcours en weg) dat ik de Schwalbe Fast Fred voor ogen had, gezien de Jet S niet meer wordt gemaakt (en ik dat groen te fel vond).
Andere UST banden zijn er volgens mij toch niet???
(De Hurricane van Schwalbe is een echte semi-slick, maar niet UST)
En bij mijn weten is er toch geen UST versie van de Specialized Baldy (toch niets van op de site gevonden, zo ja, waar hebben ze die op voorraad?)
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Heinz wrote:Wat betreft Semi-slicks UST zijn we eigenlijk beperkt tot de Michelin Jet S, en die maken ze niet meer...

Het was eigenlijk specifiek voor de strandraces (en daarna voor droge parcours en weg) dat ik de Schwalbe Fast Fred voor ogen had, gezien de Jet S niet meer wordt gemaakt (en ik dat groen te fel vond).
Andere UST banden zijn er volgens mij toch niet???
(De Hurricane van Schwalbe is een echte semi-slick, maar niet UST)
En bij mijn weten is er toch geen UST versie van de Specialized Baldy (toch niets van op de site gevonden, zo ja, waar hebben ze die op voorraad?)
Hoezo de Jet Ssen worden niet meer gemaakt!!?? [-X Ze hebben u blaaskes wijsgemaakt want deze band wordt nog wel degelijk gemaakt! Nu zelfs alleen in het zwart... Zie maar op de site: http://cycleus.webmichelin.com/tires/tubelessjets.htm
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Ja, maar worden volgens mij alleen maar verdeeld in Noord-Amerika, dit is de site van michelin usa!
als je naar de duitse of franse site gaat kijken, zit de Jet S er niet meer tussen voor 2004, vandaar dat ik denk dat die niet meer worden verdeeld in Europa... :roll:

Moest dit toch wel zo zijn, ik denk dat er hier een hele hoop geïnteresseerd zullen zijn in zwarte Michelin Jet S tubeless en waar die verkrijgbaar zijn! :bounce:
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Bij bikediscount worden ze verkocht aan 35€ voor de volledig zwarte en de Groen-zwarte aan 40€...
Zie http://www.bikediscount.de/html/ust-reifen.html
Ik zou zeggen: Kopen maar! :D :wink:
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

die zwarte jet-s banden heb ik al in veel verschillende winkels zien liggen, ik weet er zelfs nog groen te koop liggen.
Post Reply